Isnin, 22 Jun 2015

[DAY 15] - The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!

 

 

TheSW-Logo-Clear

 

Assalamualaikum...

 

Hai haiii… maish lagi aku setia update blog aku agar kelihatan meriah dan penuh dengan entry Hahahaa.. takde lah bersawang sangat kan. Thanks to The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge! ni sebab bagi aku 30 sebab / topik untuk aku update kat blog hohoo.. Kalau takde topik, memang aku mencari entry tag macam ni… satu haru buat satu topik. Tapi biasanya memang akan miss sebab busy dan travel.. Sebab tu terkejar-kejar nak update !

 

15)   Narrate a conversation between you and someone in your life who you never had closure with (a friend, an ex, a family member, etc.) What would you say? What would they say? What outcome would you hope for?

 

Hmmmm…. agak sukar aku nak reka dialog – mengharapkan situasi yang telah berlaku, berlaku seperti yang aku fikirkan..

 

nisakay 2

 

AKU : Kalau awak tak pernah simpan perasaan sikitpun kat saya, atau awak tak pernah berniat nak serius dengan saya, jangan layan saya baik sangat. Biasa-biasa sudah.. macam sebelum ni. Jangan baik sangat. Jangan caring sangat. Saya perempuan, hati halus saya mudah tersentuh dengan layanan sebegini. Sebab nanti bila apa yang saya harapkan tak berlaku, saya yang sakit sendiri. Bukan awak.

 

DIA : Maafkan saya. Ya, mungkin memang saya begitu. Selalu sakitkan hati awak.

 

AKU : Saya tak minta maaf dari awak. Perkara dah jadi pun. Takpelah.. I’ll move on. (Walau dalam hati luka berdarah).

 

DIA : ………….

 

 

Kenapa si dia takde jawapan ? Sebab saya tahu dia takkan ada jawapan… Dan jujurnya saya sendiri tak tahu apa outcome yang saya harapkan.. Hmmm mungkin saya mengharapkannya agar dia tak melakukan perkara yang sama kepada orang lain… Agar tiada hati yang “salah faham” dan kecewa… macam saya……………………….. Atau mungkin… aku mengharapkannya membalas perasaan aku ? Hmmm sukar nak cakap… Tak dinafikan perasaan sayang ini ada.. dan aku ni, once dah sayang orang, aku sukar nak move on, it will takes time. Aku berdoa pintu hati dia terbuka untuk aku.. Tapi.. kalau dia BUKAN JODOH AKU.. Aku terima, pasti Allah punya rencana terbaik untuk aku.

 

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem


3 ulasan:

  1. mmm.. cik en pun pernah kena cmtu.. tp sebab dh berpengalaman.. mmg x mghrpkan lebih bila dilayan baik sekalipun.. x musah jatuh pada gurauan dan pujukan lelaki
    pengalaman mengajar cik en.. mmm

    BalasPadam
  2. tu laaa.. kau sekarang dah taknak lepak dengan aku. jom lepak dengan aku. aku kenalkan kau dengan para lelaki wajah persis korea nak?
    www.kaio.my

    BalasPadam
  3. Saya pon pernah alami perkara yang sama dan hampir 4 tahun pernah rapat dan menaruh harapan supaya hubungan itu menjadi. ternyata saya hanya pilihan terakhirnya sekiranya tiada orang lain lagi dalam senarai pilihannya. Paling menyakitkan bila dibandingkan kenapa u x macam dia ye. Kenapa itu kenapa ini. Of course la u kenal i dah 4 tahun, u kenal dia myb 4 month kn? totally big diff... Dan lepas saat i move on delete everything and take a week leave then i find new hope. :)

    That's my hubby now. Alhamdulillah bersyukur kepada Allah SWT lepas disakiti berulangkali akhirnya diberikan yang lebih baik darinya.

    p/s: dah salah satu sebab saya buat blog saya disebabkan ini jugak. Jemput tgk entri pertama dalam blog saya. http://iniapayangakurasa.blogspot.com/2010/11/luka-di-hati.html .

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay