Assalamualaikum...
Read More»
Assalamualaikum..
Lebih kurang dua minggu lepas Nisa dan beberapa blogger lain telah dijemput untuk satu sesi hi-tea bersama jenama kasut yang terkenal sejak 2011 iaitu JELLY BUNNY ! Wahh teruja betul bila melangkah masuk ke lokasi acara hi-tea iaitu di Restoran Full House, Sunway Pyramid.
Okay jeling-jeling kat meja makan kejap.. Wahhh banyak makanan yang diidamkan anak tekak ! Comel-comel pulak tu… Ehemmm adakah bakal menandingin kecomelan koleksi terbaru produk JELLY BUNNY ??
Antara highlight semasa acara hi-tea ini adalah sesi khas bersama Haida Yusof, seorang perunding imej. Beliau berkongsi dengan bloggers yang hadir beberapa tips and trick untuk mix-and-match kasut dan aksesori dari JELLY BUNNY untuk gaya pemakaian yang berbeza mengikut situasi.
Kemudian kami di bawa ke outlet JELLY BUNNY di Sunway Pyramid untuk main games ! Wahh ini memang seronok.. Sebabnya.. kalau menang, boleh dapat lagi satu kasut percuma dari Jelly Bunny ! Wah wah memang besttt !!! Gambar di atas ni ahli kumpulan Nisa.. walaupun kami tak menang tapi we had a great time !
Tahniah kepada kumpulan yang menanggg !!!
Ehemmmm usha sikitt koleksi yang ada di outlet JELLY BUNNY ! Agak-agaknya mana satu pilihan hati Nisa yaa ???
SPRING & SUMMER 2015 :
DREAMING IN THE CLOUD !
Wahh begitulah nama koleksi musim bunga & musim panan oleh JELLY BUNNY !! Dari namanya sahaja dah boleh bayangkan betapa sweet, tersendiri dan cantik koleksi terbaru mereka ni !
Kasut Jelly Bunny yang semestinya umum sudah mengetahui betapa selesanya ia, diperbuat dari bahan yang berkualiti tinggi dan tahan lasak kini didatangkan dengan rekaan baru yang sangat sweet, mudah nak match dan juga bergaya ! Memang menganga betul tengok koleksi baru niii.. Suka sangat !
Antara kunci utama koleksi terbaru JELLY BUNNY ialah berinspirasikan dan dihiasi dengan perhiasan seumpama manisan seperti toffies, candies dan juga liquorice ! Wahhh tengok pun dah rasa nak gigit je kan. Haha jangannn… kasut dan aksesori hanyalah untuk dipakai dan kelihatan lebih bergaya serta sweet dengannya !
Oopss ! My friend here cannot decide !
Too many sweet and pretty choices of Jelly Bunnies !!!
Setelah berjam-jam lamanya memikir kasut mana yang sesuai nak dibuat bergaya dan beraya (wahh!!) akhirnya, terpilih sudah kasut yang aku kira sangat sweet, selesa dipakai dan juga mudah nak match dengan pelbagai gaya dan warna pakaian… Gituu. Tak sabar nak pakai bawak ke event.. jalan-jalan.. hehee..
Thank you sooo much JELLY BUNNY for the treat ! Kalau korang cari kasut yang tahan lama, tahan lasak, serta selesa dipakai, dah boleh lah pergi usha outlet Jelly Bunny okay ?? Jangan lupa cuba koleksi SPRING & SUMMER 2015 : DREAMING IN THE CLOUD oleh Jelly Bunny nii ! Pasti terpikatt dek kemanisan koleksi nii !!
Like JELLY BUNNY Facebook page now
https://www.facebook.com/jellybunnyMalaysia
Follow JELLY BUNNY on Instagram for more updates and offers !
https://instagram.com/jellybunnymalaysia/
XOXO,
Putewi Hensem
Assalamualaikum..
Seronok rasa hati menerima jemputan ke majlis meraikan blogger-blogger dan rakan-rakan media oleh jenama kasut tempatan yang terkemuka iaitu XES. Sebagai pelanggan XES sejak zaman universiti dulu, XES tak pernah gagal buat aku teruja dengan koleksi kasut, beg.. promosi.. perghh harga dah memang affordable, bila ada sales or promosi, memang membuak-buak nafsu nak membeli tu.
Jadi, sempena cuti Hari Natal tempoh hari, pihak XES telah menjemput aku untuk menyertai mereka dan media yang lain untuk hang out, chilling out dan jugak pilih hadiah dari XES. Event berlangsung di Quill City Mall, Kuala Lumpur. Sebenarnya tema event ni ialah Glam Rock – Red and Black. Tapi aku boleh pulak datang pakai baju putih dengan tudung purple. Haha.. !
Memandangkan aku pun sampai kat lokasi sejam lebih awal.. Aku decide nak pusing-pusing kat H&M. Fuhhh bahaya betul keputusan aku ! Mana taknyaa.. sempat aku rembat dua helai blaus ! Hahaa. alang-alang grab blouse warna hitam sehelai.. maka aku teruskan pencarian shawl warna merah. Yeahh, seperti dalam gambar di bawah, aku berjaya menukar pakaian mengikut tema majlis ! Hahaa..
