Memaparkan catatan dengan label photographer. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label photographer. Papar semua catatan

Rabu, 12 Julai 2017

Perkhidmatan cetak gambar berkualiti secara online - THESEPLAY



Assalamualaikum...


Nisa memang sejenis orang yang suka simpan gambar-gambar yang telah dicuci. Walaupun dah upload berbelas ribu gambar di laman sosial, masih tidak dapat menggantikan betapa istimewanya gambar-gambar yang dicuci dan ditampal kemas di dalam album gambar. Cara yang mungkin pada anda sangat ketinggalan zaman. Tapi Nisa suka begitu ! Ada sentimental value. Well.. lain orang lain caranya, kan ?


Sebelum popularnya perkhidmatan mencuci gambar secara online, agak sukar untuk mencari perkhidmatan yang boleh mencuci gambar mengikut saiz yang kita biasa upload di laman sosial macam di Instagram. Sebab ada gambar kita dah edit dan crop saiz petak cantik-cantik. Jadi kalau cuci saiz petak pun mesti cun. Jadi Nisa pernah order dari London sana hah. Harga boleh tahan lah. Tapi masa tu ada sale. Kualiti memang tip top. Tapi tak larat laa nak order jauh sangat !

Read More»

Jumaat, 17 Februari 2017

PHOTOSHOOT : Servis fotografi meletop dari Kaio Studio !




Assalamualaikum...

Salam sejahtera, salam sayang, salam satu Malaysia.. semua jenis salam lah! Haha rasa kekok sikit nak menaip laju-laju sebabnya dah beberapa lama malas sangat update blog ni haa. Apa yang sibuk sangat Nisa pun, Nisa sendiri tak tahu lah ! Meeting sana sini je memanjang, nak mengadap blog kesayangan ni pun takde masa...


Nisa nak sangat kongsikan kepada semua pembaca blog Nisa khususnya.. mengenai pengalaman Nisa dan rakan-rakan blogger bersama studio photoshoot terbaik Shah Alam ni haa ! Beberapa minggu lalu kami semua berpeluang berkumpul dan berphotoshoot bersama team fotografi dan videografi yang super awesome iaitu KAIO STUDIO haaa...


Read More»

Khamis, 3 November 2016

Servis fotografi meletops dari Potiagraphy !




Assalamualaikum...


Haa lama dah rasanya Nisa tak berkongsi mengenai aktiviti Nisa sejak akhir-akhir ni.. Nisa kini kembali ke arena modelling haha ! Tapi Nisa buat secara freelance je la.. Bila ada masa, Nisa terima lah job.. kadang-kadang Nisa terima je job yang datang sebabnya rezeki kan.. sikit ke banyak payment tu lain cerita.. Yang penting, masih ada pihak yang sudi ambil Nisa jadi model. Alhamdulillah...


Baru-baru ini Nisa dilamar oleh sebuah syarikat laman web e-commerce ROOPAWAN untuk menjadi model kepada beberapa koleksi oleh vendor laman web terbabit. Haa pucuk dicita ulam mendatang orang kata.. dalam pada duk merindui musim-musim kegemilangan menjadi model muslimah dolu-dolu tuu, haa dapat pulak tawaran, terdahulu Nisa jadi model video klip untuk laman  ROOPAWAN  (boleh baca di sini).. 

