Rabu, 10 September 2014

Cabaran 30 Hari | Hari 9 – Lima lelaki yang menarik perhatian Nisa Kay

 

Assalamualaikum..

 

 

[PERHATIAN : Entry ni sepatutnya publish pada 9 Sept 2014]

 

 

Ambuii al-kisahnya aku kenalah senaraikan 5 lelaki yang menarik perhatian aku. Aku tak pastilah aku yang silap ke macam mana.. tapi kalau aku nak letak senarai lima orang lelaki yang aku tertarik, memang mati lah aku nanti semua tahu siapa aku minat dalam diam. LIMA ORANG pulak tu. Haha.. So, pada hemat aku, lebih baik dan sopan andainya aku senaraikan LIMA KARAKTER atau ciri-ciri lelaki yang buat aku tertarik pada beliau. Okay, cun ??

 

aaaaa

 

1) BERPAKAIAN KEMAS / SEGAK

Haaa ini kelemahan pertama. HAHA ! Mudah sangat aku tertarik kepada lelaki yang berpakaian smart-smart macam nak masuk pejabat besar. Lebih tepat lagi, kalau pakai baju kemeja fit, pakai tali leher. Amboiii smart-smart ni nak pergi mana habang? Nak menuju ke hati saya ke? Ehh !!!

 

 

2) BERPEWATAKAN SHY SHY CAT

Sebenarnya aku lebih senang tertarik dengan lelaki yang berpewatakan pemalu. Tapi dalam pemalu dia tu, bila dah biasa dengan kita, dia akan sporting dan open up sikit la kita.. Takde lah terus tak pemalu langsung kan. Sebab aku rasa orang pemalu sikit sikit ni.. comel? BAHAHA !!!

 

 

 

jensen Serius gambar ni takde kena mengena ! Haha just one of my fav actor – Jensen Ackles.
Hero siri Supernatural
.

 

 

 

3) KELAKAU NAU

Hahaha… dalam pada pemalu tu, aku lebih senang berkawan dan tertarik dengan orang yang ade sense of humor. I mean natural one okay. Bukan yang buat-buat lawak lepas tu tak lawak, lepas tu hambar je bila takde orang gelak atau punch line tak sampai. Bahahaa.. Orang kelakar ni lebih senang nak get along dan cepat rasa selesa.

 

 

4) SUARA SEDAP

Aku perasan aku tertarik kepada lelaki yang bersuara sedap ni sejak zaman universiti. Tak kisahlah suara sedap karaoke je ke.. or memang sedap sampai tahap boleh jadi penyanyi antarabangsa ke. Mungkin dengan berkawan dengan orang bersuara sedap ni, makin mudah lah aku cari geng nak terjah karaoke nanti. Ehh !!!

 

 

5) MEMPUNYAI MINAT YANG SAMA

Tipulah kalau kita tak mudah tertarik dengan orang yang mempunyai minat sama dengan kita kan.. At least dalam banyak-banyak hobi dan minat kita, eh ada pulak tersama jugak satu atau dua. Orang yang ada minat yang sama ni senang buat modal berborak. Gituu..

 

 

 

Haa pendek kata memang tu je lah kot aku nak taip. Nak taip lebih-lebih malu woiii.. Macam nak announce kat semua : “Wahai para lelaki dengan ciri-ciri di atas, meh la berkenalan.” Haha serius rasa nak tampar muka sendiri, boleh ??? Ecececehhh.. Actually ada satu dua ciri WAJIB pada lelaki yang kompem kompem buat aku tertarik. Bahahaa.. Tapi biarlah rahsia (cehh konon ! Besfren aku tahu kot apa dia ciri-ciri ittew hahaaa).

 

 

 

 

 

 

 

Terima kasih sudi baca ! Muahhh !!!


Read More»

Cabaran 30 Hari | Hari 8 – Lima lagu cinta kegemaran Nisa Kay

 

Assalamualaikum..

 

 

[PERHATIAN : Entry ini sepatutnya publish pada 8hb sept 2014]

 

 

cinta 1

Ahaaa amboi amboi antara tajuk yang aku nanti-nantikan Muahahaa… Kalau bab cintan cintun kemain kan merenyam tak hengat ! HAHA !! Aduhh aku dah outdate untuk Cabaran 30 Hari ni !! Kena kejar lagi lagi lagiii. Maklumlah, update bila sempat je kan. Huhuu.. Takpelahh. Marilah kita layannn lima lagu cinta yang aku sering layan dan juga feeling tak sudah..

