Memaparkan catatan dengan label Makeup Lover. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Makeup Lover. Papar semua catatan

Isnin, 2 Julai 2018

Meningkatkan tahap keyakinan - mekap adalah salah satu caranya !




Assalamualaikum...


Ramai sebenarnya yang mengutarakan soalan kepada Nisa - "Bagaimana hendak menjadi lebih yakin / konfiden ?" Konfiden dalam banyak aspek lah kan... terutama sekali bagaimana nak jadi yakin bila nak berhadapan dan bercakap dengan orang ramai.. ada juga yang berminat nak tahu bagaimana nak tampak konfiden bila berhadapan dengan kamera. Haa sebagai host, ini soalan yang paling banyak Nisa ditanya.

Read More»

Isnin, 1 Januari 2018

My current go-to makeup tutorial + foundation review !




Assalamualaikum...


Lama dah rasanya tak berkongsi makeup tutorial dengan pengikut di Youtube channel mahupun di laman blog Nisa. I'm getting busier as 2018 is coming, dan inshaAllah I'm up to new challenge to improve myself in terms of my job. Nervous. Takut tak tergenggam semua yang dijanji, tapi I will try my best to do it inshaAllah...


Read More»

Selasa, 14 November 2017

REVIEW - NRC Treatment Foundation & Breena Beauty Blending Pearl




Assalamualaikum...


Wahh teruja tau nak berkongsi dengan semua. Memang kalau Nisa buat review, agak lama Nisa ambil masa sebab Nisa sebolehnya nak berkongsi produk yang bagus, Nisa nak review yang jujur. Jadi Nisa mesti akan gunakan sesuatu produk tu untuk beberapa lama sebelum betul-betul berkongsi dengan followers sama ada Nisa menyukainya atau tidak. Untuk review kali ini, Nisa nak kongsikan dua produk yang telah beberapa lama Nisa gunakan iaitu NR Cosmetics Perfection Treatment Foundation dan juga Breena Beauty Blending Pearl.

Read More»

Selasa, 24 Oktober 2017

HUDA BEAUTY #FauxFilter Foundation - pilih kod yang tepat untuk kulit wajah anda !




Assalamualaikum..


Wah wah wah makin hangat dunia mekap zaman sekarang ni kan ? Banyak kemunculan beberapa jenama high-end terbaru di pasaran.. jenama yang sedia ada tak kurang hebatnya menghasilkan produk baru.. malah produk so-called inspired, atau dalam bahasa kita "fake makeup" pun turut menggegarkan industri kosmetik gitu. Tapi hari ni nak cakap pasal produk terbaru di pasaran iaitu HUDA BEAUTY #FauxFilter Foundation.


Read More»

Selasa, 1 Ogos 2017

Bawa lebih dari satu lipstick bila keluar !




Assalamualaikum...


Hai gurllss.. hari ini seronok sikit nak menaip sebab Nisa akan menulis mengenai perkara yang most girls suka iaitu barang mekappp !!! Nisa macam lost sikit nak mula dari mana ni. Haha okay macam ni lah. Ada masa kita selalu keluar sampai malam, or dalam sehari tu ada dua event atau dua hal yang perlu kita laksanakan. Tapi takkan nak nampak sama je kan ? Mesti nak nampak lain sikit. Makanya, ini antara tips yang mudah la kot bagi semua ? Hehee..


Read More»

Ahad, 2 April 2017

Obsess Cosmetics X Nuex Rosli X Syedewa Limited Edition Liquid Lipsticks





Assalamualaikum..


Haa rasanya lama jugak tak update blog ! Alhamdulillah jadual makin sibuk, rezeki makin murah sejak Nisa mula mengacara rancangan baru di Astro Oasis iaitu PESONA MUSLIMAH. Kadangkala rasa macam tak sempat-sempat je nak ke acara. Tapi Nisa tetapi bagi masa untuk majlis-majlis pelancaran produk dan sebagainya.


Okay ni nak share ni.. Nisa baru-baru ni berkesempatan ke majlis pelancaran produk mekap jenama tempatan. Haa ramai dah tahu kan sekarang ni banyak local brand keluarkan liquid lipstick masing-masing. Tak ketinggalan juga mereka buat collaboration dengan makeup artist tersohor di Malaysia. Jom teruskan membaca apa yang menarik mengenai acara pelancaran Limited Edition Liquid Lipsticks Obsses Cosmetics X Nuex Rosli X Syedewa ni.. 

Read More»

Jumaat, 3 Mac 2017

NYX Store di Barcelona



Assamualaikum...


Hahahaiiii.. lama jugak lah tidak menaip blogpost yang berkaitan dengan mekap atau produk kecantikan yang best-best kan ? Nisa masih lagi di Barcelona di saat blogpost ini disiapkan. Tapi Nisa ada satu perkara yang Nisa nak kongsikan kepada anda semua iaitu perkara yang berkaitan dengan mekap lah kan. Hahah...  Baru tadi siang (Khamis 2 Mac 2017), selesai acara Mobile World Congress 2017 di Europa Fira, aku mengikut Pang dan Andrew ke kota Barcelona, jalan-jalan cari kasut Adidas...

Read More»

Selasa, 17 Januari 2017

"Dulu tak suka pakai foundation, sekarang mekap kemainnnnn...."




