Memaparkan catatan dengan label Makeup Artist. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Makeup Artist. Papar semua catatan

Isnin, 3 April 2017

Natural & Simple Makeup Look featuring PIXY




Assalamualaikum...


Haaa lama dah rasanya tak berkongsi apa-apa tutorial mekap bersama pembaca dan penonton video yang setia sekalian.. Terharu rasanya di atas sokongan dari semua. Rasa rendah sangat diri ini sebab ada yang masih sudi bukak blog kita, tengok YouTube kita.. Hehehe.. istimewa kali ini Nisa akan berkongsi teknik mekap yang sangat senang, guna produk yang mudah didapati dan berpatutan pulak, hasil pun letops !


Read More»

Ahad, 2 April 2017

Obsess Cosmetics X Nuex Rosli X Syedewa Limited Edition Liquid Lipsticks





Assalamualaikum..


Haa rasanya lama jugak tak update blog ! Alhamdulillah jadual makin sibuk, rezeki makin murah sejak Nisa mula mengacara rancangan baru di Astro Oasis iaitu PESONA MUSLIMAH. Kadangkala rasa macam tak sempat-sempat je nak ke acara. Tapi Nisa tetapi bagi masa untuk majlis-majlis pelancaran produk dan sebagainya.


Okay ni nak share ni.. Nisa baru-baru ni berkesempatan ke majlis pelancaran produk mekap jenama tempatan. Haa ramai dah tahu kan sekarang ni banyak local brand keluarkan liquid lipstick masing-masing. Tak ketinggalan juga mereka buat collaboration dengan makeup artist tersohor di Malaysia. Jom teruskan membaca apa yang menarik mengenai acara pelancaran Limited Edition Liquid Lipsticks Obsses Cosmetics X Nuex Rosli X Syedewa ni.. 

Read More»

Selasa, 17 Januari 2017

"Dulu tak suka pakai foundation, sekarang mekap kemainnnnn...."




Assalamualaikum dan selamat hari Selasa !


Hari ni masuk office jalan pun slowww je… my upper body parts sakit-sakit huihhh ! Ni semua gara-gara semalam sakan ber-boxing di gym. Haa nak cerita dengan uolss jugak mengenai rutin terbaru Nisa ke gym. Tapi itu nantilah. So bila masuk office, masa untuk check emails, check komen yang perlu Nisa approve dan sebagainya.


Bukak YouTube pulak… Haa ternampak satu komen ni... katanya dulu pernah terbaca caption Nisa yang mengatakan Nisa tak suka pakai foundation, tapi kini kemainn haa mekap Nisa kata beliau. Okay Nisa tergelak kejap bila baca komen ni. Sebab ianya membuatkan Nisa teringat balik dulu muka memang comot secomot comotnya. Haha.


Read More»

Isnin, 28 Mac 2016

Servis Mekap Pelbagai Acara, Hasil Kerja Terbaek Punye !



Assalamualaikum...


Haaa straight to the point je lah kan.. Bila Nisa upload gambar throwback photoshoot, mesti ramai yang tanya siapa kah makeup artist (MUA) nya, berapa harga bayar nya, available tak kat kawasan sekian-sekian.. dan bermacam lagi lah! Selain dari mekap untuk majlis bertunang, nikah atau sanding.. sebenarnya ramai sangat cari MUA untuk photoshoot lagi-lagi bagi mereka yang tiba-tiba kena photoshoot untuk produk atau profile syarikat, atau untuk assignment... 



Tak kurang juga yang tanya-tanya MUA untuk menatarias para students yang ada dinner atau event besar di kampus masing-masing.. Haa kalau cakap pasal makeup artis ni dik, ramai sangat yang Nisa kenal punya kebolehan yang baik. Yang mampu menaikkan seri wajah kita agar tampil lebih vogue dan meletopp dalam gambar nanti.. So kali ini ada satu MUA yang Nisa suka nak rekemen kat semua.




Haa ini lah dia MUA yang Nisa nak kongsikan dengan semua yang tengah cari-cari tuu... Makeup By Amni ! Nampak tak dalam gambar tu, nak mekap outdoor pun tarak hal punyaaa... InshaAllah hasilnye tetap cantik meletop top topp !! Ye lah, ada masa nak outdoor shooting ke apa kan...