Read More»

Jumaat, 13 Februari 2015

Nisa Kay cover girl Majalah Online ETERNITY

 

Assalamualaikum…

 

DSC09988

 

Ahahahaa… terlebih teruja nampaknya nak berkongsi pengalaman hebat bersama team yang saya kenali dan bekerjasama baru-baru ini.. Buat pertama kalinya, aku akhirnya menjalani sesi photography untuk dijadikan gadis muka depan majalah. Hehehe sebenarnya pernah ditawar jadi cover girl sebuah majalah tempatan baru-baru ni. Tapi sebab kekangan masa, maka aku tak sempat nak respon kepada tawaran tersebut. Tidak mengapa, Allah sudah tulis bukan rezeki aku :)

 

Tidak lama lepas tu, aku dipanggil untuk jadi cover girl sebuah majalah online yang aku rasa ramai jugak tahu… Sebabnya blogger terkenal dan hebat seperti Cik Epal… Shea Rasol.. Yuyu Zulaikha.. dan Irine Nadia pernah jadi cover girl majalah yang sama… Alhamdulillah langkah permulaan ke arah tahun 2015 yang lebih meriah inshaAllah !

 

cover

Opppsss.. bagi sikit lah kan. Hahahaa… majalah ETERNITY oleh Media Glam ! Temanya kali ini sweet vintage. Memandangkan aku pun tak berapa pandai nak cari pakaian sendiri (maklumlah tak berapa pandai bergaya) , maka pihak majalah ETERNITY telah bermurah hati nak mencarikan untuk aku stylist yang sekaligus membawa koleksi pakaian untuk aku gayakan..

 

 

DSC00013

Pewwittt ! Ini adalah kakak-kakak cantik yang bertanggungjawab membawa koleksi pakaian sekaligus menjadi penata gaya aku. Wah pengalaman pertama kali ni ditata rias sebegitu rupa ! Akak-akak stylist pulak semuanya cun melecun ! Nak dijadikan cerita sebenarnya aku kenal jugalah dengan akak-akak ini.. sebab pernah berkunjung ke butik mereka dan dorang ni kawan boss aku !

 

 

DSC00015

Makeup artist yang meletop ! I super loveee mekap yang dilakukan ke atas muka aku. Kawan-kawan pun ramai yang cakap mekap ni sesuai dengan aku. Alhamdulillah… aku hanya tadah muka ja.. CikQu lah yang bertanggungjawab menata muka ini…

 

cats

Mekapnya tampak simple tapi sungguh sweet ! Aku suka sangat ! Terima kasih CikQu !

 

 

DSC09961

“Okay kena topup blusher ni.. Kemain senyum nampak gigi sampai hatuh bertabur blusher kat pipi ! Tudung pun kena betul-betulkan nih!”

Hahahaa.. gurau-gurauan manja je ye…

 

 

DSC00003

Actually gambar ni akak stylist yang cun tu tolong snap kan. Masa ni aku tengah posing untuk kamera abang photographer hebat ! Hehehe.. Dan fungsi filter automatik di kamera menjadikan wajahku mulussss tak yah edit dengan lebih lanjut. Amboii ~

 

 

DSC00002

Amazing team ! Terima kasih pihak majalah online ETERNITY oleh Media Glam yang sudi menemuramah dan shoot gambar-gambar aku untuk edisi Jan-Feb 2015. Syukur ke hadrat Ilahi aku merasa jugak jadi cover girl untuk majalah ! Hehehee..

 

 

Nak gambar meletop, photog ceria ? Contact abang Azhar Ghazali

Nak mekap lawa sangat sangat ? Contact CikQu D’Touch (instagram @cikqu)

Nak bergaya sakan untuk photoshoot atau acara lain ? Contact stylist Azlia Idha

 

 

10373974_718434341608332_3157055428661258977_n

Jemput like page MEDIA GLAM
https://www.facebook.com/Mediaglam13

 

Jom baca majalah ETERNITY secara online
http://www.mediaglam.com/


 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem.


Read More»

Jumaat, 2 Januari 2015

ISU KAHWIN : Nisa Kay bila lagi ?

Assalamualaikum...