Assalamualaikum dan selamat hari Selasa !


Hari ni masuk office jalan pun slowww je… my upper body parts sakit-sakit huihhh ! Ni semua gara-gara semalam sakan ber-boxing di gym. Haa nak cerita dengan uolss jugak mengenai rutin terbaru Nisa ke gym. Tapi itu nantilah. So bila masuk office, masa untuk check emails, check komen yang perlu Nisa approve dan sebagainya.


Bukak YouTube pulak… Haa ternampak satu komen ni... katanya dulu pernah terbaca caption Nisa yang mengatakan Nisa tak suka pakai foundation, tapi kini kemainn haa mekap Nisa kata beliau. Okay Nisa tergelak kejap bila baca komen ni. Sebab ianya membuatkan Nisa teringat balik dulu muka memang comot secomot comotnya. Haha.


Read More»

Ahad, 25 Disember 2016

VIDEO | Mekap inspirasi dari musim luruh



Assalamualaikum...

Yessss... Nisa kembali dengan tutorial mekap baru. Nisa dah lama sangat sangat nak buat makeup look yang ala ala dark, vampy, dengan lipstick gelap.. Haaa tapi asyik tak terbuat je sebab banyak menyimpang buat benda lain. Kekekeke... Sejak Nisa beli palette tu (dah lama sebenarnya) dan tunjuk di dalam video Beauty Haul Vol. 2, ada juga followers yang request makeup look menggunakan palette ni. Haa ni baru ada masa nak rekod video dan edit .


Read More»

Ahad, 18 Disember 2016

VIDEO | Review : Obsess Cosmetics DD Cushion Foundation



Assalamualaikum...

Wahh rasa macam dah berminggu lamanya tak update channel YouTube Nisa dengan video mekap atau review produk. Biasanya Nisa kerap jugak review produk seperti liquip lipstick atau lip cream.. Tapi jarang sekali review bedak ke, eyeliner ke.. foundation ke kan kan ? Haa Nisa pun perasan tu. Nak buat macam mana.. sekarang banyak betul brand keluarkan liquid lip cream jenama masing-masing.. meriah betul industri mekap Malaysia ! Hehehe..


Read More»

Jumaat, 4 November 2016

Pengumuman Pemenang #GiveawayNisakay35O




Assalamualaikum.....

Mesti para peserta ternanti-nanti siapakah yang bertuah yang akan memenangi eyeshadow palette Morphe Brushes 35O ni.. Nisa nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kerana sudi join giveaway Nisa yang tak seberapa ni.. Ye lah, produk Morphe Brushes ni yang original pun harga masih mampu bilik pada hemat Nisa, mungkin tak semahal produk mekap jenama lain, tapi tetap ada nilainya tersendiri pada mata Nisa...


Read More»

Khamis, 3 November 2016

PENYERTAAN DITUTUP | #GiveawayNisakay35O





Assamualaikum...

Haaa yess giveaway di blog Nisa Kay kini kembali !! Kenapa giveaway ? Sebab baru-baru ni Nisa dah buat giveaway di channel YouTube Nisa.. Jadi ramai juga lah yang kecewa bila tak terpilih sebagai pemenang.. Maaf yaa... Sukar untuk Nisa pilih pemenang.. semua komen yang bagus-bagus dan Nisa dah shortlist kan pemenang. Tapi sekali lagi, pemenang dipilih secara RAWAK.. So, siapa punya rezeki, maka nama dia lah yang terpilih.. Jadi, kali ini Nisa akan pilih seorang pemenang bertuah untuk memiliki hadiah di atas !



Read More»

Rabu, 28 September 2016

VIDEO | Soft Smokey & Glitter Eyes Makeup




Assalamualaikum...

Haa kali ini Nisa nak kongsikan langkah demi langkah bagaimana Nisa dapatkan makeup look "soft smokey" ini. Biasanya kalau orang buat smokey eyes mesti guna warna yang gelap. Tapi hari ni Nisa guna warna soft brown atau tone chocolate camtu untuk buat soft smokey effect. Ecehhh kemain haku ni macam pandai sangat je.



Read More»

Jumaat, 2 September 2016

Pembersih mekap IMAAN SUCI WIPES menjadi pilihan !





Assalamualaikum..


Nisa hari ni nak bercerita mengenai pembersih mekap atau makeup remover. Ramai jugalah orang di luar sana yang sering mengata-ngata kami yang pakai mekap ni seolah-olah tak pernah solat sebab nak pakai mekap punya pasal. Nisa ni pelik jugaklah, mereka yang mengata sangat ni.. punyalah kehidupan dia duduk bawah tempurung ya, sampai tak kenal kewujudan PEMBERSIH MEKAP. Har har harr....


Okay tak baik pulak gelakkan orang, tapi orang yang mengutuk menghina tu lagi tak baik kan. Haha apa-apa pun, nak cerita mengenai pembersih mekap pilihan Nisa. Kalau di rumah, Nisa biasanya guna yang jenis liquid tu. Haa kalau yang cecair tu, kena guna kapas muka untuk bersihkan mekap. Tapi kalau Nisa keluar macam mana ? Travel ? Nak hangkut jugak ke cecair pembersih mekap dan kapas muka tu ke hulu ke hilir? Haa kompemlah tidakkk !!