Servis Makeup By Amni :

  • Tunang
  • Nikah
  • Bertandang / bersanding
  • Dinner
  • Photoshoot
  • Sebarang Event


Haa sebenarnya mekap ni terpulang pada kita nak pakai waktu bila.. Ada masa tetibe datang mood kita nak mekap natural, untuk dinner anniversary bersama suami ke.. atau masa sambut birthday ke.. jadi pengapit ke, ahli keluarga pengantin kee.. haa macam-macam acara sebenarnya kita nak kan sentuhan profesional !




Omakkk lawanya mekappppp !!! Nisa suka tengok hasilnya memang cantik, nampak kemas je kan ?? Haa Makeup By Amni ni cover area mana je ?? InshaAllah perkhidmatan mekap ni merangkumi kawasan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.. serta Kuala Terengganu..







Haaa kemain glowing dan nampak flawless je hasil tangan Makeup By Amni ni tauu.. Bagi yang nak cari MUA untuk hari berbahagia anda, harus lah anda meneliti senarai MUA yang berkenan di hati, yang mekap bukan setakat tangkap muat je.. pastikan ia tidak menjadi mimpi ngeri anda ye ! Sebab kenangan hari perkahwinan tu nak simpan di dalam gambar buat tatapan anak cucu. Haaa...  Jadi pilihlah MUA yang kawan-kawan memang rekeman.. contohnya hari ni Nisa rekemen Makeup By Amni ni..







Nak mekap natural ? Sweet look ? Fresh look ? Haa apa pun nama dia, Makeup By Amni inshaAllah boleh laksanakan sebaiknya ! Tengok dalam pic di atas ni. Alahaii comelnya mekap dia, kemas jee haha (bape kali dah Nisa duk mention mekap dia kemas je). Nisa kalau nak tengok hasil kerja seseorang MUA tu, Nisa akan tengok kekemasan hasil mekap dia.







Haaa zaman sekarang ni makin menjadi trend pulak barang-barang mekap. Makin ramai suka beli mekap jenama luar negara, seiring dengan pertumbuhan instashop yang buat pre-order barang mekap dari luar negara.. Ada jugak yang jual peralatan lain seperti berus mekap, pencuci berus mekap, span mekap dan macam-macam lagi lah. 


Tapi kalau ada peralatannya saja takde skill pun takleh juga kann.. Haa bagi yang nak belajar mekap dengan profesional, Makeup By Amni ada juga sediakan kelas mekap. Boleh hubungi Makeup By Amni la ye lepas ni kot ada antara pembaca blog Nisa nak join kelas mekap..








Kalau pembaca semua nak tahu... MUA Amni ni merupakan anak murid kepada beberapa MUA yang terkenal jugak di Malaysia ni... antaranya MUA Hyna Razak, Tahirah Kamarudin dan Qaseh Anna. Jangan tak mahu ragu-ragu sayang... skill mekapnya diasah melalui mereka yang sudah establish sebagai makeup artist.



Nak mekap yang ala-ala depp, very bold.. atau sweet ala ala doll... tak pun lebih suka tampil segar dan natural ? Haa inshaAllah dengan skill yang ada, Makeup by Amni ni akan menata wajah anda sebaiknya berbekalkan skill yang ada. Bagi yang mekap nak ke kenduri, dinner atau photoshoot tu, Makeup By Amni ni jugak boleh style kan tudung. Haa best kan !! Zaman sekarang ni, makeup artist jugak kena tahu styling untuk klien kan..



Yang pentinggg TAK CUKUR KENING okay!! Ya Nisa tahu isu kening ni menjadi isu yang tersangat hangat.. Jadi para future customer jangan risau ye.. Takde cukur-cukur.. kebanyakan MUA zaman sekarang pun dah pakar dalam hal membentuk / mengemaskan kening pelanggan mekap tanpa perlu cukur-cukur.. Hehehee..





Haaaa anda tengah cari makeup artist ? Atau ada kawan-kawan yang tengah cari makeup artist untuk pelbagai acara ?? Jomm whatsapp laju-laju nombor MUA Amni ni.. 
014-5121425





FOLLOW INSTAGRAM : https://www.instagram.com/nuramni11/











XOXO,
Putewi Hensem

Read More»

Copyright © Nisa Kay