Memaparkan catatan dengan label Neelofa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Neelofa. Papar semua catatan

Selasa, 30 Julai 2013

NEELOFA in FSYN

 

Assalamualaikum..

 

Seperti yang aku selalu war-warkan, aku memiliki sebuah online shop yang baru nak bertapak dalam dunia perniagaan online ni. I’m doing this ALONE. All alone. I believe in working hard will results in great return inshaAllah. Rezeki yang sudah ALLAH janjikan, memang akan ada untuk kita, cuma kita juga perlulah berusaha untuk mendapatkannya bukan?

 

Kalau korang sudi, ushalah online shop aku yang tak seberapa iaitu FSYN by NK. Apa tu FSYN? Susoh benor nak menyebut satu-satu hurufnya. Hahaa I get that a lot.. :P But actually FSYN is pronounced as FESYEN. FSYN by NK bermaksud FESYEN by NISA KAY. Gituhhh. Macam rojak pulek. Hahaha. So to make it unique kononnya, hasil idea bos aku, terhasillah nama FSYN. Haha.

 

DSC06406

Haipppp? Apakah letak gambor Neelofa pulak ni haaa? Ini kan gambar masa aku jumpa Neelofa di majlis berbuka puasa bersama duta LINE Malaysia dan aku personally berpeluang interview duta-duta LINE Malaysia untuk video selingan Amanz. Ahaaa ni nak citer ni masa majlis ni berlangsung aku sempat laa bawakkan hadiah yang memang dah lama aku nak bagi beliau. Alhamdulillah beliau sudi menerimanya… Dan pada suatu hari…

 

Capture1

Neelofa cc kan kepada aku gambar beliau bersama Hans Isaac serta anak-anak yatim di satu majlis berbuka puasa yang beliau hadiri. Wahhh terkujat aku sebab dalam gambar tu beliau pakai Kimono Outerwear yang aku bagi beliau ! ALHAMDULILLAH thanks Lofa sudi pakai !!

 

1002319_555542914509122_590972216_n

And she did mention in her instagram that the Kimono Outerwear is from my online shop FSYN by NK. Thankssss Lofa ! She is too gorgeous and Lofa pin kan outerwear tu so it looked like an oversized blouse. Glad that se love it, and sudi pakai !

 

 

CSC_0040

And this pic is from Neelofa’s Team sendiri ! Lofa meminta wakil Neelofa Team nya untuk emel gambar-gambar berkaitan kepada aku. Wahhh terharu jugak lahhh ! Sebab dapat this pics. And seeing a popular figure like her sudi pakai baju dari online shop aku FSYN by NK yang masih baru dalam industri ni make me super excited !

 

 

CSC_0123

Lofa and Hans Isaac bergambar bersama anak-anak yatim di majlis berbuka puasa tersebut. Heee hope to see you again Neelofa !

 

 

3659_555537631176317_1606568192_n

So this is the outerwear that I gave her along with other pieces. Thanks a lot yaa for doing this ! Aku jarang sangat bertemu Neelofa di acara-acara.. Tapi first time aku jumpa beliau di majlis pelancaran produk Avon bersempena hari ibu di Sg Wang, kali kedua ialah malam gala filem Azura 2013. Iftar with LINE Malaysia adalah kali ketiga aku bertemu beliau. And baru kali ni aku dapat nampak karatkter sebenar Lofa.

 

 

Soooo this is really made my day. Thank you so muchhh !

 

 

XOXO


Read More»

Isnin, 14 Januari 2013

IMBASAN 2012 – Events !

 

Assalamualaikum..

 

Woohooo.. I mentioned in my previous post that year 2012 was the greatest and sweetest year for me so far right? Yeahh because I finished my diploma in November 2011, and while waiting for degree intake in September 2012, I got loads of time to spend and focus moreeee on my blog! I joined bloggers’ gathering.. meeting and know them closer. And thanks to my blogger friend, she brought me to events for blogger and eventually I got my own invitation !

 

What a busy year but yet I love being busy.. I mean busy attending events… free food and goodies (ahahah!!!).. meeting new people and mingle around with celebrities woot woot! But hello.. blogging and attending those events are not about popularity and gain high page views.. for someone like me – who fond blogging so much – it is beyond that.. it is about satisfaction ! So let see some of the events I went to last year!