Bila Nisa keluar atau travel, yang menjadi pilihan Nisa semestinya pembersih mekap dalam bentuk tisu basah tu ! Kecik je packaging nya, senang nak selit dalam beg dan bawak ke mana-mana. Haa bercakap mengenai pembersih solekan dalam bentuk tisu basah, Nisa nak cakap mengenai IMAAN SUCI WIPES ni haa...


Tisu pembersih solekan IMAAN SUCI WIPES ni boleh dikatakan baru juga menjengah pasaran Malaysia. Diasaskan oleh orang Melayu kita, IMAAN SUCI WIPES sama sekali tidak mengandungi bahan merbahaya, jauh sekali alkohol. Haa jangan tak tahu banyak makeup remover di luar sana yang mengandungi alkohol dan buat kulit sangat kering !





Bila dah ada IMAAN SUCI WIPES ni dalam beg dan dibawa ke mana-mana, jadi tidak ada isulah para wanita yang bermekap tidak bersolat ! Sapp sapp sapu seluruh muka, dah tanggal mekap.. haa mudah sangat bila ada tisu penanggal mekap ni.. Geram jur bila orang mengata kita ni macam kita pakai mekap menyusahkan dia haha..



IMAAN SUCI WIPES

  • Produk tempatan.
  • Bebas alkohol !
  • Mudah bersihkan mekap.
  • Mudah dibawa ke mana-mana.
  • Harga mampu milik.
  • Juga sesuai untuk kulit sensitif.





Bila travel, pembersih muka dalam bentuk tisu basah ni memang akan menjadi pilihan utamalah.. sebabnya taknak susah-susah bawak makeup remover yang dalam botol tu.. kang nak kena ada kapas muka lagi. Huii buat berat beg je ! Kalau bawak wet tissue kan senangg. So, masa Nisa travel ke Bangkok baru-baru ni (gambar di atas diambil di Wat Pho, Bangkok) Nisa bawak je IMAAN SUCI WIPES ni. Mudah dan ringan ! Dalam luggage ada sepaket, dalam beg galas ada sepaket lagi.





Haaa sampai ke Bangkok Nisa bawak IMAAN SUCI WIPES ni, sebab memang mudah sangat nak bersihkan mekap dan bawak ke mana-mana. Selit-selit je dekat poket beg ! Haha.. Alhamdulillah Nisa pun suka IMAAN SUCI WIPES ni. Memang hari-hari pakai.. Kalau di rumah, siap berkongsi dengan adik lagi.





MACAM MANA NAK BELI ???

Jangan lupa dapatkan IMAAN SUCI WIPES ni dari agen jualan yang sah tau ! Nisa nak rekemen agen jualan ni haa untuk korang beli IMAAN SUCI WIPES ni..

Facebook : Hazirah Shah https://www.facebook.com/ms.hazirah
Atau follow Instagram beliau : @iuzira https://www.instagram.com/iuzira/
Tak pun whatsapp terus ke nombor : +60193922261







Read More»

Ahad, 28 Ogos 2016

VIDEO | Lukis Kening


Assalamualaikum...


Okay, LUKIS KENING. Ramai sebenarnya duk tanya Nisa, macam mana Nisa buat kening tu daripada bersepah-sepah jadi nampak kemas sikit.. nampak macam dicukur ! Ohh nooo... Nisa tak buat camtu okay ! Nisa ada cara di mana Nisa lukis dan bentuk kening tu tanpa perlu cukup ke apa.. 


Sebenarnya Nisa ni memang tak pandai langsung nak lukis atau bentuk kening. Kalau Nisa mekap pun nisa memang akan tinggalkan bahagian kening tu bersepah, atau pun Nisa lukis sikit-sikit. Hahaha serius memang tak tahu menahu !! Jadi pada suatu malam yang hening, ada lah kawan Nisa ni datang tido kat rumah. Well, girlss.. bila dah get together, maka mekap merupakan antara topik hangat ! Jadi kawan Nisa ni lah yang ajar Nisa macam mana nak bentuk kening tu menggunakan beberapa barang mekap.



BARANG MEKAP YANG NISA GUNAKAN :
1. ZawaraGlam Eyebrow Pencil 
(didatangkan dengan spoolie brush sekali)
2. Innisfree Mineral Concealer 
3. Small concealer brush 
(boleh guna apa-apa berus yang kecil, Nisa guna lip brush dari Innisfree)
4. Concealer buffing brush 
(Nisa guna unbranded brush punya)
5. Eyebrow palette (optional)
6. Browcara 
(Nisa guna KATE Cosmetics Eyebrow Color, code Medium kalau tak silap)





Baiklah itu dia cara Nisa lukis kening. Takdak guna gunting ke pisau ke gam ke haha.. serious takde. Ini pun Nisa rasa masih tak berapa lawa sebab Nisa pun baru je belajar kan. Sekarang ni selalu jugak Nisa lukis kening walaupun mekap simple je, sebab Nisa rasa bila kening tu terbentuk je, terus rasa lawa dah muka. Hahaha perasannya ! 





