Memaparkan catatan dengan label Dia dan DSLR. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Dia dan DSLR. Papar semua catatan

Khamis, 11 Ogos 2011

Aku, Dia & DSLR [Part 16]

 

Assalamualaikum semua..

 

Yeah, staright to the point lah ye. Ini masanya untuk aku update mengenai segmen Aku, Dia & DSLR. Kali ni dah pun masuk PART 16. Fuhhh setelah sekian lama aku dok peram-peram gambor yang ada jadi pekasam! Kahkahkah!!

 

Photoshoot kali ni berlangsung di Park Avenue Condo. Ambil gambar pun cuaca petang-petang. Sebab aku memang tak ke mana. Cuma tengahari nye tu aku ade aktiviti sikit. Herherrr… Dah jangan buang masa jom cuci mata!

 

DSC_0736

My full outfit for that day. Oh ye!! Ada jugak beberapa manusia yang tanya aku, aku ni suka beli baju brand apa. Jawapan aku? TAKDAK BRAND lah oii. Kahkahkah. Sebab aku sangat suka shopping kat Times Square. Ada jugak baju aku beli kat Temerloh. So maybe tak jumpa sangat kat tempat lain kot???

 

Buat apa lah korang dok ingat aku beli barang branded bagai. Bukan diriku meyh. Aku sebagai student yang hanya mengharapkan duit PTPTN untuk bayar yuran dan belanja sehari-hari memang TAK mampu lah nak pakai branded sangat oii..

 

 

DSC_0852

Gambor ni dah lama jadikan profile picture di Facebook. Biasanya bila aku up satu gambor baru kat FB, maknanya aku ada stok gambar untuk update segmen Aku, Dia & DSLR. Cuma nye aku ni kadang-kadang ambil masa sangat untuk proses gambar-gambar lain.

 

DSC_0928

Mula-mula aku letak gambar ni sebagai teaser di FB. Tapi…..!!! Pakwe kecintaan request suruh letak gambar yang mana muka aku pandang kamera. Errr nape kah? Tak pandang kamera tak cantik ke ?? Kehkehkeh!!

 

DSC_0800

Ouhhh aku memang suka edit terang-terang camnih. Apa orang panggil…? High-key?? Entah lah! Kahkahkah. Tak tahu lah betul ke tak :P

 

DSC_1014 copy

Yang ni aku suka ekspresi muka aku. Kahkahkah. Puji diri sendiri siot!! Ptuihhh.. Kahkahkah!!! Gambar ni aku tetiba rajin buka photoshop, lalu ku touch up guna photo action. Ahaksss…

 

DSC_1028 copy

Huwarggghhh muka tak boleh belah! Ku rasakan seperti mahu telan aje manusia yang dok lalu lalang depan aku masa nak shoot. Aku akui aku agak terganggu semasa photoshoot ni di jalan.. Huwaa huwaaa…

 

Baiklah! Itu aje aku nak share dengan korang. Hikhik aku pon dah lama jugak tak menggila depan DSLR camtuh eh eh. Sebab semester ni merupaka semester last aku. Aku nak tamat diploma dengan penuh gemilang. (Amin….)

 

So, lepas ni aku rasa aktivit gila-gilaan aku macam ni mesti kurang dah ek? Ek? Tapi sayang-sayang ku semua ni mesti masih terus baca blog aku kan? Hehhe sayang readers aku. Muah muah!!!

 

 

Thanks for reading.

sign NISA


Read More»

Khamis, 17 Mac 2011

Dah tak buat entry AKU, DIA & DSLR ke?

Whuuuuuu begitulah persoalan yang dilontarkan oleh seorang pembaca blog aku. Huiii sangat terharu beb! Ada jugak yang betul-betul mengikuti perkembangan hidup aku melalui blog Saya Suka Menaip nih.

Tak sangka pulak sampai ada yang sedar aku memang dah lama tak post entry Aku, Dia dan DSLR. Setakat ni, entry aku dah sampai Aku, Dia dan DSLR Part 11, yang mana ia merupakan photoshoot aku bersama seorang freelance photographer, Hasif Rahman.

AKU DAH TAK NAK BUAT KE??

Ehhhh siapa kata aku taknak buat dah?? Gile ke tak nak buat dah. Hekhekhek… Bergambar merupakan perkara kesukaan aku, hobi aku. So takkan aku nak stop macam tu aje? Hek hek hek.. Aku sebenarnye busy dengan assignment dan final exam.. Memandangkan final exam aku bakal berakhir esok, maka segmen Aku, Dia dan DSLR akan datang lagi.

Tema akan datang ialah vintage. Sejak dua menjak ni aku rajin membelek blogshop yang jual barangan vintage, aku jugak rajin pergi ke preloved sales atau vintage sales atau vintage bazaar. Kat situ senang nak dapat dress vintage yang cantik-cantik. The real vintage you can tell :D

Hehee ape-ape hal nanti aku update la ye.. Hehe.. sorry entry bosan tak ada gambar :p

Babai…

 

sign NISA


Read More»

Copyright © Nisa Kay