Memaparkan catatan dengan label beg. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label beg. Papar semua catatan

Ahad, 4 Januari 2015

Kemeriahan XES Glam Rock Christmas Party

 

Assalamualaikum..

 

Seronok rasa hati menerima jemputan ke majlis meraikan blogger-blogger dan rakan-rakan media oleh jenama kasut tempatan yang terkemuka iaitu XES. Sebagai pelanggan XES sejak zaman universiti dulu, XES tak pernah gagal buat aku teruja dengan koleksi kasut, beg.. promosi.. perghh harga dah memang affordable, bila ada sales or promosi, memang membuak-buak nafsu nak membeli tu.

 

Jadi, sempena cuti Hari Natal tempoh hari, pihak XES telah menjemput aku untuk menyertai mereka dan media yang lain untuk hang out, chilling out dan jugak pilih hadiah dari XES. Event berlangsung di Quill City Mall, Kuala Lumpur. Sebenarnya tema event ni ialah Glam Rock – Red and Black. Tapi aku boleh pulak datang pakai baju putih dengan tudung purple. Haha.. !

 

Memandangkan aku pun sampai kat lokasi sejam lebih awal.. Aku decide nak pusing-pusing kat H&M. Fuhhh bahaya betul keputusan aku ! Mana taknyaa.. sempat aku rembat dua helai blaus ! Hahaa. alang-alang grab blouse warna hitam sehelai.. maka aku teruskan pencarian shawl warna merah. Yeahh, seperti dalam gambar di bawah, aku berjaya menukar pakaian mengikut tema majlis ! Hahaa..

Nisakay - 1

 

 

Aumm.. tak sah la kalau sesi mingle around takde makanan kan.. Selalunya kalau pergi event XES ni, makanan memang tak pernah mengecewakan ! Thumbs up kat mereka yang organize event ni dan juga pilih catering best ! Hahaa ini baru makanan manis-manis.. Makanan beratnya tak sempat pulak nak ambil gambar.. Ada ayam goreng, spaghetti.. nyum nyum.. Lapar sangat kot haa sampai tak sempat nak ambil gambar. HAHA !

Nisakay - 2

 

 

Okay marilah cuci mata sikit dengan koleksi kasut lelaki dari XES. Haa ni kalau bawak abah dengan abang-abang aku mai sini mesti dorang rambang mata jugakkk… Banyak kasut dengan design terbaru ada kat XES ni.. So para lelaki, jangan gundah gulana bila mak, bini, anak, kakak, atau adik anda leka memilih kasut dan beg kat outlet XES, sebab korang pun boleh naik rambang mata sama. Wiwiwiii…

Nisakay - 3

 

Haa ini ada lah sikit gambar kasut dan beg wanita yang dijual di XES ni.. Banyak lagi design yang cantik-cantik, yang kebabomm.. yang sesuai untuk pakai hari-hari, pakai pergi majlis dan sebagainya. Dah namanya perempuan, bila tengok banyak kasut lawa mula la melilau mata tu kan.. Makanya, sekali lagi memang aku tak banyak ambil gambar kasut-kasut yang ada muahahaa.. Kalau nak shopping kasut dan beg boleh lah uols pergi outlet XES ye !

Nisakay - 4

 

Siapa yang ada anak atau adik kecik, jangan gusar.. kat outlet XES ni pun ada kasut kanak-kanak.. Memang pendek kata, satu kedai ni memang tempat shopping kasut sekeluarga lah ! Apa lagi kita mau kan ? Buat pening je nak ke satu kedai, satu kedai yang lain. Haaa duk diam diam dalam satu kedai, semua orang pun boleh dapat kasut satu sorang kekekee…

Nisakay - 11

 

Nisakay - 10

With blogger friend : RUBY.MY

 

Haaa.. dah namanya PARTY kan.. ternyata event kali ni XES menyajikan aktiviti yang menarik untuk blogger dan media yang hadir. Wah wahh I lovee surprise and I loveee fun activities !