Okay Nisa nak ingatkan.. most of the times, memang kening kita TAKKAN NAMPAK SAMA kiri dan kanan. Kening kita ni bukannya kembar, memang dorang tak sebijik sejiban pun. Nisa pun ada masa memang takkan jadi lah bila lukis kening tu. Sebab nya.. hmm tak pasti lah. Haha. Memang akan ada hari yang dia TAKKAN JADI bila lukis kening, stress jugak lah haha ! 





Ada harinya, kening nampak sooo au naturale ! Ada harinya macam kening palsu pun adoo. Hahaha !  So, rajin-rajinkan lah practice kalau nak improve skill tu.. Nisa pun masih belajar lagi ni. Ada masa rasa ahh lantak lah ! Tapi end up lukis jugokk wakakaka...



Okay lah, terima kasih sudi baca blogpost Nisa dan tengok video Nisa.. Muah ciked !
Do subscribe to my YouTube channel ya ! Nisa akan buat giveaway Youtube tak lama lagi inshaAllah.




xoxo

Read More»

Rabu, 20 Julai 2016

VIDEO | My Makeup Look #3 - Rocking Red Lips !





Assalamualaikum..


Ya ampun segannya nak share ! Hahaha... Nisa ni takde lah pandai sangat pakai mekap. Tapi Nisa memang minat tengok tutorial mekap di Youtube dan juga video-video di facebook dan Instagram. Memang tak jemu tengok. Bila dah selalu tengok tu, macam-macam la Nisa belajar dan cuba di muka sendiri.


Dan pada satu hari yang hening (heh?!), Nisa mengenakan mekap dengan lipstick berwarna MERAH. Ye uolss.. merah nau nau ! Hahaha. Bila Nisa upload gambar tersebut (tak ingat lah di Twitter atau Instagram), ada jugak yang bertanya Nisa, macam mana nak achieve this look tanpa nampak pelik. Haa Nisa paham perasaan tu. Ada masa bila dah tepek-tepek eyeshadow dan blusher, kita rasa macam eh tak kena pulak nak pakai lipstick merah. Haa.





Nisa akui, kalau tengok lah gambar dulu-dulu.. kemain berbibir merah uols! Tapi eyeshadow, blusher.. semua tak balance. So memang nampak pelik.. Hopefully mekap Nisa kali ni tak pelik la ye. Hehe. Nisa dah banyak kali try and error ni. So finally.. I'm down to this equation - soft smokey-like brown eye shadow and not too pinkish blusher colour. Eceh macam pro jek. Ppfftt ! Okay lah... nak membebel lebih-lebih pun tak guna.. Baiklah kiranya kita tengok saja video di bawah !









Selesai sudah ! Neves kitee nak publish video ni tau ! Hahaha... maafkan Nisa ye kalau mekap comot dan tak mengikut tata tertib mekap yang sepatutnya (eh ade ke??). Haa dalam bermekap ni, ikut kreativiti masing-masing. Yang penting hasil akhir. Haha.


Nisa takde lah nak kata hasil mekap Nisa lawa sangat pun.. Nisa pun masih lagi belajar dan juga masih berlatih agar teknik dan hasil mekap Nisa makin improve dari hari ke hari. I really love makeup and I really really want to do well in makeup. There's so much more you can do with makeup! And I cant wait to try a lot of different looks bila dah betul-betul pandai nanti.. Hik. InshaAllah.





Nisa rasa bahagian yang paling Nisa kena improve adalah bahagian EYE SHADOW ! Haaa rasa macam ya aulohh susah nya lahai nak blend ! Nak kasi nampak transition apa kejadah semua tuu. Hhahaa.. Sabor je la yee... Ni masih sempat lagi kalau nak beraya dengan makeup look red lips ni ! Hahaha. Barulah menyerlah gitu.






SENARAI PRODUK ? Haa kat dalam video Nisa dah nyatakan produk-produk yang Nisa guna... Gituuu.. So far macam takde apa sangat.. Haa gitu lah. Hik hik.. Doakan urusan Nisa berjalan lancar yeee... Banyak video dan blogpost nak kena buat niii.. 


Apa-apa pun thanks for watching my video ! Share this video and subscribe to my YouTube channel ye.. Hehehe.. Nisa baru check, subscriber di YouTube Nisa dah pun mencecah 10,000 !! Alhamdulillah syukur sangat sangat... InshaAllah giveaway coming soon ! Ada produk yang Nisa nak kongsikan dengan viewers semua.. Soo nantikan ya !







Read More»

Jumaat, 15 Julai 2016

Membeli-belah produk kecantikan Korea di ALTHEA KOREA !





Assalamualaikum semua..


Fuhh fuhh rasa macam perlu tiupkan dalam diri ni semangat yang membara-bara untuk edit video dan update blog !!! Rasa macam ya Allah sibuk yang teramat.. tapi ermm sibuk apa pun tak tahu lah heh ! HAHAHAH. Oh yee Nisa baru berpindah rumah and I got A LOT of things to do with my super messy room !! Huwarrggh rasa nak jadi hijau je sekarang. Banyak benda perlu disusun balik dalam hidup ni. Eh meraban apa aku ni haha.




PEMINAT KOREA ? KPOP ? K-BEAUTY PRODUCTS ?