 

Haaa isu kahwin ni dah menjadi-jadi sejak dua menjak ni.. Lagi-lagi bila masuknya tahun baru ni kan.. Lagi lahh ramai yang duk cucuk cucuk aku.. "takde calon ke ?" Haa tahun dah berganti tahun, umur makin meningkat kata merekaa... jadi BILA NAK KAHWIN ??? Seriously korang.. isu bila nak kahwin ni takkan habis selagi aku tak kawin ! HAHA…

 

IMG_0643

Haaa arakian lah aku menerima soalan BILA NAK KAWIN, aku tayang muka seposen aku haa... Aku pelik lah.. Jodoh tu kurniaan Allah.. Allah dah tetapkan jodoh kita sejak azali lagi, bukan ? Dalam pada kita usaha, kita mencari-cari jugak yang berkenan di hati.. tapi jodoh tu tak jugak kekal lama, terputus pulak di pertengahan jalan.. Ouch ! Orang kata KALAU DAH TAKDE JODOH, usaha lah macam mana, tak leh nak kekal jugak lah kan ?? Kalau dah berjodoh tu, TAK KE MANA kannn…

 

Seriously people, kalau jodoh itu pappp jatuh kat riba.. atau boleh pilih pilih di pasaraya dah lama dah oi aku kahwin.. Kalau majlis kawin tu sendiri tak payah fikir apa-apa, poofff semua tersedia.. khemah terpasang, makanan terhidang, baju sanding elok tersarung kat badan, haa lama dah aku kawenn.. haha amboi statement.. INSHAALLAH... Kalau dah sampai masa, dah sampai seru, mestiii Allah permudahkan jalan aku membina masjid, aku yakin tu.. hehehe korang doakan je la ye. Aku sendiri pun tak kecoh nak kawin, hope orang lain tak susah hati lelebih. Hikkss..

 

GOPR0348

I want to share something with you readers..
something that I came across fesbuk ! Hehehe..

 


FULL CREDIT TO FACEBOOK PAGE WOMANSERA
(I did not copy the entire content, I chose those that kinda related to me hihii…)

 

1. Not every girl wants to get married by 23. So before you ASSUME she's of marriageable age, ask her what her views on marriage are. One hint, might save you the drama- just because she does not want to get married now does not mean she never will. She has other plans for herself right now, let her live a little.


2. Just because a girl wishes to do her PhD after Masters does not mean she doesn't want to settle down in life. Give her a break, and respect the fact that she has the confidence to take that up, cos yeah, PhD is no joke. There will come a point when she would happily devote herself to her family, and balance it out with her work life. Her degrees, or lack of them, won't make any difference. Let her study while she wants to, okay?


3. Just because she is 27 and unmarried does not mean she's been rejected by many men. Maybe, being single is a choice she has made.


4. Having a boyfriend does not make her characterless.


5. Just because she has recently gone through a break up doesn't mean she is vulnerable and available.


6. Just because most of her friends are boys, does not mean she is "having a good time" with all of them.

7. Just because she wore a short skirt to one party does not mean she dresses up that way every day.


8. Just because she is ambitious doesn't mean she isn't a family person.


9. Just because she doesn't discuss her plans doesn't mean she's clueless about life. Give her a chance, alright?


10. Just because she is outspoken doesn't mean she is a rebel.


11. Just because she comes home late from work does not mean she is sleeping around with her colleagues.


12. Just because she is out shopping alone does not mean she is depressed or lonely. It's how she relaxes, respect that.


13. Just because she is on a holiday alone does not mean she doesn't have company. Maybe it's a break to get back her lost confidence, or maybe that's how she is. Admire her spirit instead of giving her advice, okay?


14. Just because she is a woman doesn't mean she can't kick ass in military school.


15. Just because she doesn't know how to cook doesn't mean she won't make a good wife. Remember when you were just married and cooked chicken curry which was um, a disaster?

16. Just because she likes everything pink and shiny and fluffy doesn't mean she lives in her own world. She can handle some situations much better than her male counterparts.


17. Just because she is pretty does not mean she is a whore. And just because she is friendly does not mean she is flirting with you.