Nisakay - 5

DIY TABLE ! Haaa dalam banyak-banyak event yang aku pernah pergi, aktiviti Do It Yourself (DIY) ini jarang dilakukan. So bila ada peluang macam ni, memang agak excited jugak la haha… Kami diberikan sepasang selipar yang kosong, takde corak atau hiasan, dan of cos la kitorang kena buat sendiri hias-menghias tu. Wiwiwiii…

 

Nisakay - 6

Taraaa… Hahaa aku ni jenis yang malas nak bling bling sangat.. So aku just hias selipar aku ni dengan skin leopard kaler pink yoouuuu.. Haha lepas tu letak la sikit batuan batuan untuk menyerlahkan lagi unsur glamorous. Haa selipar pon nak glamor, kau hado ? HAHA ! And we got to take this slipper home for FREE ! Yeayy thank you XES.

 

 

Nisakay - 7

Another activity ! Besttt ! Khasnya untuk wanita lah kan. Tapi aku rasa lelaki pun boleh je nak try manicure or pedicure ni.. Untuk bersihkan kuku dari kutikel apa suma tu kann.. Hee buat kuku pun FREE, aku pun apa lagi, terus grab peluang nak bersihkan dan cantikkan kuku.. Seronok betul event kali ni ! XES memang bestttt..

 

 

Nisakay - 9

Ahaa.. bukan sekadar selipar hias DIY percuma, rawatan kuku percuma, makan percuma hehe.. tapi kami dapat jugak kasut dan beg percuma ! Wahhh sakan betul kawan-kawan blogger dan media pilih kasut dan beg yang telah terpikat di kalbu gituu… Paling-paling pun bawak balik 5 beg sorang kot. Haa ini memang gempak !

 

 

Nisakay - 8

Alhamdulillah… sangat berpuas hati dan bersyukur dengan hasil tangkapan di outlet XES, Kuala Lumpur ni… Company XES ternyata sebuah company yang sangat pemurah, selalu menggembirakan kami para blogger dan media… Produk mereka pun berkualiti dan cantik-cantik.. so bila memilih tu memang sangat sangat rambang mata, rasa macam nak bawak balik semua je !

 

Nisakay - 12

Terima kasih tak terhingga kepada pihak XES yang tak jemu menjemput aku memeriahkan acara-acara yang dianjurkan oleh XES.. Biasa kalau dapat sagu hati, memang dapat kat diri sendiri je.. Memandangkan kali ni dapat lebih, maka aku pilih a pair of flat shoes for my new year’s shoes, beg untuk mak, dan kasut untuk abah dan adik. Alhamdulillah.. rezeki dikongsi dengan keluarga. Syukur kepada ALLAH !

 


Jangan lupa, kalau nak shopping beg atau kasut sekeluarga, boleh terjah outlet XES di Kuala Lumpur :

XES Premium @ Quill City Mall, Kuala Lumpur

Address : F4-13 & F4-13A, 4th Floor, Quill City Mall,
Jalan Sultan Ismail 50250 Kuala Lumpur

FB: XES Shoes

Website : http://www.xesshoes.com.my/

 


 

 

XOXO, Putewi Hensem !


Read More»

Jumaat, 16 November 2012

Senarai peserta SOMETIME giveaway dan PENGUMUMAN PEMENANG

 

Assalamualaikum…

 

Berikut adalah senarai peserta giveaway yang aku anjurkan semalam… Well, hadiah cuma ada satu so aku buat GA ni sekejap aje.. InshaAllah Januari depan aku cuti semester aku akan buat giveaway lagi ke? Siapa tahu kannn.. Kalau ada, adalah…

 

(Nama dalam senarai peserta ni aku ambil dari nama facebook ye)

