Memaparkan catatan dengan label Hosting. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Hosting. Papar semua catatan

Selasa, 19 September 2017

Pengalaman mengacara Khabar Haji 2017 secara langsung di Astro Oasis




Assalamualaikum, salam sejahtera....


Syukur syukur syukur. Tiada perasaan lain yang terlahirn dari hari apabila Nisa dihubungi semula oleh produser Pesona Muslimah (Astro Oasis) untuk menghadiri ujibakat tertutup di Astro. Pada mulanya Nisa tak tahu tentang rancangan ini. Beberapa hari sebelum ujibakat, Nisa diberitahu ujibakat ini untuk mencari co-host untuk rancangan Khabar Haji 2017.

Read More»

Jumaat, 7 Julai 2017

My TV Host Journey : Fasa permulaan bersama Pesona Muslimah





Assalamualaikum...

Rasanya sudah agak lewat untuk Nisa throwback kembali kepada detik-detik Nisa mula-mula jadi pengacara TV, di Astro Oasis khususnya. Boleh baca Nisa ceritakan kembali mengenai minat untuk mengacara dan bagaimana Nisa menghadiri ujibakat dan terpilih di link di atas ya.. sebenarnya, Pesona Muslimah sudah pun melabuhkan tirainya, setelah tamat satu musim sebanyak 16 episod. 


Jadi.. Nisa sengaja nak throwback jauh sikit ke belakang, sekitar awal Mac 2017, di mana bermulanya perjalanan sebenar menjadi hos kepada rancanan Pesona Muslimah ni. Biasalah rancangan baru kan, so kami melalui proses mempromosi rancangan tersebut, antaranya bersiaran secara langsung di Hlive (11 Mac 2017). 

Read More»

Rabu, 24 Julai 2013

Berpeluang menemuramah duta LINE Malaysia–Nazim Othman dan Neelofa

 

Assalamualaikum…

 

Baru-baru ni aku dan team AMANZ dijemput ke majlis berbuka puasa bersama jenama messaging app yang tengah naik kat Malaysia ni, iaitu LINE. LINE ni asalnye dari Korea dan apa yang menariknya LINE app ni ada sticker yang comel comel sangat sesuai untuk korang ekspresikan perasaan korang Ahaa gituu.

 

DSC06400

Sebelum majlis berbuka puasa berlangsung, para hadirin turut diperkenalkan kepada 3 orang artis Malaysia yang dipilih menjadi duta LINE Malaysia. Tak lain tak bukan para pelakon Nazim Othman, Fizo Omar dan Neelofa.

 

 

cats

Ahaaa dah namanya datang buat keje kan.. So kena lah interview orang kan.. Aku sangat berbesar hati dapat interview selebriti dan duta LINE Malaysia ni haaa.. Pada asalnya aku interview ketiga-tiga duta ni.. tapi too bad video interview Fizo Omar got problem and cannot be uploaded :(

 

 

DSC06403

Selebriti dan duta LINE Malaysia yang pertama aku interview adalah Nazim Othman.. It was just a quick interview.. memandangkan kami AMANZ hanya cover berita teknologi, tapi nak jugak kita tahu mengenai penggunaan aplikasi oleh para artis kan? So just a quick interview with Nazim Othman :

 

 

DSC06406

Alaaa takde gambar berdua dengan Neelofa pulakk! Tapi ade gak gambar ni haaa. Asalnya nak bergambar dengan Melakaboy (tengah) then Lofa dengan kiut nye nak fit into frame jugaakk. Hehehe. Nasib ade jugaklah gambar. Nak tengok gambar mesra aku dengan Lofa boleh follow instagram aku amboi promote ! Watch this quick interview with Lofa :

 

 

Ahaaa kalau nak tau ini lah pertama-tama kalinyaa.. buat julung-julung kalinyaa… AMANZ menampilkan artis dalam video-video terbitan mereka tau! Sekali dapat lak Lofa dengan Nazim Othman para duta LINE Malaysia lagii.. Curlass.

 

Tak dinafikan dunia teknologi memberi manfaat kepada semua.. So inshaAllah kalau boss approve akan ada lagi video selingan macam ni, menanyakan pendapat para selebriti Malaysia mengenai perkembangan dunia teknologi, dan kegunaan teknologi dalam kehidupan seharian mereka. Till then, YOSHHH !!!

 

 

 

XOXO


Read More»

Ahad, 21 Julai 2013

VIDEO : Ringkasan perkembangan dunia IT sepanjang minggu lepas

 

Assalamualaikum..

 

Sekali lagi aku nak share video aku dengan AMANZ kat blog ni.. Mulai sekarang mungkin tiap-tiap minggu korang akan dihidangkan dengan video-video yang aku buat dengan AMANZ okayh? Jemput-jemput lah tengok videonye sambil-sambil dapat ilmu pasal dunia IT kat Malaysia dan luar negara. Tak gitu?

 

 

Terima kasih kerana mengabaikan tudung yang senget ditiup angin. Bye bye !

 

 

 

THANK YOU SO MUCH.


Read More»

Copyright © Nisa Kay