 

 

WESTLIFE – UNBREAKABLE

 

 

 

WESTLIFE – TONIGHT

 

 

 

ARI LASSO FT BUNGA CITRA LESTARI – AKU DAN DIRIMU

 

 

 

JUDIKA – BUKAN DIA TAPI AKU

 

 

 

ANUAR ZAIN – I’M THE LUCKY ONE

 

 

 

 

Kalau ikutkan berlambak-lambak lagi lagu cinta lagu jiwang yang aku suka layan.. Ada lagu baru, ada lagu lama. Ada jugak lagu-lagu dari band macam Spoon, Spin, Scoin dan band-band seumpama dengannya haha ! Jangan ingat aku duk layan rock hayun-hayun kepala aku tak layan lagu jiwang. Aku ni sekali dah feeling dengan lagu cinta tu, boleh berlakon acah-acah klip video tau ! HAHA teruk punya perangai.

 

 

 

 

 

 

Terima kasih sudi baca ! Muahhh !!!


Read More»

Selasa, 9 September 2014

BEAUTY – Infused water untuk kekal cantik dan ramping.

 

Assalamualaikum..

 

Haa apa yang bakal aku update ni merupakan apa yang tengah trend sekarang ni. Siapa pernah dengar pasal infused water dan memang mengamalkannya memang hebat laa. Aku sendiri pon tak pasti aku boleh keep drinking infused water ke idokkk. HAHA !! Pokoknya nak maintain sihat kenalah beringatttt selalu ye dok ??

 

f1ce7d7904f38c4a30aef297eaec6542 SUMBER

 

 

APA ITU INFUSED WATER ?

Pernah tengok orang buat air macam dalam gambar kat atas tak ? Masuk-masuk je buah yang dipotong, masuk air sejuk then biarkan selama beberapa jam or semalaman. Ini namanya infused water. Kenapa minum infused water ? Sebab nak sihat, kurus, slim melim laa dik nonnn. Tahukan korang, bahawasanya nak jaga perut kasi maintain kempis kempus haruslah minum banyak air untuk meningkatkan metabolisma ? Tapi dengan teknik infused water ni, tambahan vitamin yang diserap melalui buah-buahan ke dalam air membantu menjadikan air tu sebagai METABOLISM BOOSTER.

 

Haa paham ke idok ? Minum air banyak-banyak pun dah macam-macam khasiat kita dapat.. kulit cantik, badan sihat, bertenaga, maintain kurus.. ni kan pulak tambah buah-buahan yang ada macam-macam khasiat haa !!! Seronok tengok kawan-kawan try infused water nii. Tu yang haku nak try jugok !

 

 

 

main-r-citrus-zinger-water-bottle-sfe

 

Okay ini adalah botol Citrus Zinger. Gambar dapat dari Google. Sekarang ni kat online banyak gila aih yang duk jual botol air ni haa. Khas untuk buat infused water tu. Aku beli botol macam ni kat kedai-kedai biasa jaa. Tapi bagi aku kan, boleh je buat infused water ni guna botol air biasa, janji muat nak masukkan buah yang dipotong-potong la kan. Sebab nak buat infused water ni bukanlah kena guna senduk periuk mahupun lesung batu. Klik website CITRUS ZINGER ni untuk cara-cara guna botol ni dengan lebih tepat.

 

 

 

 

image (1)

This is my own version of infused water ! HAHAAA !!! Main bantai ja resepiinya.. Takde guna mana-mana resipi tertentu pun. Kebetulan semalam pergi beli barang dapur, lepas tu teringat yang aku beli botol Citrus Zinger ni tapi tak guna pun lagi. So apa lagi, aku pon beli je lah buah mana yang ade depan mata.

 

 

 

image (2)

Kat bahagian bawah sekali tu, aku letak lemon. Aku tengok ade jugak orang letak buah-buah oren. Lepas tu bahagian atas tu aku campurkan epal dan strawberry. Actually banyak je resepi nye, cuma aku malas google HAHA. Nanti aku rasa nak buat lagi, aku google lah resepi infused water ni. Kalau tak silap aku ada banyak jenis resipi untuk kelebihan tertentu.

 

 

Kepada yang nak cuba INFUSED WATER ni, boleh la gunakan botol atau bekas air kat rumah je. Tak perlu sangat kot nak beli-beli botol air ni. Bayangkan harga botol air saja dan RM25 dan ke atas? Baiklah pergi kedai plastik, then beli je botol air yang harga tak sampai sploh hengget tu ye dak ? Janji boleh guna.. Khasiat yang kita dapat pun sama je, takde yang kurang pun. Siapa nak buat, boleh cuba resepi infused water di bawah niii Okay !

 

 

blog_fruitinfusedwaters

 

Sooo.. sila kentalkan semangat, kuatkan iman.. inshaAllah kalau konsisten buat infused water ni, satu hari nanti boleh maintain kesihatan tubuh badan. Allah dah jadikan setiap kejadiannya (buah-buahan) penuh dengan khasiat dan manfaat untuk manusia kan kann.. Soo all the best semua !!

 

 

 

 

 

 

Terima kasih sudi baca, Muahhh !!!


Read More»

Copyright © Nisa Kay