  1. Atiqah Sa'ahiry
  2. Siti Aisyah Muhamad Taib
  3. Nur Fatyn
  4. Faqihah Husni
  5. Nabila Medan
  6. Aida Natasya
  7. Mira Dots
  8. Nurul Ayreen Mazlan
  9. Fatimah Nabila
  10. Hadifah Sabri
  11. Einz Miszmessy
  12. Alia Najiha
  13. Wanie Arshad
  14. Nor Erna Syafiqah
  15. Syamimi Tahir
  16. Kamariah Hj Tahir
  17. Syaheera Yusof
  18. Zaty Jazz
  19. Mazliyana Yahaya
  20. Muhammad Afiq Izwan Bin Yusof Ikhzam
  21. Farra Dyanna
  22. Anum Abu Bakar
  23. Dahlia Nazurah bt Muhd Kharis
  24. Fatin Amalina Husna
  25. Amirah Naadhirah Azizan
  26. Hanis Anasa
  27. Amirah Arinah
  28. wan noralia basirah binti wan abdullah
  29. Syafiqah Hashim
  30. Nuraqira Izzati Abd Jamil
  31. Suzie Yusof
  32. Teyha Dean
  33. Nabihah Mohamad Noh
  34. Noor Aini Yusof
  35. DURRATUN BAHIRAH NOORHAIZAD
  36. Sharz Syaz
  37. Niena Sofea
  38. syazwanie sikun
  39. Nursuhaiba bt Suhaili
  40. RABIATUL ADAWIYAH ABD RAHIM
  41. sharifah ezzyra
  42. Nurul Amira
  43. Fatin Amirah bt Mohammed Hasrori
  44. noor aina bt amir
  45. Shyella Anuar
  46. Amira Razmi
  47. amalina yaakub
  48. siti kadhijah ismail
  49. Nurul Athirah Binti Medan
  50. Amira Hussain
  51. Nabeel Fikree
  52. Nurafnie Farisha
  53. Zam Zaaim
  54. Fatin Nabila binti Nor Azman
  55. NURUL ZAHIDAH BINTI AZMI
  56. Nur Azreen Binti Faizul
  57. Fiza A. Saman
  58. Syarifah Nornazrah.
  59. Shazil
  60. Nur Naazira Abu Rahim
  61. Nur Fatini Binti Zulghafar
  62. Fatin (Cik Kumbang)
  63. Maliha binti Mahadi
  64. Amalina Nadri
  65. HALIJAH MUHAMMAD
  66. nurul farhana binti mohamad fazi
  67. Nur Farah Athirah Binti Azizan
  68. fathin nabila mohd nor hashim
  69. Syafiqah Mohd Saleh
  70. nurul hasharah bt othman

 

Fuhhh… genap 70 orang peserta, dan hanya dua orang sahaja peserta lelaki yang sudi menyertai GA ini… walaupun hadiahnye beg wanita, kalau korang peserta lelaki yang menang boleh jugak bagi hadiah kat mak, girlpren atau kawan baik ye dak? Baiklah.. meh aku nak umumkan pemenang yang dipilih secara RANDOM ye…

 

22

Okay siapa pemenang nyee…. yeahhh peserta nombor 22 ! TAHNIAHHHH!!! Sila lapor diri segera ya! Emel kan Nama penuh, Alamat lengkap dan Nombor telefon ke alamat emel aku iaitu sukamenaip@yahoo.com. Haa kalau emel malam ni jugak lagi bagus! Esok boleh terus pos !

 

Dan terima kasih tidak terhingga kepada SOMETIME yang sudi bekerjasama dan menaja beg yang cantikkk untuk giveaway ini. Yeah kegembiraan dikongsi bersama dengan pembaca blog wohooo !!

 

 

logo2

WEB: http://www.sometime.com.my/

FACEBOOK: https://www.facebook.com/sometime.onlinestore

TWITTER: https://twitter.com/s0metim3

INSTAGRAM: http://instagram.com/s0metime

 

 

~Nisa Kay~


Read More»

Khamis, 15 November 2012

Giveaway Sometime - PENYERTAAN DITUTUP

 

Assalamualaikum…

 

Dengan ini, aku mengumumkan bahawa penyertaan untuk giveaway beg SOMETIME dah pun TAMAT ye… Saje aku tutup lambat sikit, nak bagi peluang orang lain join lagi… Senarai peserta akan dikeluarkan kemudian ye.