 

2 reflection

REFLECTION 2012 at Blackbox, Publika. Wooo my self-esteem became very low mingle with these beautiful ladies! There were pretty and stylish muslimahs at the event and I was so embarrassed that I dressed so simple compare to them :( But thank you so much CALAQISYA for the exclusive invitation.

 

 

5 - NK

I dont remember I got invitation to Norish Karman’s exclusive album preview with blogger from who. I think it’s BRO FRAMESTONE ?? Huuu I can’t recall! But I had so much fun during the event. Norish was such a lovely lady and she is very friendly person. She even cooked for us ! Yummeh!

 

 

DSC_9565

My blog traffic went crazeeyy when I updated my blog about this event. Yeah.. it is NEELOFA who made like everyone read my blog. Well, maybe they just want to see Neelofa’s picture. Hohoo.. The event was AVON Celebrating Mother’s Day and Color Shine Lipstick Launch.

 

 

IMG_3085

The best concert I went to last year! It was Twin Towers Live 2012. They invited SNSD from Korea, and Nicole Scherzinger from Pussycat Dolls! Woot woot! I enjoyed the show sooo muchhh!! And I still can remember how the kpop fans screamed the moment SNSD appear on the stage, and how enjoyed I was during Nicole’s performance.

 

 

IMG_8253

Private event with LOREAL. Got lotsa free make ups ! Woot woot!

 

 

IMG_9004

More free items from Body Shop!! Three of us are the only blogger who attended the event! It was a private event and each one of us got an empty bag, and we can fill it with free items yeah!

 

 

P1014652

LEVI’S GO FORTH Fashion Show. I melted as I saw all those handsome and greatly good looking male models on the runway stage! HAHA!!

 

 

P3132379

Fun LIBRESSE’ event! We played games and my group won! Woot woot!

 

 

P1017254

Heee so handsome RANDY PANGALILA. This pic was taken during his raya show recording.

 

 

4 - twiteraazi AJL

Another great thing happened in 2012! TV3 invited me to be one of the Twiterazzi for AJL. What we did was tweet and tweet and tweet and post pictures of AJL !

 

 

IMG_0253

Andddd… I never ever dreaming of a series of FREE TRAVELS ! Goshhh I am truly grateful to Allah for this opportunity! I joined Kembara Media Fotografi Cuti-cuti 1 Malaysia, organized by Majalah Santai. I met new friends, and they are from the mass media’s field. I went to Pangkor, Johor and Kuantan.. For free! ALHAMDULILLAH !!!

 

 

IMG_8328

It’s me, picture was taken during Pure Beauty event. Heee I look extremely different with more make up and contact lens on right? Hahaha.

 

Thanks for reading! I just love love love my 2012 ! There were lots of good things happened and thanks to Allah, family and friends who support me all the way! My blog is my entertainment, to share with my readers and also a place for me to express my feelings.

 

All the events I mentioned above are the highlights for my 2012. There are lots of other events that I went to last year, but pheww I just cant share all of them, or I will not stop typing until tomorrow morning! Hehee… And I hope my 2013 will be as good as 2012 or, greater! Thank you for reading! Muahhh!!

 

 

XOXO


Read More»

Khamis, 31 Mei 2012

Avon meraikan Hari Ibu dengan pelancaran Shine Attract Lipstick

 

Assalamualaikum..

 

DSC_9572

Ambuii lepas bagi salam, takdak mukadimah ape ke benda terus aku tepek gambar Neelofa yang jelita yeh! Memang nak mencuri perhatian korang kejappp. Aku dapat jumpa Neelofa lagi! Untuk kali ke… err dua ke, ketiga ehh? Lupa lahh.. Haaa nape lak aku bertemu Neelofa ni??

 

Haaa baru sekarang berkesempatan berkongsi dengan anda mengenai kisah menarik oleh Avon ni. Tak lama dulu aku ada menghadiri majlis sambutan hari ibu oleh jenama terkenal Avon. Sempena menyambut hari ibu, Avon turut melancarkan gincu bibir terbaru iaitu SHINE ATTRACT LIPSTIC.