Haaa ini blogpost untuk anda. Back then, a few years back, kita susah nak dapat authentic Korean products. Maybe jenama Korea tak berapa in beberapa tahun lepas, tapi it has become phenomenal ! Produk Korea kian mendapat tempat di hati pengguna dari seluruh dunia ! Kalau dulu kebanyakan jenama Korea susah nak dapat kat Malaysia, tapi kini tidak lagi ! Wahh iklan sangat ayat aku kan ahha!!


Tapi sekarang semua senang nak beli, terutamanya melalui atas talian. Yesss beli ONLINE kan mudah ! Pilih, bayar, then taraa it will be sent to your doorstep ! Haa gituhh. Dalam banyak-banyak website yang wujud masa kini, ada satu website ni Nisa suka sangat sebab BANYAK PILIHAN dan juga best price offered !







Althea Korea merupakan laman web yang menyajikan pengguna dengan produk dari Korea khususnya. Oh ya, Nisa suka website Althea Korea ni sebab mesra pengguna, ada suggestion di halaman utama.. So boleh tengok apa yang best.. Lepas tu, pilihan yang lebih meluas ! And this website definitely got the best price offered! Trust me, Nisa dah pernah shopping dengan pelbagai laman web yang jual produk Korea.. dan Althea Korea antara yang offer the best price ! Yang penting authentic products yaa.. Shipped all the way from Korea! Haa boleh lah bau kot-kot ada udara Korea dalam parcel tu lalala~



Bukan hanya produk mekap sahaja yang dijual kat website Althea Korea ni tau.. Ada produk penjagaan wajah (skincare) dan juga lain-lain produk penjagaan rambut (hair care) dan penjagaan tubuh (body care). Haa pada yang kureng sikit pakai mekap tu boleh lah tengok kot ada pencuci muka yang korang suka tu ada kat website Althea Korea ke tak kan...






I've been thinking about adding my K-Beauty products and of course, I chose Althea Korea to shop with ! Memang rambang mata jugak lahhh bila shopping tu.. kejap kejap add to cart.. lepas tu bila melebihi budget remove dari list.. lepas tu cari balik benda yang sama dan add to cart balik. Pheww ! Sis tak boleh tetapkan pendirian langsung hahaha ! Sakit jiwa tau, semua produk nampak best dan sangat banyak pilihan. Jadi.. what did I get for myself ? Haa jemput tonton video bebel Nisa di bawah ya.. Hiks !






Haa banyak sangat bebel kan ! Hahaa I must admit that I had quite a hard time to really decide what to buy and hit the check out button hahaha ! Adoi lahh dah namanya perempuan, suka mekap pulak tu.. Kalau boleh semuaaa Nisa nak cuba tau ! Haa tapi kena sabarrr sabarrrr. Takkan nak ambil semua lak kan, berapa riban la pulak nanti total semua hahaha...





So di bawah adalah senarai lengkap produk yang Nisa beli dan tunjukkan seperti di dalam video di atas ya. Senarai ni ikut turutan di dalam video :


1. It's My Brush & Puff : It's My Sponge (20 units)
Harga (Promosi) : RM5.00  |  Buy here

2. Banila Co : Prime Primer Finish Powder
Harga (Promosi) : RM76.00  |  Buy here

3. Skinfood : All Over Muffin Cake Finish (Code : Gold Banana Muffin)
Harga (Promosi) : RM54.00  |  Buy here

4. Skinfood : Avocado Lip Balm (12g)
Harga (Promosi) : RM26.00  |  Buy here

5. It's Skin : Power10 Formula WH Effector (30ml)
Harga (Promosi) : RM25.00  |  Buy here

6. It's My Brush & Puff : 04 It's My Contour Brush
Harga (Promosi) : RM15.00  |  Buy here

7. It's My Brush & Puff : 07 It's My Point Shadow Brush
Harga (Promosi) : RM9.00  |  Buy here

8. It's My Brush & Puff : 01 It's My Powder Brush
Harga (Promosi) : RM16.00  |  Buy here

9. Witch's Pouch : Love Me Blusher (Code : Shading Bronzer)
Harga (Promosi) : RM41.00  |  Buy here

10. Witch's Pouch : Love Me Blusher (Code : Indy Violet)
Harga (Promosi) : RM41.00  |  Buy here

11. Etude House : Lash Perm All Shockcara 
Harga (Promosi) : RM36.00  |  Buy here

12. The Choute Essence Fill Stick Balm Foundation (Code : Natural Beige)
Harga (Promosi) : RM40.00  |  Not available in the website anymore

13. Witch's Pouch : Selfie Like Shot Dual Lipstick (Code : 01 Selfie Red & Gloss)
Harga (Promosi) : RM25.00  |  Buy here

14. Witch's Pouch : Skinny Brush Big Marker Liner
Harga (Promosi) : RM28.00  |  Buy here

15. Witch's Pouch : Selfie Perfect Concealer (Code : 23 Natural Beige)
Harga (Promosi) : RM20.00  |  Buy here

16. Witch's Pouch : Get it Dual Brow Pencilcara (Code : Natural Brown)
Harga (Promosi) : RM31.00  |  Buy here

17. Etude House : Bling Bling Eyestick (Code : 14 Full of Stars)
Harga (Promosi) : RM18.00  |  Buy here



PHEWWW ~ Giloo gigih kan cari satu persatu barang yang Nisa beli di laman web Althea Korea ni.. semata-mata nak membantu pembaca blog kesayangan ni untuk cari produk yang Nisa nyatakan dengan lebih mudah. Dannn tolong lah jangan buat Nisa bertukar hijau atau biru atau pelangi dengan menanyakan soalan kepada perkara yang sudah pun dinyatakan ! Haha. Nama produk apa, kod apa Nisa beli, harga masa Nisa beli tu (semua Nisa dapat harga promo).. semua Nisa dah nyatakan okay, link kepada produk tu pun Nisa dah lengkapkan sekali.