 

Ohh ye, korang ada instagram ?

82797-tile

Jom ramai-ramai singgah online shop aku di akaun instagram @fsyn_my ye !

 

 

~Nisa Kay~


Read More»

GIVEAWAY – Nisa Kay dan SOMETIME.COM.MY


Assalamualaikum…



cats


Kelmarin aku dah update pasal beg rekaan inspirasi vlogger and blogger MARIA ELENA ZARUL dari laman jualan beg yang cecantikss iaitu SOMETIME. Woahhh memang respons dan komen-komen yang aku dah jangka.. Mesti ramai yang terpikat dengan beg-beg yang dijual di SOMETIME kannn..



Ehemmm… seperti yang aku telah janjikan.. aku akan buat giveaway untuk kalian pembaca blog aku. SEORANG dari anda akan memenangi sebuah beg yang aku dah pilih untuk korang dari SOMETIME woot woot !!! Jadi untuk menyertai giveaway ini, silakan baca perkara-perkara di bawah dengan teramat teliti.




READ CAREFULLY  !!!!

img_9452_3_001-tile

LANGKAH 1
Ahaaa kita main puzzle sikit ye malam ni…  Inilah beg yang akan pemenang bertuah menangi dari SOMETIME dan Nisa Kay. First of all korang kena pergi website SOMETIME dan kenal pasti nama beg ini.




LANGKAH 2
  1. Pergi ke page Saya Suka Menaip, like page dan share banner giveaway yang aku dah post.
  2. Pastikan anda tag facebook Sometime Boutique dalam post anda itu. (Sila like dulu page Sometime Boutique baru anda boleh tag)
  3. Isi tempat kosong dengan nama beg yang korang dah kenal pasti dari laman web SOMETIME ye.
Capture1



LANGKAH 3
  1. Perhatikan tanda yang aku garis dengan garisan merah.
  2. Set kan pos anda kepada Public. Kalau aku tak boleh check post anda, anda akan disqualified dengan serta merta ya !
  3. Lepas tu klik masa anda post, iaitu yang aku dah highlight kan warna kuning macam dalam gambar di bawah :
Capture2



LANGKAH 4
  1. Bila anda dah klik waktu post anda, dia akan keluar individual page yang menunjukkan post anda tadi.
  2. Copy permalink post anda (contoh seperti yang aku highlightkan) dan post nama anda dan link itu di ruangan komen entry ini ya !
Capture3



Haaa… apa lagi jom ramai-ramai joinnnn…. Kalau tak join rugi.. mana tahu rezeki anda memenangi beg dari SOMETIME ni yeeee! APA?? Leceh??? Ehemmm.. kalau nak menang hadiah atau nak kan sesuatu, kenalah usaha sikt ye tak? Bukannye aku suruh korang panjat gunung ke apa.. just memerlukan beberapa klik di skrin komputer anda. Herher…


TARIKH TUTUP : 15 NOVEMBER 2012 – 10.00PM





GOOD LUCK !

Read More»

Selasa, 13 November 2012

Inspired by MARIA ELENA !

 

Assalamualaikum…

 

Hamboi hamboiii kemain tau tajuk entry ada nama blogger dan vlogger terkenal se-Malaysia tak lain tak bukan MARIA ELENA ZARUL ! Ahakss.. Seperti yang diketahui ramai, Maria Elena kini merupakan salah seorang designer untuk butik beg yang namanya semakin meningkat naik iaitu SOMETIME woot woot !!

 

 

sometime maria elena

Yeaaa bebehhh!! Ini adalah antara beg-beg yang direka dan diinspirasikan oleh MARIA ELENA ZARUL ! Beg-beg di atas merupakan rekaan yang mula-mula release kat website SOMETIME. Me like semuaaaa sebab ada warna-warna yang ceria and ala elemen zig zag ala-ala tribal gituuu…

 

 

560811_10151077675130855_1501562424_n-vert

Ehemmmm yang ini pulak rekaan terbaru inspired by MARIA ELENA ZARUL uollssss !! I fell in love with the bags and I was likeee “Hoaargghhhhhh I MUST HAVE ONE !!!” Okay macam ape je duk meroyan nak beg kan. Hahaha beg cantikkk haruslahhhh nak satuuuu….