 

9Picture credit to : Miss Sunshine

 

Oleh kerana aku dan Pen Merah sampai lambat dek kerana jalan jammed dan hujan, maka kami berdua terlepas acara pelancaran, persembahan, memotong kek.. Ehh banyak jugak ehh benda yang kami berdua terlepas. Aduhh sedihnya!

 

8Picture credit to : Miss Sunshine

 

Ohh ya, bukan setakat melancarkan gincu bibir terbaru, Avon turut meraikan hari ibu dengan memecahkan rekod menjalankan aktiviti make over antara ibu dan anak, berlangsung serentak di seluruh Malaysia! Ibu dan anak yang dah siap make over tu akan ambil gambar bersama-sama oleh jurugambar profesional.

 

Semua gambar akan di upload di facebook Avon Malaysia dan orang ramai boleh mengundi pasangan ibu dan anak paling fotogenik. Peserta top 3 akan menerima hadiah barangan Avon bernilai RM2000.

 

DSC_9574

Tak lama lepas sampai di lokasi, kami terus ke café berhampiran untuk sesi sidang media pula. Gambar (dari kiri) : Neelofa (wajah terbaru Avon), Ms Carolyn Nur Amira Lee, Pengarah Urusan Avon Malaysia dan Aspalin Hj Sirat, Ketua Bahagian Pemasaran Komersial Avon.

 

 

DSC_9602

Tuuu diaa aku tepek lagi satu gambar Neelofa. Neelofa sedang menunjukkan lipstik Shine Attract yang dipakai beliau, kod Passionate Red. Merah menyala uolls! Bagi yang nak nampak berani, seksi aww boleh try pakai lipstick code ni.

 

DSC_9580

AVON SHINE ATTRACT LIPSTICK didatangkan dalam 10 kilauan berbeza, daripada warna-warna natural hingga ke warna yang berani, sesuai untuk semua jenis kulit dan pelbagai peringkat umur.

 

 

DSC_9624

Neelofa bersama ibunya.

 

 

DSC_9674

Yeahhh masa untuk mekap-mekap. Ni memang favorite part aku. Kalau aku tahu ada make over bagai ni haa, dah lama aku datang tak pakai mekap langsung!

 

 

DSC_9647

Tapi aku memang tak mekap sangat pun on that day…

 

 

DSC_9700

Tuuu dia mekap artis telah memulakan operasi men-transform-kan muka ku yang tak berapa nak jelita tuh…

 

 

DSC_9737

Tadaaa jelita tak makkk?? Jangan jelly tau uolls. Hahaha over tak aku?? Seronok dapat mekap free menggunakan produk mekap Avon dan dimekap pulak oleh jurumekap profesional. Ahakss…

 

 

DSC_9718

Lepas dimekap aku diinterview pulak oleh pengacara majlis. Hikhikk.. malu makk…

 

 

P5310162

Goodie bag!!

 

P5310166

Yeayyy dapat 3 Shine Attarct Lipstick!! Berfungsi melembap dan memberi kilauan nyata pada bibir tanpa meninggalkan rasa melekit!

 

P5310167

Dari kiri : kod Cherry Pie, Fever dan Orchid.

 

P5310170

Aku juga membawa pulang Passion Tote khas dari Avon. Woww merah! Sesuai lah kot kalau aku nak pergi dinner ke ape. Hikhik…

 

 

Thank you AVON MALAYSIA! Seronok dapat jumpa Neelofa! Hafiz juara Mania dan Shila Amzah pun ada datang membuat persembahan tapi tak sempat lak nak bertemu dan bergambar sama.. dengan Neelofa pun tak sempat..

 

Apa-apa pun, lipstick SHINE ATTRACT ni sangat sesuai kalau nak hadiahkan mak korang sempena hari ibu. Tak payah tunggu hari ibu pun boleh hadiahkan mak kita kan.. takkan kita sayang mak kita pada hari ibu je, mestilah kita hari-hari sayang kan…

 

 

LAWATI :

Facebook Fanpage AvonMy : https://www.facebook.com/AvonMy

Laman web Avon Malaysia : http://www.my.avon.com/

 

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Copyright © Nisa Kay