Aumm.. tak sah la kalau sesi mingle around takde makanan kan.. Selalunya kalau pergi event XES ni, makanan memang tak pernah mengecewakan ! Thumbs up kat mereka yang organize event ni dan juga pilih catering best ! Hahaa ini baru makanan manis-manis.. Makanan beratnya tak sempat pulak nak ambil gambar.. Ada ayam goreng, spaghetti.. nyum nyum.. Lapar sangat kot haa sampai tak sempat nak ambil gambar. HAHA !
Okay marilah cuci mata sikit dengan koleksi kasut lelaki dari XES. Haa ni kalau bawak abah dengan abang-abang aku mai sini mesti dorang rambang mata jugakkk… Banyak kasut dengan design terbaru ada kat XES ni.. So para lelaki, jangan gundah gulana bila mak, bini, anak, kakak, atau adik anda leka memilih kasut dan beg kat outlet XES, sebab korang pun boleh naik rambang mata sama. Wiwiwiii…
Haa ini ada lah sikit gambar kasut dan beg wanita yang dijual di XES ni.. Banyak lagi design yang cantik-cantik, yang kebabomm.. yang sesuai untuk pakai hari-hari, pakai pergi majlis dan sebagainya. Dah namanya perempuan, bila tengok banyak kasut lawa mula la melilau mata tu kan.. Makanya, sekali lagi memang aku tak banyak ambil gambar kasut-kasut yang ada muahahaa.. Kalau nak shopping kasut dan beg boleh lah uols pergi outlet XES ye !
Siapa yang ada anak atau adik kecik, jangan gusar.. kat outlet XES ni pun ada kasut kanak-kanak.. Memang pendek kata, satu kedai ni memang tempat shopping kasut sekeluarga lah ! Apa lagi kita mau kan ? Buat pening je nak ke satu kedai, satu kedai yang lain. Haaa duk diam diam dalam satu kedai, semua orang pun boleh dapat kasut satu sorang kekekee…
With blogger friend : RUBY.MY
Haaa.. dah namanya PARTY kan.. ternyata event kali ni XES menyajikan aktiviti yang menarik untuk blogger dan media yang hadir. Wah wahh I lovee surprise and I loveee fun activities !
DIY TABLE ! Haaa dalam banyak-banyak event yang aku pernah pergi, aktiviti Do It Yourself (DIY) ini jarang dilakukan. So bila ada peluang macam ni, memang agak excited jugak la haha… Kami diberikan sepasang selipar yang kosong, takde corak atau hiasan, dan of cos la kitorang kena buat sendiri hias-menghias tu. Wiwiwiii…
Taraaa… Hahaa aku ni jenis yang malas nak bling bling sangat.. So aku just hias selipar aku ni dengan skin leopard kaler pink yoouuuu.. Haha lepas tu letak la sikit batuan batuan untuk menyerlahkan lagi unsur glamorous. Haa selipar pon nak glamor, kau hado ? HAHA ! And we got to take this slipper home for FREE ! Yeayy thank you XES.
Another activity ! Besttt ! Khasnya untuk wanita lah kan. Tapi aku rasa lelaki pun boleh je nak try manicure or pedicure ni.. Untuk bersihkan kuku dari kutikel apa suma tu kann.. Hee buat kuku pun FREE, aku pun apa lagi, terus grab peluang nak bersihkan dan cantikkan kuku.. Seronok betul event kali ni ! XES memang bestttt..
Ahaa.. bukan sekadar selipar hias DIY percuma, rawatan kuku percuma, makan percuma hehe.. tapi kami dapat jugak kasut dan beg percuma ! Wahhh sakan betul kawan-kawan blogger dan media pilih kasut dan beg yang telah terpikat di kalbu gituu… Paling-paling pun bawak balik 5 beg sorang kot. Haa ini memang gempak !
Alhamdulillah… sangat berpuas hati dan bersyukur dengan hasil tangkapan di outlet XES, Kuala Lumpur ni… Company XES ternyata sebuah company yang sangat pemurah, selalu menggembirakan kami para blogger dan media… Produk mereka pun berkualiti dan cantik-cantik.. so bila memilih tu memang sangat sangat rambang mata, rasa macam nak bawak balik semua je !
Terima kasih tak terhingga kepada pihak XES yang tak jemu menjemput aku memeriahkan acara-acara yang dianjurkan oleh XES.. Biasa kalau dapat sagu hati, memang dapat kat diri sendiri je.. Memandangkan kali ni dapat lebih, maka aku pilih a pair of flat shoes for my new year’s shoes, beg untuk mak, dan kasut untuk abah dan adik. Alhamdulillah.. rezeki dikongsi dengan keluarga. Syukur kepada ALLAH !
Jangan lupa, kalau nak shopping beg atau kasut sekeluarga, boleh terjah outlet XES di Kuala Lumpur :
XES Premium @ Quill City Mall, Kuala Lumpur
Address : F4-13 & F4-13A, 4th Floor, Quill City Mall,
Jalan Sultan Ismail 50250 Kuala Lumpur
FB: XES Shoes
Website : http://www.xesshoes.com.my/
XOXO, Putewi Hensem !