 

 

IMG_0828

And yeah yeahhh impian tercapaiiii!!! Elena Bag in Green ni sah menjadi milikku yeahhuuuu!! Mulanya aku agak risau kalau-kalau beg ni macam kecik sangat sebab aku ni jenis suka bawak macam-macam dalam beg bila keluar berjalan! Tapi beg ni tak kecik sangat ! I mean saiznya just nice, can even fit and iPad kot !!

 

 

sometime18-10-12_0528_copy-tile

Jom teliti rekaannye pulak. Bila sampai aje beg ni kat tangan aku, memang aku belek 100% condition beg ni. Memang tip top wooo! Jahitan dan rekaan yang kemas, material yang berkualiti dan tak perlu nak berbelanja beratus-ratus pun untuk dapat beg berkualiti macam barangan branded dan berjenama tuhh! Semuanya ada di SOMETIME !

 

 

IMG_0860

Ehemmmm bergambor lagi ye.. Yang ini lak time shopping ke KLCC woot woot. Memang rasa bergaya habis dengan beg SOMETIME niii… Rekaannye yang unik tu kot yang menarik minat ramai orang, lantas aku terasa diperhatikan ramai. Ehhh maksud aku beg aku tu yang mendapat perhatian ramai. Ahaksss !!

 

Sooo.. kalau korang nak kan beg yang designnye menarik, berkualiti tapi harga sangat sangat berpatutan, bolehlah usha usha kat website SOMETIME ! Haaa.. tapi kalau anda rasa bulan ni bulan bertuah anda… korang semua kena tunggu blog post aku yang seterusnya.. Kenapa?? Sebab aku dan juga SOMETIME ada berita baik untuk korang semuaaaa !!! Ehemmm ehemm.. surprise surprise !

 

 

logo2

WEBSITE :
http://www.sometime.com.my/

FACEBOOK PAGE :
https://www.facebook.com/sometime.onlinestore

 

 

 

~ Nantikan entry akan datang ! ~


Read More»

Selasa, 3 Januari 2012

Jom jalan-jalan cuci mata bersama The Bag Galore


48 hours sticky post entry. Scroll down for new entry.



Assalamualaikum..


Yeahhh entry aku kali ini akan ku guna untuk menyeru para peminat beg sekali berkumpul di hadapan skrin komputer masing-masing dan pastikan anda baca entry ini sampai habis! Tibalah masa aku nak bawak korang cuci mata tengok beg semuanyaaa!!!



THE BAG GALORE




Capture

Kali ni aku nak bawak korang semua tengok barangan dari The Bag Galore biar sampai meleleh tak sudah air liur tu okay? Errr tak pembersih betul aku ni. Hahahaa…




cats

Bukan setakat handbag, tapi The Bag Galore turut menawarkan barangan authentic yang lain seperti purse. Semuanya cantik okay!!




x99almond-7-tile

Okayyy aku tahu sekarang ni style bag pack macam nak popular balik aje? Kat mana-mana mesti banyak beg jenis bag pack yang dijual ehh? Di online shop The Bag Galore juga tak terlepas menawarkan berbagai design bag pack yang cun semuanya..




EGBD363_d363red-2-tile

Memang peminat dan pengumpul beg tegar??? Kat The Bag Galore memang tempat yang sesuai untuk membeli-belah beg! Maklumlah ada di antara kita ni yang suka beli beg ikut style baju-baju yang ada.. Apa yang boleh aku kata di The Bag Galore ada macam-macam jenis fashion bag yang sesuai dengan style masa kini.



Haaa.. aku malas tepek banyak-banyak gambar. Seperti biasa, entry yang aku tulis cumalah pemanas suasana. Kalau ada yang dah tak senang duduk tengok beg yang gorgeous semuanya ni, ada baik korang terjah The Bag Galore sendiri ya???




