Memaparkan catatan dengan label Nisakay Ke Kyushu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Nisakay Ke Kyushu. Papar semua catatan

Selasa, 11 Oktober 2016

TRAVEL | Nisakay Ke Kyushu, Jepun : Hidangan Halal Jepun !




Assalamualaikum...

Istimewa blogpost ini akan menceritakan mengenai MAKANAN sahaja !! Yaaa.. makanan.. seringkali makanan menjadi isu utama apabila nak travel.. Lebih-lebih lagi kalau penduduk kawasan tersebut bukan majoriti Muslim. Tapi jika anda ingin melawat ke Kyushu khususnya, Jangan gundah-gulana ! Kerana dalam blogpost kali ini Nisa akan berkongsi senarai kedai makan dan makanan sepanjang kami di Kyushu.


Read More»

TRAVEL | Day 4 : Nisakay Ke Kyushu, Jepun



Assalamualaikum..

Teruja rasanya setiap kali mahu mula menulis blogpost mengenai trip ke Kyushu, Jepun ini. Setiap hari kami di sana pasti Nisa sangat sangat menanti apakah lokasi seterusnya yang akan kami kunjungi. Begitulah perasaan apabila melancong ke kawasan yang belum pernah dijejaki. Baiklah... untuk hari ketiga kami di sini, kami dibawa ke sebuah taman yang sangat sangat cantik ! Macam tak percaya je.......



Read More»

Isnin, 10 Oktober 2016

TRAVEL | Day 3 : Nisakay Ke Kyushu, Jepun




Assalamualaikum..

Konichiwa !! Wahh feeling gadis Jepun sangat Nisa tau ! Hahaha... Untuk hari yang baru ni, selepas sarapan dan check out dari hotel, terus kami ke lokasi seperti tertera di atas. Sungguh luas dan cantik senibina Kirishima Shrine ni ! Okay sedikit kisah mengenai Kirishima Shrine ini... 

Kuil-kuil dahulunya dibina untuk memuja gunung dan amalan ini bermula pada abad ke-enam lagi. Asalnya, Kirishima Shrine ini terletak di kaki gunung Takachiho-no-mine yang dianggap suci namun kerap kali ia musnah di dalam kejadian letusan gunung berapi. Justeru, lokasi kuil ini dipindahkan ke lokasi kini. Pembinaan semula dilaksanakan pada 1715 dan telah diiktiraf sebagai "Important Cultural Property of Japan" - (Sumber : laman web JNTO)



Read More»

TRAVEL | Day 2 : Nisakay Ke Kyushu, Jepun




Assalamualaikum..

Fuh fuhh selaju mungkin Nisa cuba siapkan blogpost mengenai perjalanan di sekitar Kyushu, Jepun. Kalau lambat-lambat nanti sampai tahun depan pun belum tentu update, ye dak ? Hahaha.. Baiklah marilah kita teruskan cerita. 

Alkisahnya usai kami bangun tidur dan sarapan, kami check out dari Ibusuki Iwasaki Hotel dan terus menuju ke lokasi tertera di dalam gambar di atas. Walaupun pagi itu agak sejuk kerana hujan dan angin kuat, tapi tidak langsung mencacatkan trip kami. Malah kami enjoy angin dingin!


Read More»

Sabtu, 8 Oktober 2016

TRAVEL | Day 1 : Nisakay Ke Kyushu, Jepun




Assalamualaikum..

Teruja dan sangat teruja pulak nak kongsi dengan kalian pengalaman Nisa menjalani trip bertemakan Muslim di Jepun. Bagi pembaca yang sudah mengikuti Nisa di Instagram, kalian mesti maklum yang mana Nisa sebelum ini sudah pun menjejakkan kaki ke Osaka dan Tokyo, Jepun. Untuk trip kali ini syukur alhamdulillah Nisa berpeluang ke Kyushu pula. Untuk kisah suka duka sebelum nak sampai ke Jepun ni, marilah tengok vlog Nisa (klik di sini).



Read More»

Copyright © Nisa Kay