Yes, we cry, we are emotional; we take things personally, and sometimes over-react to situations. But this does not give any one the right to judge us in the wrong way. Times are changing; don't confine her within those boundaries, no matter how orthodox you are. There are some who might be fighting this losing battle, yet compromising on their decisions and plans, just to please society.

 

FULL CREDIT TO FACEBOOK PAGE WOMANSERA
(I did not copy the entire content, I chose those that kinda related to me hihii…)

 


 


GOPR0039

Uhukk tersedak usus bila tengok gambar sendiri bermain dengan bride crown dan veil masa photoshoot raya kat white studio dulu.. Sebenarnya aku nak up gambar aku pakai crown dengan sorang kawan lelaki yang duk try tanjak pengantin lelaki.. Tapi kang makin gempar pulak lah orang kata aku dah kawin. Hahahaa… Makan hati mak haku tengok. Tak pasal-pasal bertambah gosip aku dengan kawan lelaki aku itew. Opps.

 

Macam ni lah.. Pasal kawin, sejujur jujur jujurnya aku tidak ada perancangan, takde calon, jauh sekali bersedia untuk satu komitmen yang besar. Aku rasa aku muda lagi laa, baru 23 tahun *tersedak lagi sekali* Hee nak buat macam mana, aku tak dapat rezeki jumpa jodoh awal macam orang lain.. Isu ni tak pernah habis.. kat instagram, twitter, facebook, ramai duk tanya. And.. To my friends yang kahwin awal dan sudah berkeluarga, I’m more than happy for you guys ! May Allah bless your journey along your loved ones :D

 


 

wedding3

PIC TEMA WEDDING DI ATAS CREDIT TO MY FAV PHOTOG :
AMIR NAUFAL PHOTOGRAPHY

 

Haaa sekali up jugek gambar ala ala perantin (pengantin) sepi ni. Hahaa.. Mana tak nya, perantin lelaki nya takdokk ! HAHAHAA.. Aku kawen nanti (inshaAllah), ada tak nak sponsor baju kawen macam ni ? Aku dah jejatuh chenta lah kat dress ni. Serious rasa diri macam Cinderella angat angat ! Haha bahasa mintak penampar je aku rasa.

 

Amboi.. sponsor ? Kemain berangan tinggi nau sampai ke Marikh.. ! Sekali jatuh, habiss berkecaiii Muahahaa… Ok lah, aku rasa makin melalut dah entry aku ni.. Baiklah kiranya aku stop menaip supaya tak keluar lagi dah ayat ayat yang tah apa-apa.. (Aku rasa ini sindrom orang yang dah lama tak update blog ?) K bye.

 

 

 

XOXO, Putewi Hensem !


Read More»

Selasa, 19 November 2013

Fashion photoshoot for FSYN with Creativeheart Photography

 

Assalamualaikum…

 

Wah wahh dah lama bebenor tak buat entry berkenaan dengan aktiviti photoshoot gua.. Sekarang ni memang dah tak sangat modelling ni.. Penat nye kemain kena tukar baju.. take time lagi haa.. So kesudahannya, jadi model untuk online shop sendiri je lah.. Tu pun tak larat nak modelkan semua baju, siap ajak kawan jadi model paksa rela haha !!

 

blog2

 

Gambo kasi kabur ehh.. Saja aku letak watermark blog FSYNbyNK sebab nanti semua berkaitan baju ni korang boleh lah rujuk kepada blog tersebut ya..

 

 

Yezzaaa people ! These dresses are the latest products of FSYNbyNK . Sebelum ni FSYN hanya jual dress ni di vendor slot FSYN yang terletak dalam butik Sincerely By Us sahaja.. Tapi banyak juga request untuk online order bagi mereka yang duduk jauh.. So kami di FSYN ingin menunaikan hasrat mereka yang turut ingin bergaya dengan plain dress yang best seller ni !

