Rabu, 30 November 2011

Fixie Bike trend masa kini??

 

Assalamualaikum…

 

Aku terima panggilan dari adik aku yang berada di UiTM. (Perbualan adalah dalam slang Temerloh)

 

AKU : Ha napenye call kome nih? Rindu ke?

ADIK AKU : Ahhh dok lalu. Takde mase koi nak rindu aok! Koi saje nak kabo koi dah beli fixie.

AKU : (agak pekak) Haaa??? Pixy???!!! Bedak Pixy ke?Aok bior betoi??

 

Aku memang bingung sebab telinga aku dengar adik aku cakap dia nak beli Pixy. Para gegadis pasti tahu Pixy tu adalah jenama bedak muka yang tahan popular nya. So kenapa nye aku bingung bila aku dengar adik aku nak beli Pixy? Hoo adik aku bukanlah peminat mekap. Malah dia selalu ejek aku sebab pakai mekap. So memang mustahil kalau dia beli Pixy!

 

ADIK AKU : Hoii bukan bedak muka ahh!! Koi kabo beskal fixie laa! F.I.X.I.E !!!

 

IMG_0204

 

Errr okay “fixie bike” rupanya yang dimaksudkan oleh adik aku tu… Korang tahu tak yang aku ni tak berapa nak kenal sangat macam rupa si  fixie bike nih? Bila adik aku cakap dia beli fixie bike, dalam kepala otak aku terbayang basikal orang lama macam dalam gambar di bawah ni.

 

basikal7Picture credit HERE.

 

Wahhh bukan main lagi sekarang trend pakai fixie bike ye! Aku tengok kat area rumah aku kat Temerloh ni pon ramai budak-budak sekolah yang pakai fixie bike. Dorang selalu gerak ramai-ramai. Tapi yang aku seramnye, basikal dorang ni takde brek. Bahaya oii!!

 

IMG_0193

Okay percayakah korang semua kalau aku kata aku jalan-jalan pergi bandar hari ni naik basikal fixie ni? Kekekekeee.. silalah percaya. Okay memang terang sangat penipuannye ye? Hohoo.. ni basikal kawan sepupu aku. Aku try naik aje. Mak aihh! Tinggi nye seat dia, tertonggek kejap aku.

 

 

IMG_0194

And guess what, satu-satunya perkara mengenai fixie yang menarik perhatian aku ialah fixie ada banyak warna. Dan adik aku ada bagitahu dia beli fixie bike warna pink kalau tak silap aku? Kalau betul adik aku beli fixie warna pink memang jeles ahh!!!

 

 

IMG_0203

Oleh kerana fixie bike sekarang aku rasa tengah “in” gila dengan budak-budak muda, kitorang semua nak bergambor dengan basikal ni. Hohohoo.. ni adik aku, Ryn. Mula-mula dia yang segan sangat nak posing dengan fixie ni, last-last dia nak jugekkk. Kekekekee~

 

 

IMG_0199

Last but not least, this is my cousin yang telah jadi driver kehormat kitorang setiap kali kitorang keluar jalan-jalan cuci mata sekitar bandar Temerloh. Ouhh korang pergi ramai-ramai terjah blog beliau KAT SINI okayh! Sepupu aku yang bernama Faa ni rajin dan pandai masak! Ada jugak resipi dalam blog beliau!

 

Okaylah.. penat giler seharian berjalan sekitar bandar Temerloh. Entah kenapa hari ni ramai sangat orang kat bandar tuh. Susah betul nak cari parking. Sekali dapat parking, kitorang terus pusing satu pusat bandar baru dengan berjalan kaki. Terbaik!!!

 

Heee that’s the best part bila aku balik Temerloh. I got sisters and cousins to spend time with. Oke bye!

 

 

sign NISA

 

 

 

Vote me for MAYBELLINE’S FAVOURITE BLOGGER! CLICK HERE!!!!


15 ulasan:

  1. ha'a..
    sbb banyak kaler tu yg menarik tu..
    tehee~

    BalasPadam
  2. comel giler basikal fixie tu!

    nak satu! :D

    BalasPadam
  3. cun kan ? sy suke jgk woo. cool ! :D

    BalasPadam
  4. err..apa beza fixie dgn basikal lain eh?

    hehe..saya pun tak berapa nak tahu.HAHA

    BalasPadam
  5. a'ah, fixie skrg mmg tgh trend tp ramai org laki jea gemar pakai. bahaya kalau bwk fixie tu, sbb takda brek kan?? kuss smgt :D

    BalasPadam
  6. fixie nih pade aku care diorg nk reuse balik basikal2 road bike yang lame yang steel frame, skang road bike mostly alloy frame sbb lg ringan. so die buang brake buang gear dan buh kaler mcm2.

    kelakar pe tgk budak naik fixie xdek freewheel turun bukit. mmg beskal nih style semata2

    BalasPadam
  7. omigosh, seriously? A whole bunch of people I know are raving about the Fixie bike! The one you're pictured with is such a hot colour!! ailike!! :D

    BalasPadam
  8. suKE tgok orang naik fixie,, nmpk hebad plus smart jew, haha :)

    BalasPadam
  9. cantik wane purple..nanti kan entry phat yang ada gambar tgh bawak fixie bike kuning hehehe

    BalasPadam

TINGGALKAN KOMEN ANDA, PLEASE!

Copyright © Nisa Kay