Kesimpulannya ??? I am very very happy with my purchase !! Alhamdulillah, Nisa panjatkan kesyukuran di atas nikmat yang dilimpahkan olehNYA. Hmmm mulanya kan Nisa tak merancang nak buat video mekap ke apa menggunakan produk-produk Korea ni.. Tapi bila dah banyak macam ni, tak mustahil boleh buat K-Beauty Products makeup look kan kan kan. Haha I am sooo not Korean-makeup type. Nisa tak reti lah..


Tapi dah alang-alang shopping bagai nak rak dengan Althea Korea ni.. apa salahnya kan ? But I might take some time to do it.. sebabnya Nisa berpindah rumah dan banyakkk barang yang masih berada di dalam kotak! Huwaa penat nya lahai. InshaAllah sikit-sikit Nisa akan cuba merealisasikan bilik tidur impian kekeke.. So.. satu-satu dulu lah ye. Banyak sangat benda ni.



Sekali lagi.. jangan lupa shopping dengan Althea Korea !

FB Page : https://www.facebook.com/altheakorea/
Instagram : https://www.instagram.com/altheakorea/
Laman web : https://my.althea.kr/









Read More»

Jumaat, 17 Jun 2016

VIDEO | Idea mekap untuk pagi raya ? Jom mekap dengan CHRISZEN !



Assalamualaikum...





Haaa semua duk kalut nak raya kan... baju raya cantik-cantik.. kasut raya fuhh kemain meriahh.. tu belum kira tudung raya fuhh sekali dia flip, boleh terbang orang kiri kanan ! Hahah... Tapi apa kata kita lengkap kan pakaian serba serbi baru tu dengan look yang very easy to do, soft and not too strong. Ye lah kalau duk buat bold look di pagi raya kang, ada pakcik makcik terpengsan masa nak salam haha !!


Syukur alhamdulillah kali ini Nisa kolaborasi pula dengan jenama kosmetik yang tidak asing lagi di Malaysia iaitu CHRISZEN ! Haa seronok tau bila dapat parcel produk CHRISZEN nii.. Dah macam-macam yang terlintas di fikiran Nisa nii.. Selamat menonton ya !






Baiklah.. seperti yang dijanjikan, berikut merupakan Senarai produk CHRISZEN yang Nisa dah gunakan.. as for other items yang Nisa tak nyatakan di sini, you guys boleh guna any makeup item yang you guys ada untuk lengkapkan look ni okay..




High Definition Foundation

Mengandungi L-Glutathione dan Collagen. SPF 50PA+++
Kod yang Nisa gunakan : MC02 Medium Beige
Harga : RM69.00 (SM) & RM72.00 (SS)




Brightening / Matte Finish, Oil Control
Kod yang Nisa gunakan : No 1 Light Beige
Harga : RM29.90 (SM) & RM32.90 (SS)




Easy to Draw and Blend, Long Lasting
Very natural colour
Kod yang Nisa gunakan : 02 Coffee
Harga :  RM17.90 (SM) & RM19.90 (SS)




Very easy to manouver and easy to draw your desired line !
Very black and colour long lasting.
Harga : RM17.90 (SM) & RM19.90 (SS)




Long lasting, Matte Finish
Comes with sponge tip to help spread the lip colour
Kod yang Nisa gunakan : No 1 Tangy Tangerine
Harga : RM39.90 (SM) & RM42.90 (SS)






Haaa... berpatutan sangat lahh produk CHRISZEN ni ! Haa semua mampu beli, beli sikit-sikit pun boleh.. And yang paling Nisa suka, eyeliner dia.. sesuai untuk semua.. lebih-lebih lagi beginner.. sebab senang nak lukis, senang nak guna. Warna pun pekat dan tahan lama.. Harga? Murah ngat dah tu aihhh...

Haaa kalau berhabis baju, kasut dan tudung.. apa salahnya dapatkan produk CHRISZEN ni untuk menyerikan wajah di pagi raya, di hari kemenangan, di hari bahagia berkumpul sanak saudara.. Nak bergambar pun konfiden dan gambar pun lawa.. Wahh gitu sekali ! Hehehe.. Nak beli mana barang-barang di atas? Just klik nama-nama produk di atas yaa.




Jangan lupa.. like fanpage CHRISZEN, check out their website and follow their instagram !

CHRISZEN FACEBOOK PAGE : https://www.facebook.com/chriszenofficialpage

CHRISZEN WEBSITE : http://www.chriszen.com/

CHSRIZEN INSTAGRAM : https://www.instagram.com/chriszen_official/








Read More»

Jumaat, 15 April 2016

My Makeup Look #1



Hai assalamualaikum semua...