 

teaser 2

Ewah ewahhh kemain gua modelling kan? Hahaha lama dah tak shoot, gua kekok teramat haaa.. Kalau uolss nak tau hakak korang neh memang dah lama tak berposing sana berposing sini. Memang kayuu lahaii.. Oleh itu, hakak telah menggunakan khidmat photography dari sahabat lama hakak iaitu Creativeheart Photography.

 

syam

Haa inilah dia Syam Sidek a.k.a. Encik Creativeheart kitee.. So bila shoot dengan beliau takdelah gua kekok ya ampun nak posing kannzzz… Sebab member member je.. By the way ni gambar lama beliau. Gambar beliau terkini terpaksa disorokkan, kerana khuatir kehenseman beliau sekarang memanah hati gegadis yang membaca blog ini. Ehemm beliau sudah pun berpunya. Wakakaka..

 

 

teaser 1

Ehemmm ni lah dia member gua yang turut gua jemput untuk jadi model sebahagian dress ni.. Nama dress ni aku amik sempena nama bunga. Bunga kan cantik, berseri.. Walau warna plain, xde corak macam printed ke hapa, tetap menawan. Gituh.. Jemput ke blog kawan gua ni Her Diary by Myra Amira.

 

 

PASTEL PURPLE

My fav pic gamaknya.. Sebab muka nampak berisi ler kononnye.. Hahaha konon je la ye. Nampak comel.. Tudung tu sebenarnya terjatuh dari bahu, tapi dalam gambar cantik pulakk. HAHAHAA.. Thanks to Creativeheart Photography sebab editing THORbaekkkk. Kasi licin, jelita kalah RoziTHOR Che Wan haha! Perasan pulak daku.

 

 

Untuk mekap, studio dan tajaan tudung untuk photoshoot ni, aku update lain kali lah ye.. Hahaha.. Thanks semua yang baca.. Follow jugak blog FSYNbyNK untuk update terbaru mengenai dress / blouse / beg dan sebagainya ya…

 

 

 

Special  thanks  to

 

DRESS :
FSYNbyNK

PHOTOGRAPHER :
Creativeheart Photography

MAKEUP :
Yna Sakinah

WHITE STUDIO :
De'Qoya Boutique & Studio (Shah Alam)

HIJAB SPONSORED BY :
Sincerely By Us 

 

 

 

 

 

Syukur photoshoot berjalan lancar dan fun ! Sebab white studio yang FSYN sewa terletak di Shah Alam, so dekat dengan rumah. Owner butik dan studio ni ialah makeup artis tu sendiri. So mekap, shoot dan bertukar baju di tempat yang sama. SANGATTT MUDAH !! Harga sewa studio pulak.. Haaa jangan lupa nantikan next entry !

 

 

 

XOXO


Read More»

Sabtu, 27 Oktober 2012

PHOTOSHOOT – Pre Konvokesyen UNISEL 2012

 

Assalamualaikum…

 

Alhamdulillah lebih kurang dua minggu lalu aku telah selamat menjalani upacara konvokesyen untuk diploma aku. Walaupun aku berada atas pentas dan menerima sijil diploma aku hanya untuk beberapa saat cuma, namun aku harap momen itu menjadi kenangan indah buat mak abah aku, insan-insan yang telah menyokong aku dan berjasa besar kepada aku.

 

Entry kali ni aku nak share pasal photoshoot pre-konvo kami.. Mungkin bagi sesetengah orang, photoshoot pre-konvo ni tak perlu.. Tapi bagi aku, dah alang-alang akan berkumpul dengan kawan-kawan, so aku nak adakan photoshoot dengan kawan-kawan supaya memori ini kekal selamanya.. cewahhh…

 

IMGP1420

Ohh ye. photoshoot ini turut dijayakan oleh sahabat aku yang sangat baik iaitu Syam dari CREATIVEHEART PHOTOGRAPHY dan rakannya Admal dari KUGAIRAH PHOTOGRAPHY. Thank weh koranggg!! Heheheee…. Dan dalam gambar inilah kawan-kawan aku yang ber-photoshoot bersama-sama aku. Ada dua orang rakan yang tak dapat join shoot :(