THE BAG GALORE






Sign PNG NisaKay




TWEET, LIKE or SHARE this entry!

Read More»

Khamis, 3 November 2011

Memang best bila ada back pack nih!

 

Assalamualaikum semua…

 

CLUBMODFILLEDFONTSWEB

Hari ni aku nak cerita pasal beg dari online shop CLUBMOD yang memang best! Korang kena baca sampai habis. Kalau taknak baca, kena baca jugak! Harharharrrr…

 

 

Pada hari aku bertolak ke UNISEL Bestari Jaya untuk raptai koir, seterusnya berkampung kat sana selama 4 hari 3 malam, sampai satu parcel yang saiznya agak besar. Yelah… selama ni kalau aku dapat parcel takdelah besor mana saiznya. Rupanyaa……

 

CIMG7900

Mitche Bag dari CLUBMOD dah sampai yeawwww!! Hohooo gembira aku bukan kepalang! Memang sampainya beg ni ke tangan aku memang aku anggap sebagai penyelamat keadaan!! Haaa kenapa pulak penyelamat??? Okay meh aku terangkan satu-satu. Girls, read carefully yeah?

 

Aku nak pergi UNISEL BJ sebab nak join koir. So, sepanjang aku kat sana, aku akan sentiasa berada di dewan utama UNISEL. Balik ke kediaman pun untuk tidur aje. So takkan lah aku nak tinggal semua barang aku kat kediaman kan??? Sebelum aku teruskan cerita aku, jom kita belek-belek beg tu ye?

 

 

CIMG7906

Di bahagian luarnya sahaja ade dua bahagian berzip. Pada aku bahagian luar ni sesuai nak letak barang-barang yang kita selalu guna dan mudah capai. Contohnya, aku letak tisu aku, sebab aku selalu pakai tisu.

 

 

CIMG7907

Ni pulak pandangan bahagian belakang beg ni. Tali yang adjustable, boleh selaraskan ikut keselesaan masing-masing lah ye. Haa tu dia ada satu lagu bahagian berzip. Wahhh banyak nye ruangan kan?

 

 

CIMG7903

Haaaani pulak pemandangan dalam beg ni. Terkejut jugak aku sebab sangat spacious! Memang boleh sumbat macam-macam nih! Wohohooo…. Sorry gambor blur, sebab guna kamera phone murah aku jek.

 

 

CIMG7942

Okayyy berbalik semula dengan kisah koir aku. Memandangkan seharian aku kat dewan UNISEL, so dalam beg ni aku sumbatkan aku punya botol air contact lens, botol vitamin water spray, botol air, mekap, purse.. banyak benda boleh masuk kan??? Kat bahagian dalam jugak ada ruangan berzip yang aku buat untuk letak barang-barang mekap dan perfume.

 

 

IMG_8090

Okay habis cerita pasal macam mana sebuah bag memudahkan aku masa aku join koir untuk konvokesyen kat UNISEL. Masa pergi #OctTwtFest pun aku bawak CLUBMOD Mitche Bag ni. Memang rasa best giler kot… Sebab apa????

 

IMG_8112

Bayangkanlah…. plushies Churp Churp ni aku boleh sumbat masuk dalam bag pack nih! Okay sunggoh best. So masa jalan-jalan sekitar event #OctTwtFest hari tu aku tak payah nak peluk aje plushies ni, sebab aku sibuk dengan DSLR aku lagi? Hohoooo~

 

 

IMG_8086

So get yourself one of this CLUBMOD Mitche Bag now!! Memang sangat praktikal sebab very spacious, sesuai bawak jalan-jalan, pergi kelas atau travel! Sangat best bila kita boleh bawak banyak barang, dalam hanya sebuah bag! Bagi orang yang suka bawak banyak barang (macam aku ler tu) memang sesuai sangat kot korang terjah link-link di bawah :

 

 

CLUBMOD - Complexity Simplicity

CLUBMOD Facebook Fanpage

 

 

 

Apa lagi, jom usha beg yang gorgeous semuanya!!!

sign NISA


Read More»

Copyright © Nisa Kay