Haa hari ni Nisa nak bercakap mengenai "MY MAKEUP LOOK". Untuk pengetahuan semua.. sejak akhir-akhir ni Nisa agakkk obses nak membeli peralatan mekap.. Tak kisah la produk jenama dalam dan luar negara, berus mekap.. dan sebagainya.. Bila ade duit je lah duk membeli tu hehehe.. Bila dah ada barang-barang nye.. kena lah guna ye dak.. Kalau tak rugi je perabis duit beli tapi dibiarkan berhabuk dalam laci meja mekap. Huhuhu.


Jadi gigihlah Nisa habiskan malam-malam Nisa yang insomnia tu untuk menonton video-video mekap di Youtube.. Haa kalau ikutkan Youtuber luar negara ramai yang guna produk mahal-mahal (mahal lah lepas convert harga ke MYR), produk yang susah dapat kat Malaysia.. dan sebagainya.. Jadi kita sebagai orang yang amatur, yang biasa-biasa ni.. antara tips Nisa ialah sentiasa perhatikan "TEKNIK" mereka. Abaikan jenama produk tersebut.. yang tu nombor dua.. Tengok macam mana dorang selalu sapu foundation, kalau buat eyeshadow tu start kat bahagian mana.. dan sebagainya..



Jadi lately ni Nisa kerap jugak la cuba-cuba teknik Youtubers ni menggunakan apa yang kita ada. Tak semestinya nak kena ada sebijik sejiban macam produk dalam video para Youtuber tu kann...





Ini adalah antara makeup look yang Nisa buat baru-baru ni. Maaf tiada pulak video sebab masa ni Nisa tengah bersiap-siap nak pergi event di KLCC.. So tak boleh lambat. Memang tak sempat lah nak setup kamera semuaa...


Haa nampak tak pipi berkilat kemain tu ? Antara trend mekap yang terbaru ialah penggunaan "highlighter". Macam dalam gambar dia bagi pipi tu nampak berkilat (bukan berminyak!) So bila kita kilatkan pipi, and letak jugak sikit highlighter kat tip of the nose, Nampak naik sikit pipi tu, and dia akan fokus kat highest points of our face. Hahh kemain speaking, nak translate jadi lain lak kang.






Haa kemain dengan eyeshadow sekali tau Nisa pakai hari tu hahah.. Ye lah, dah beli kena lah guna kann.. Rasa rugi pulak tak dapat nak kongsikan tutorial mekap dalam bentuk video untuk look ni.. So far this is my best makeup look kot ? Haha spontan je buat haa... Gambar ni diambil pada waktu petang lepas balik event, lipstick pun dah pudar..


Apa-apa pun, walaupun takde video.. Nisa nak kongsikan dengan uolss senarai produk yang Nisa guna untuk look ini okay ?



MUKA :

  • LT PRO Smooth Corrector Foundation - code Yellow Orange (lihat di sini)
  • Maybelline Instant Age Rewind Eraser Dark Circle Treatment Concealer (lihat di sini)
  • Revlon New Complexion Loose Powder
  • Blush & contour guna LT Pro Blush Powder palette (lihat di sini)


MATA :




KENING :




BIBIR :



MAKEUP TOOLS :
  • The Original Beauty Blender - blend foundation dan concealer di wajah (lihat di sini)
  • Make Up For Ever Precision Powder Brush 128 - set mekap dengan ratakan powder di wajah (lihat di sini)
  • H&M Crease Blending Brush - blend dan ratakan eyeshadow (lihat di sini)
  • Breena Beauty Basic Eyeshadow Brush B212 - apply dan ratakan eyeshadow (lihat di sini)




Fuhhhh selesai list lengkap produk dan tools yang Nisa guna untuk look ni. Nampak simple je mekap Nisa ni tapi kemain haaa barang-barang diaaa... Ini baru hasil kerja cikai-cikai.. Nisa banyak lagi nak kena improve dan belajar teknik yang betul. Buat masa ni memang self taught je la.. Kalau ade rezeki lebih teringin nak belajar personal class untuk proper way mekap hehe...


Rasa rugi pulak tak dapat nak share video on this look. InshaAllah if I ever feel very rajin nak rakam video Nisa mekap atau bersiap, Nisa akan buat makeup video.. definitely NOT a tutorial sebab nya Nisa ni tak layak nak mengajar atau jadi tutor sesiapa hehe..


Apa-apa pun terima kasih kerana sudi baca blog post Nisa.. Hmmm ada cadangan tak, nak buat video apa lepas ni ? Hehehe..









XOXO, Putewi Hensem

Instagramhttps://www.instagram.com/nisa_kay/
Twitterhttps://twitter.com/nisa_kay
YouTube Channel : https://www.youtube.com/TheNisaKay



Read More»

Khamis, 14 April 2016

Muka flawless dan glowing... ALIFNUR FOUNDATION rahsianya !




Assalamualaikum..


Haa kemain tiba-tiba kena terbang ke salah satu negara kegemaran (Malaysia tetap di hati !), habis ditinggalkan blog ni macam tu je... Kerja, blogpost, advertorial, emel.. semua tak terlayan.. membawa hati yang lara lah katakan. Kah kah kahh !!