 

 

IMGP1473

So kami telah bergambar di sekitar UNISEL kampus Shah Alam, tempat kami menimba ilmu sehingga tamat diploma. Mulanya aku plan nak shoot kat beberapa tempat kami selalu lepak masa zaman study siploma dulu, macam kat UNISEL, kat dataran, iCity dan tasik Shah Alam.. Tapi hujan pulak. So kami decide nak shoot dalam area UNISEL aje..

 

 

IMGP1477

So… bila dah dalam UNISEL Shah Alam, tema pre-konvo photoshoot kami bertukar kepada tema “Mengimbau Zaman Belajar”. Maka kami duk la snap snap picture kat dalam kelas. Ye, memang kelas kami tak gah dan canggih macam kelas universiti lain, tapi yang penting kat sini kami MENIMBA ILMU..

 

 

IMGP1482

Heee gambor lens fish eye from Admal.

 

IMGP1530

Jom bergaya dengan jubah! Depan fakulti kami.. FACULTY OF COMMUNICATION AND MEDIA !!

 

IMGP1535

Le gegurlsss..

 

IMGP1659

Mulanya berangan nak bergolek kat padang, tapi hujan pulak.. maka bergolek dalam lecture hall pon bolehhh. Hahahahahaa….

 

IMGP1646

One more fish eye lens picture by KUGAIRAH PHOTOGRAPHY.

 

 

IMGP1581

Le friends. You guys are my strength sepanjang 3 tahun study diploma.. Gaduh baik, jalan-jalan, makan-makan, buat assignment.. semua dengan korang. Banyak kot kenangan manis *sebak* Aku akan merindui sangat sangat zaman study diploma. Zaman yang sangat best!

 

Kalau aku taip kat sini kenangan dengan korang, mesti sampai esok pun tak habis kot.. Jatuh bangun aku, suka duka aku, korang tetap dengan aku.. and SAHABAT (you know who you are), aku susah nak start over tanpa ko sebab ko banyak gila bagi semangat and tolong aku selama ni. Tapi ada hikmah di sebalik perpisahan ni… Allah Maha Mengasihi hamba-hambaNYA.. moga kita sama-sama dapat berjaya di tempat baru pula.

 

Dan I will miss UNISEL so much.. Lantaklah story apa nak keluar pasal universiti ni… But let me tell ya students.. Walau kat mana pun korang, korang nak gagal atau berjaya semua terletak pada diri korang! Korang yang decide. Kalau lecturer dah mengajar bersungguh-sungguh pun tapi kalau kita sendiri yang tak berusaha, macam mana nak success ye dak? So renung-renungkan… Jumpa di entry konvokesyen aku nanti. Kbai.

 

Special thanks to Syam dari CREATIVEHEART PHOTOGRAPHY dan rakannya Admal dari KUGAIRAH PHOTOGRAPHY.

 

 

~NisaKay~


Read More»

Isnin, 27 Ogos 2012

Terima kasih Ya Allah, terima kasih Annas Easkey!

 

Assalamualaikum…

 

Wahh meriahnye Syawal, umat Islam menyambut kemenangan sebulan kita berpuasa. Tapi sedih jugak sebab Ramadhan bulan mulia dah berlalu.. Apakah kita berpeluang lagi nak mengumpul amal ibadah di bulan Ramadhan akan datang? Mudah-mudahan ya…

 

Di bulan Syawal ni jugak aku kena berkejar buat review yang dah lama sangat sangat tertangguh, entry berbuka puasa, events dan entry raya. Semua kena buat sebelum aku berangkat ke Pulau Mutiara. Baiklah.. entry kali ni adalah entry sebagai tanda syukur kepada Allah dan terima kasih kepada blogger / photographer yang amat dikenali rakyat Malaysia iaitu ANNAS EASKEY.