Assalamualaikum…
Haaa.. seronok tau bercerita pasal kedai baru bukak ni. Nak nak lagi kedai yang baru dibukak ni terletak dekat mall baru yang lawa.. Jual pulak barang yang perempuan suka, lagi lah seronok ye dakkk !! Haa ni nak kabor ni, baru baru ni aku ada pergi ke majlis pembukaan outlet terbaru oleh XES Premium haa !!
Jeng jengggg… wahh kemain meriah haaa, berpinar mata sebab dari jauh dah target kasut mana yang berkenan di mata lantas jatuh ke hati.. gituu. HAHA… Masa sampai kat kedai ni, ramai lagi kawan kawan yang belum datang.. So tunggu la kejap ye, sesambil tunggu tu, mata aku ni dah berpinar duk jeling kiri kanan usha dalam kedai HAHA !!
Alang alang dah sampai kat kedai baru kan, meh la cik NK menurunkan mohor besar sikit. Gituhhh..
Makanan yang alahai comel comel semuanya.. Sayang nak telan ! Haha..
Yeahh.. masa untuk merasmikan outlet terbaru XES Premium yang terletak di Quill City Mall yang lokasi nya betul-betul opposite Sheraton Imperial Hotel, Kuala Lumpur.
Ehemm.. model model sador dan cantik menayang-nayang kasut baru dari XES kat depan kami. Hahaa. Masa ni aku dah terteleng-teleng kepala meninjau kasut mana yang bakal menghiasi kakiku ini kui kui kui..
Taraaa.. seronok kan mata menjamu selera.. Haha cuci mata sungguh-sungguh tau kat butik XES Premium ni. Memang one stop centre untuk beli kasut satu keluarga, bawak lah sedara mara dan sepupu sepapat haaa… dari kasut kanak-kanak.. ke kasut untuk remaja dan dewasa, lelaki dan wanita.. semua adooo !! Untuk wanita pulak, terlebih excited la yek, sebab ada jugak koleksi beg yang bakal membuatkan anda bergaya zass lantas dicemburui jiran tetangga.
Haaa tetibe ramai menyerbu masuk tak ketentuan hala ni, nak buat apa ni ?
Yeahhh pilih kasuttt !!! Pilih kasutt !!!!! Hahaaa apesal muka tu macam nak pukul orang guna kasut je? Mih mih mih..
Yang wanita nye macam itu.. Yang lelaki nye macam ini.. Bermacam ragam kita tengok bila masing masing duk berfikir nak pilih kasut mana satu. Haa kasut ke beg ? Kasut ke beg ? Kasut ke beg ? Haaa sila ulang lapan belas kali untuk jawapan pasti. Kui kui kui…
Meh nak kenalkan suami-suami mithali.. Haaa kot la beg untuk bini dorang di rumah ye dak ? Belah kiri abam jambu a.k.a. Izzue Islam jadian iaitu Melastik Bintang.. dan belah kanan pulak abam acah acah sador iaitu Shakiddo hahah ! Jangan marah yee..
Antara kasut yang aku pilih. Hahahaa… Mana satu pilihan kalbu oiii.. Berpinar mata haaa.. mana nak pilih nii. Sebab masa event sebelum ni aku dah pilih kasut wedges, sesuai la kalau nak bawak jenjalan ka.. pi event ka… pi dating ka…kan kann.. So this time awal-awal aku dah target nak rembat flat shoes sepasang untuk dipakai sehari-hari..
Err… tapi kan.. macam ter-berkenan kat kasut lain pulak. Haa sudah lah ! Dilema wanita sangat ye di situ ! Jadi, apakah keputusan aku ? Haahaa.. aku tetap bawak balik flat shoes sebab memang itu lah tujuan aku. Haa rasa bangga dengan diri sendiri sebab berjaya menahan godaan heels ni kui kui kui..
Yeahhh !! Berjaya pilih sepasang flat shoes ! Bakal memakai ia setiappp hari, menjadi teman setia ke mana mana. Gitooh !! Hahaa terima kasih sangat sangat sangat kat XES SHOES yang tidak lokek kepada kami bloggers dan media !
Jemput semua yang berhampiran tu mai la shopping kat kedai XES Premium ni.. mudah je nak pegi sini.. Kalau malas nak drive or merempit, boleh naik monorail, dan turun kat stesen Medan Tuanku. Taraaa.. sampai sudah ! Haha mudah je kan. Sebab stesen monorail ni betul-betul depan Quill City Mall ni.. Datang shopping ramai-ramai ye !
XES Premium @ Quill City Mall, Kuala Lumpur
Address : F4-13 & F4-13A, 4th Floor, Quill City Mall,
Jalan Sultan Ismail 50250 Kuala Lumpur
FB: XES Shoes
Website : http://www.xesshoes.com.my/
Terima kasih sudi baca ! XOXO !
Copyright © Nisa Kay