Okay back to the point.. sebenarnya hari ni Nisa suka nak kongsi kepada wanita seluruh Malaysia, khususnya untuk mereka yang meminati mekap. Huii kalau dah namanya minat mekap tu, mesti suka kalau ada produk yang bagus, yang bagi kesan lawa, flawless lagi glowing !! Haa ni Nisa nak kongsi lah ada je produk macam tu !!





Haa apa benda ni ?????? Inilah dia ALIFNUR FOUNDATION !! Rahsia mekap tampak flawless, wajah pun glowing ! Siapa tak suka kan???? 






Ini dia foundation yang memberikan coverage yang baik untuk wajah kita. Kalau nak tahu, foundation ni PINK BASE, jadi foundation ini sesuai untuk kulit sawo matang ke atas. Sesuai sangat la tu dengan kulit orang Melayu macam kitaaaa.. Nisa pun susah sangat nak jumpa foundation yang betul-betul kena denga kulit sawo matang ni..






Yang bagusnya, foundation keluaran tempatan ni mengandungi bahan-bahan semula jadi dan juga bahan yang tidak merbahaya kepada kulit. Haaa op kos la kannn.... antara bahan utama ALIFNUR FOUNDATION ini ialah... Bee Wax yang turut berfungsi melembutkan kulit, melindungi kulit dan antibakteria.. (baca lagi di sini).. Selain itu bahan yang terkandung ialah Ascorbic Acid serta Vitamin E yang tinggi. 








Haaa masih tak berpuas hati dengan info-info di atas ?? Ini ada lagi senarai kelebihan ALIFNUR FOUNDATION ni.. Mai mai ajak semua kawan-kawan baca sekaliii...

  • Full Coverage!
  • Menjadikan kulit muka flawless sekelip mata!
  • Menjadikan kulit muka ‘glowing’ tanpa dipinta
  • ”Jalan mudah”untuk makeup dengan cepat!
  • Tidak berminyak
  • Tahan selama 12 jam !
  • Tidak bercapuk
  • Tidak merekah
  • Senang di pakai
  • SPF 30 melindungi kulit dari cahaya matahari.
  • Menutup parut jerawat,jeragat serta tanda lahir
  • Memutihkan kulit muka dengan kandungan Vitamin C
  • Menutup lingkaran hitam bawah mata
  • Merawat jerawat,jeragat dan lingkaran gelap bawah mata
  • Sesuai untuk semua jenis kulit
  • Mudah dicuci
  • Boleh dibawa solat
  • Melembapkan kulit wajah
  • Merawat kulit kusam
  • Senang di pakai
  • Kualiti Antarabangsa pada harga mampu milik !
  • Satu botol tahan 2 bulan bergantung kekerapan penggunaan.









Nak membebel sangat pun dah malas, apa kata uolss baca kat bawah ni.. Berikut adalah informasi lanjut mengenai ALIFNUR FOUNDATION :

  • Foundation Instant pertama berasaskan 100% bahan semulajadi dan selamat yang bertujuan memberikan kesan makeup flawless dan glowing sekelip mata!
  • Produk penambahbaikan dan rawatan kulit.
  • Tinggi kandungan Vitamin E dan C
  • Foundation anti-kulit kusam


Haaa walau macam mana pun kita suka dengan mekap, suka pakai mekap... tetapi sangatlah tidak disarankan memakai foundation lebih daripada 12 jam bagi mengelakkan penyumbatan pada liang pori muka.Kandungan produk Alifnur Foundation adalah dari bahan semulajadi yang selamat pada kulit.


 TAPIIIII... Kalau anda mempunyai masalah kulit yang teramat sensitif atau memang serius, jangan lupa rujuk dulu pada doktor anda atau pakar kulit sebelum guna apa-apa produk tauu !!





     CARA PENGGUNAAN      :

JARI : Letak foundation di beberapa titik wajah dan ratakan menggunakan jari.

SPAN : Titikkan foundation ke wajah dan ratakan guna span. Jika anda basahkan span, perah sampai habis air di dalam span, biarkan selama 15 minit hingga span separuh kering kemudian baru guna untuk ratakan foundation.

BERUS FOUNDATION : Sapukan dengan gerakan ke bawah sahaja (satu arah) atau dab kan ke wajah dengan lembut dan ratakan.


Kalau nak lebih faham, boleh lah tengok video tutorial pakai ALIFNUR FOUNDATION di link di bawah ini :









HARGA???
Ya ampun.. sangat affordable dan berbaloi tauu....
RM60 untuk Semenanjung Malaysia dan RM66 untuk Sabah dan Sarawak. Caj pengeposan adalah PERCUMA diknonnn !!!







SOOO.... MACAM MANA NAK ORDER NI SIS???? 
Alahaiii sayangku, mudah sangat lah !!! Ikut langkah mudah seperti di bawah ini okayyy...

WHATSAPP ‘AN BLOG’ KE 
019 3007112








Haaa panjang lebar dah ni Nisa share dengan uolss mengenai ALIFNUR FOUNDATION niii... ! Jangan lupa like Facebook Page Alifnur Cosmetic dan follow Instagram mereka tau !! 


FANPAGE: Alifnur Cosmetic
INSTAGRAM: @alifnurcosmetic
WEB: www.alifnur.com (dalam proses)










XOXO,
Putewi Hensem

Read More»

Copyright © Nisa Kay