Memaparkan catatan dengan label Career. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Career. Papar semua catatan

Jumaat, 15 Februari 2013

Shoot video feeling pre-wedding punye style

 

Assalamualaikum…

 

Hahaha ape ke hal nye haaa.. aku punye tajuk kemain macam tunggang langgang pulak aku tengok.. Muahahaha.. Ade lagi tak yang tak tau aku sekarang selain daripada study, meniaga menerusi online shop aku… blogging lagi.. sebenarnya aku ni adalah freelance host atau presenter. Dan kini aku adalah host untuk Amanz MY.

 

Amanz MY ni adalah sebuah laman web yang menyediakan berita dunia teknologi dalam dan luar negara. Haaa kita pompuan jangan sampai tak amik tahu pasal perkembangan dunia ICT ni tauuu? Pergilah baca Amanz MY tu haaa.. at least bertambah ilmu kita. Tak gitu?

 

Dengan Amanz MY ni pulak, aku sebagai host atau presenter mereka bertanggungjawab meng-host-kan video-video mereka.. Untuk tahun 2013 ni pulak Amanz MY memang decide nak perbanyakkan lagi video content dalam menyampaikan informasi mengenai dunia ICT… Hik hik hik…

 

ikhwan-affandiSUMBER GAMBAR: THEPROJECTPIXEL PHOTOGRAPHY

 

Inilah Ikhwan Affandi, Amanz MY new videographer. Good to have him in Amanz MY.. sebab dia dah ada pengalaman in shooting better videos.. and since dia nak mencuba sesuatu yang baru, he joined Amanz MY. And dia lah bertanggungjawab shoot video, edit dan upload video-video Amanz MY yang terbaru…

 

 

20130215_121004

So hari ni Ikhwan decide nak try teknik fly (ehhh betul ke namanya) dalam video mingguan Amanz MY kali ni.. Kiranya bawak something yang totally different and fresh untuk viewers.. Sebab every week mesti bosan kan tengok aku duduk aje buat video kan?

 

Teknik ni kau kena pegang handle ape benda entah tu (macam dalam gambar) Pastu kau kena gerak slow and steady and smooth untuk memastikan gerakan video tu sesuai dan tidak memeningkan. Haa macam itulah gamaknye… Aku tahu bercakap aje..

 

 

20130215_123344

Hoihhh aku pon nak jugak woihhh. Tapi kannzzzz benda handle tu berat lahhh. Ketar-ketar lengan aku menahan berat camera. Iskkk :( Muka lak kemain serius haaaa puihh. Padahal aku berdiri statik je kat situ. Snap gambar dua tiga kali, then aku pass balik handle tu kat Ikhwan. Berat oiii.

 

Aku lak memang tak tau Ikhwan ni nak buat shoot cecantik gini. Aku bantai pakai crocs je haaa pegi jumpa dia. Nasib laa dress baru aku lawa. Ehhh!! Terrrr puji diri sendiri. Tak malunye aku. KAHKAHKAH…

 

20130215_123511

Pastu untuk memastikan suara aku jelasss kedengaran dalam video walaupun camera tu 100 meter jaraknye dari ko.. aku pon pakailah microphone kecik ni haa.. Set mic ni ade dua bijik. Satu install kat camera, satu aku pakai… Satu set ni riban-riban sehh harga dia.. Tapi Amanz MY sanggup melabur untuk kualiti video di masa depan cewahh.

 

 

Haaa berpenat sudah kami merakam video. Kesian Ikhwan aku asyik salah cakap aje.. And ade part yang terlepas lak tuh. Excited sangat gamak nye heh?? Alhamdulillah videographer serba boleh dapat atasi masalah tersebut. Muehehehee… Soooo.. marilah kita sama-sama tengok hasilnya…

 

 

Haaa dah tengok dahhh.. Melayang-layang tak skrin korang? Ada macam style nak buat video pre-wedding tak? Hahahhaha amboihhh!! Aku ingat teknik-teknik camera terbang ni orang pre-wedding aje yang guna dalam video dorang! Macam cool jugak eh buat dalam video aku hos kan ni. Bahahah perasan lak :P

 

Thank you so muchhh kepada yang dah menonton okay? I am very happy to do this kind of job.. I mean hosting.. presenter… I just love it! I can feel it in my blood. Okay ini over sangat boleh rasa dalam darah pergghh… Thank you Amanz MY for the opportunity and thank you Ikhwan for a great video technique and editing anddd thank you all !