 

Sebelum raya hari tu photographer Annas Easkey menganjurkan contest duit raya. Peserta cuma perlu buat entry mengenai beliau. Syarat pun mudah aje. Aku suka join contest yang syaratnye mudah-mudah je. Hehe.. aku ambil hampir sejam jugak sebelum mula menaip. Sebab aku nak hasilkan entry yang ikhlas untuk Annas Easkey. Menang atau tidak, itu rezeki masing-masing kan..

 

annas3

 

Hari ni aku masuk blog Annas Easkey setelah di Dashboard blogger.com aku memaparkan yang beliau ada entry terbaru. Dup dap dup dap kejap bila entry baru beliau itu adalah entry mengenai keputusan contest yang dianjurkan beliau. Allah! Aku hampir saja lupa mengenai contest tu! Oh ya, untuk contest Annas tu, KLIK SINI untuk baca entry aku.

 

annas4

YA ALLAH !! Terkejut aku melihat senarai pemenang yang dipilih oleh Annas Easkey. Nama yang kedua tu.. Nisa Kay.. Ya Allah macam tak percaya pun ada.. dua kali aku refresh page blog Annas sebab nak make sure apa yang aku nampak. Ternyata nama dan link blog aku yang tertera di situ.

 

ALHAMDULILLAH !! Ya Allah.. rezeki Syawal. Sesungguhnya Allah Maha Pemurah. Kepada Annas Easkey juga, anda juga seorang yang pemurah. Terima kasih di atas keikhlasan hati anda untuk berkongsi rezekiNYA dengan kami. Semoga Allah permudahkan jalan anda, dan semoga Annas terus tabah dan terus mencipta nama sebagai rakyat Malaysia yang berjaya inshaAllah !

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Isnin, 13 Ogos 2012

Model ARA LEE BOUTIQUE

 

Assalamualaikum…

 

Waduh-waduh lamanye nak update pasal ni, tapi tak ber-update pun! Apa nak jadi la dengan aku sekarang ni, tahap kepemalasan tinggi ya amat! Bulan puasa ni pun duk rumah je, tapi disebabkan duduk-duduk tu la yang buat aku ase lemah bermaya aje. Tapi kalau sebut pasal berjalan aku lah yang pertama yang excited!

 

Beberapa bulan lalu (ye dah berapa bulan dah) aku telah dijemput oleh akak model yang cantik sangat sangat iaitu ARA LEE untuk menjadi salah satu model dalam online shop beliau. Masa tu kalau tak silap aku dia memang baru bukak online shop. Selain aku dan kak Ara sendiri jadi model, dua orang blogger lain yang turut dijemput jadi model ialah Love Bunga Querida dan Yuyu Zulaikha.

 

P3041673

Aku lambat sampai. Orang lain sume dah sudah mekap, Yuyu si kakak kecik pon dah start amik-amik gambor sume. Aku sampai-sampai je, Bunga terpaksa mekapkan aku dengan kelajuan 100km sejam. Ehhh over lak aku.. Bunga tanya aku nak mekap camne. Aku redha kan aje muka ku ditenyeh-tenyeh.

 

 

P3041677

Antara barang mekap milik Bunga. Ohhh kecuali roti tu ye! Masa tu aku tak makan lagi, so beli roti je buat alas perut. Huahuaa…

 

 

cats

Ohhh gambar sebelum dan selepas ade kat Bunga kot. Yang ni gambor selepas je. Yang first tu betul-betul lepas mekap, yang tengah tu gambar masa gayakan tudung, dan gambar last tu gambar dah habis photoshoot.

 

 

P3041675-horz

Anyonyonyooo~ Comel nye kakak kecik Yuyu nih! Muehehee…

 

 

P3041696

Okay giliran haku pulekkk.. Senyummm senyummm!

