Memaparkan catatan dengan label TV Host. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label TV Host. Papar semua catatan

Selasa, 26 Disember 2017

Mitos dan Fakta mengenai penjagaan wajah


Pic credit : here


Assalamualaikum...

Wahh lamanya tak berkongsi apa-apa di laman blog Nisa ni. Tak syok pula rasanya kalau tak update apa-apa kan.. sebab nya nanti blog jadi tak aktif. Bila takda entry baru, orang tak masuk baca blog, seterusnya trafik blog akan merudum. Bila takde trafik dan engagement, macam mana nak jana pendapatan melalui blog kan ? Haa hari ini Nisa nak kongsikan sesuatu dari pembacaan Nisa di laman-laman web.

Read More»

Selasa, 19 September 2017

Pengalaman mengacara Khabar Haji 2017 secara langsung di Astro Oasis




Assalamualaikum, salam sejahtera....


Syukur syukur syukur. Tiada perasaan lain yang terlahirn dari hari apabila Nisa dihubungi semula oleh produser Pesona Muslimah (Astro Oasis) untuk menghadiri ujibakat tertutup di Astro. Pada mulanya Nisa tak tahu tentang rancangan ini. Beberapa hari sebelum ujibakat, Nisa diberitahu ujibakat ini untuk mencari co-host untuk rancangan Khabar Haji 2017.

Read More»

Jumaat, 7 Julai 2017

My TV Host Journey : Fasa permulaan bersama Pesona Muslimah





Assalamualaikum...

Rasanya sudah agak lewat untuk Nisa throwback kembali kepada detik-detik Nisa mula-mula jadi pengacara TV, di Astro Oasis khususnya. Boleh baca Nisa ceritakan kembali mengenai minat untuk mengacara dan bagaimana Nisa menghadiri ujibakat dan terpilih di link di atas ya.. sebenarnya, Pesona Muslimah sudah pun melabuhkan tirainya, setelah tamat satu musim sebanyak 16 episod. 


Jadi.. Nisa sengaja nak throwback jauh sikit ke belakang, sekitar awal Mac 2017, di mana bermulanya perjalanan sebenar menjadi hos kepada rancanan Pesona Muslimah ni. Biasalah rancangan baru kan, so kami melalui proses mempromosi rancangan tersebut, antaranya bersiaran secara langsung di Hlive (11 Mac 2017). 

Read More»

Khamis, 9 Mac 2017

My TV Host Journey - Pesona Muslimah, Astro Oasis



Assalamualaikum..

Fuhhh nervous jugak nak bercerita dan berkongsi mengenai ini. Apa-apa pun sebelum Nisa teruskan berkongsi kisah, jom Nisa kongsikan juga kisah Nisa dan dunia pengacaraan ni. Nisa memang minat bercakap di khalayak ramai sejak sekolah lagi... memang minat join perbahasan, sajak, pengucapan awam, choral speaking.. dan sekali sekala jadi emcee untuk majlis perhimpunan sekolah. 

Kemudian, bila dah masuk alam universiti, Nisa jadi makin berani nak bercakap depan kamera. Bermulalah episod di mana Nisa gemar merakam video menggunakan kamera pada laptop. Dan sekali sekala upload di Facebook atau YouTube. Masa tu baru sangat lagi buat video di YouTube. Minat mengacara tu makin meluap-luap lepas buat assignment untuk subjek Psikologi dan Nisa serta rakan Nisa dapat pujian untuk assignment tu, alhamdulillah.

Read More»

Copyright © Nisa Kay