 

 

XOXO


Read More»

Khamis, 7 Februari 2013

Amanzers

 

Assalamualaikum..

 

aman

TERHARU aku bila ade jugak orang nak letak muka aku kat cover photo facebook dia. Walaupun gambar hanya dicilok dari Instagram aku.. Walaupun muka aku hanya separuh.. Tapi aku TERHARU giler arrr sebab siapalah aku ni.. Takde sape pernah sudi nak letak muke aku kat cover photo dorang… Dah lah aku ni dibenci ramai. Kofkofkof..

 

Ini AMANZERS bak kata Ikhwan Nazri a.k.a. TEKONG, CEO http://amanz.my/. Hebat tak gelaran? Amanzers ade macam bunyi AVENGERS tak? Kekekeke.. Ni laaa tempat aku mencari rezeki.. walau dibuli sebab aku ni insan yang lemah… dan dirasuah beberapa kali dengan karipap Esso.. Aku tetap happy keje dengan dorang yang tak berapa nak betul ni. Kiki…

 

Aku malas ahh puji kemain pasal bos-bos aku. Hahaha kang masing-masing kembangggg! Bagi aku, semua bos aku.. tak kire la Aman ke.. Tekong ke.. Obefiend yang nampak garang tapi sebenarnye tak, mahupun Ikhwan videographer tu.. sume bos aku. Sebab aku kan paling muda, paling hensem dan paling jelita dalam AMANZ. Kah kah kah! Riak sunggu statement ku ini!

 

Well, nak tahu keje aku dengan AMANZ ni keje apa? Tengoklah video di bawah ini…

 

 

Hik hik aku rasa keje aku dengan AMANZ ni cool la. Sikit sebanyak dapat asah skill hosting aku. Tak gitu? And video di atas ni dirakam masa aku tengah menderita demam dan suara sengauuuu sedikit! Hahhaa. Oke saje saje je entry ni takde motif sangat pon…

 

And jemput semua baca blog teknologi http://amanz.my/ dan jangan lupa subscribe channel Youtube kami di sini : http://www.youtube.com/user/AmanzNetwork?feature=watch

 

XOXO


Read More»

Selasa, 5 Februari 2013

[EVENT] Sekitar majlis pratonton filem WAWA SEMPUT

 

Assalamualaikum…

 

Hee agak lambat lak aku update mengenai majlis pra tonton filem Wawa Semput.. Hari tu aku dah tulis review filem Wawa Semput lakonan Yana Samsudin, Along Rajalawak, Angah Rajalawak dan Adibah Yunus. Memang kelakar woi! Bergelak sampai krem sudah perut gua. Hahaha!! Jadi entry kali ni nak share gegambor dengan uolls pembaca blog.

 

_MG_0844

Rerakan blogger. Jejaka semuanya.. dari kiri : Hafiz Cyber, Bro Framestone, Ujang, Eazy Izzuddin dan Pak Lan yang tak suke letak muke di blog beliau.

 

 

_MG_0855

IMG_0907

“Kita target 5 juta!!!”

 

 

_MG_0856

Bersama David Teo yang berkali-kali cuba pujuk aku datang office dia, boleh discuss katanye. Ahakss.. sorry Mr David, muka gua kampungan je, tak cukup pakej nak dibuat artis. Tengok tudung gua dalam gamba tu kelepet!!

 

 

_MG_0868

Tergelak Yana Samsudin bila wartawan tanya,”Dengar kata Yana nak kahwin?” Okay tipu.

 

 

_MG_0878

Hikhikhikk!!

 

 

_MG_0931

Bloggers Malaysia featured in MiG Online’s video! Watch the video HERE !!!

 

 

_MG_0935

Bintang baru MiG yang comel, Atikah Suhaimie!

 

 

_MG_0944

With artis baru yang kian bersinar, Shima Anuar. Perghhh nak pengsan gua bila dia tanya,”Ni Nisa kan???” Boleh pengsan mulut berbuih-buih! Hahahah!!!

 

 

_MG_0947

Rakan-rakan YSF, Melaka Boy, dan Angah Rajalawak!

 

 

_MG_0966

Kejutan hari jadi buat Along Rajalawak oleh kelab peminat beliau.

 

 

_MG_0973

Dengar kata encik ni ade gosip bercinta dengan pelakon terkenal? Ke propa je?”

_MG_0980

Kita terjah Adibah Yunus pulak! Herherherr…

 

 

_MG_1003

Rakan-rakan YSF dan Yana Samsudin woot woot!!

 

 

IMG_0924

Rakan-rakan SHILALAS + YSF. Hohohoo.. Dari kiri Amman Spark, Patenisme, aku, Syada Amzah dan Syahir Amzah (adik Shila Amzah budak berdua ni)

 

 

_MG_1014

Lepas penat bergambar sana sini, geng-geng YSF lepak minum-minum pulak dengan Yana Samsudin and Fadil Zahari sekali…

 

 

_MG_1027

_MG_1019

 

InshaAllah aku akan sentiasa sokong Yana Samsudin and akan sentiasa bersama YSF! Sekali aku free atau ade peluang, inshaALLAH event dengan YSF atau yang melibatkan Yana aku akan pergi…. Thanks korang semua! Thanks MiG! Muahh!! Jangan lupa tengok filem WAWA SEMPUT di pawagam tau!

 

XOXO


Read More»

Sabtu, 12 Januari 2013

IMBASAN 2012 – Pencapaianku

 

Assalamualaikum…

 

ALHAMDULILLAH year 2012 has been really great to me and I am very grateful to Allah for all the rezeki He gave me in 2012. So far I can tell you that year 2012 is the sweetest and greatest year I ever had.. I met so many new people, achieved lots of achievements that I really grateful and proud of.

 

IMG_5078

One of my sweet memories during 2012 is I was invited by RTM to be one of their panel in TV2 tv programme, Generasi Y. The host was Muaz Mohamad and the other panel from the professional field was Dr Amin Idris. I had so much fun shooting and they’re all easy to work with. THANK YOU SO MUCH RTM !

 

 

P1014791

I guess I never showed this picture to anyone or even write about it in my blog, right? I regret that I like to procrastinate until I totally forgot to blog about this! So this picture above was taken during mini launching of sub-brand of Hajaba that is LUVSTYLISTA. Proud and grateful to announce (finally.. pheww!!) that I was one of the official model for the 1st batch collection of LUVSTYLISTA, along with big names in the industry. They are Natasha Hudson, Diana Amir, Yatt Hamzah and Maria Elena! But during the mini launching only Diana, Yatt and me that manage to come.

 

 

media 4

And wohooo!! Together with AMANZ team, we was featured for a three-pages segment in News Straits Times. But of course the article was more about what AMANZ is, what they do and what achievements that have achieved. And there was merely a paragraph or two about me. Hahaha!! Thank you so muchhh NST!!

 

 

utusan 2

“Jana Pendapatan Dengan Blog” was the title for my article on the front page of UTUSAN (Sabtu). But the actual title in C.O.M (Utusan’s insertion on every Saturday) was “Merah Jambu Pilihan Blogger Nisa Kay”. Haha I guess the title on the front page has sparked some controversial. Thank you so much Kak Lynn from Utusan for the opportunity!

 

 

photo_thumb[1]

On the following week, once again I was featured in Utusan Mingguan in the segment Citra Wanita. The interesting story behind this was I never met the journalist who writes my articles. Or.. I don’t remember meeting her at any events? She called me and interview me via phone call only and the pictures in the segment was taken from Luvstylista. The pictures was shot by EyeStudio Photography. Thank you so much UTUSAN!

 

 

cats_thumb[1]

And my latest achievement during 2012 was being featured in muslimah fashion magazine, HIJABISTA.. I was called by Hijabista in mid September to shoot with them but I politely rejected because I’m staying in Penang. But when they called me for the second time, I think I should not reject and just grab this chance. I fly back to KL and had a photoshoot session with Hijabista at Karangkraf.

 

Hmm.. I think that were some of my achievements that I would like to highlight. These achievements are so important to me as they promote my blog and my freelance modelling career. Well, I don’t do modelling anymore but IF they are any offer coming INSHAALLAH I will put in much consideration.

 

 

THANK YOU SO MUCH FOR READING! AND I WOULD LIKE TO EXPRESS MY MOST GRATITUDE AND THANKFULNESS TO ALL PARTIES THAT HAD INVOLVED IN MY ACHIEVEMENTS THROUGHOUT 2012. ALHMADULILLAH !

 

 

XOXO


Read More»

Copyright © Nisa Kay