 

 

P3041707

Okay selesai photoshoot haruslah camwhore ye dak. Snap snap gambor buat koleksi sendirian berhad!

 

 

P3041751

“Homaiiii comelnye muke dakuuu!” Kata aku yang melihat gambar sendiri di kamera milik Bunge. *Dushhh!!*

 

 

P3041717

Kak Ara dengan kakak kecik Yuyu tengok kamera, aku lak feeling sorang-sorang pandang tempat lain. Duhhh! Aku ni dah kenapa??!!

 

 

P3041699-horz

More pics! Kami memang suke bergambor. Kalau tak takdelah kami terima tawaran jadi model dari Kak Ara ni kannnnzzz :’D

 

 

P3041770

Okay lepas habis shoot shoot tu, masing-masing pon dah penat kemain, maka perut yang berlagu pilu harus kita isikan dengan makanan sihat lagi kuat! Old Town White Coffee di Alamanda yang kami tuju. Kemain serius muka Bunga nak order makanan.

 

 

P3041787

Iced chocolate yang sedappp dan pepsi lemon (kot??)

 

 

P3041791

Ni nasi lemak rendang la kot? Aku dah lupa lah ape ni…

 

 

P3041792

Mi ape entah ni, aku pun tak ingat. Yang aku ingat ni hidangan yang aku order sebab aku jarang makan nasi. Huk huk~

 

 

P3041795

Ni lagilah aku tak tahu nama. Kemain lagi hidang dalam bakul siap dengan kertas bungkus nasi lemak haaa…

 

 

Pendek kata, memang hari yang best. Hari itulah di mana aku mengenali Love Bunga Querida secara dekat, selama ni duk tengok video mekap beliau je. Masa itu juga merupakan kali pertama aku betul-betul jumpa dan spend time dengan akak sweet Ara Lee ! Hehe terima kasih kak Ara sebab sudi ajak Nisa jadi model! Hehehe…

 

 

Korang kalau nak cuci mata kat online shop milik Kak Ara, korang boleh terjah :
ARA LEE BOUTIQUE 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Yay! Senangnya nak Dapat Duit Raya dari Annas Easkey

 

Assalamualaikum..

 

Wah wahh raya dah semakin hampir. Pasti kita semua tengah bergembira sebab tak lama lagi raya boleh makan juadah raya yang sedap-sedap, pakai baju baru, jumpa sanak saudara dan sahabat handai.. yang paling best, dapat duit raya!

 

Tapi jangan pula kita terlalu bergembira. Dalam bergembira syukur menyambut raya yang bakal tiba, bersedihlah kita kerana Ramadhan yang teramat mulia ini akan meninggalkan kita. Sudah banyakkan amal ibadah yang kita lakukan? Apakah kita akan dipanjangkan umur untuk bertemu sekali lagi dengannya?

 

Membebel pulak aku!! Motif??? Aku sebenarnya buat entry ni sebab photographer terkenal se-Malaysia nak bagi duit raya uolls! Siapa taknak wehh? Hahaha aku selaku pengikut tegar blog photography beliau, haruslah nak duit raya kan! Siapa photographer itu.. tak lain tak bukan ANNAS EASKEY pap pap oleyy!!

 

 

SAYA SUKA ANNAS EASKEY KERANA…

Beliau adalah seorang beliau adalah seorang photographer yang sangat sangat sangat berbakat, dan paling membanggakan dia orang Malaysia! Aku ingat lagi masa first time aku masuk ke blog Annas (yang link lama), ada gambar perempuan pakai dress putih kat header, lepas tu aku punyelah ingat blog tu blog photographer luar negara. Tapi aku pelik URL blog Annas masa tu bahasa melayu. Excited kejap bila tengok hasil kerja orang negara kita setanding dengan hasil kerja photographer luar negara! Malaysia boleyh ya! And bagi aku memang tugas photographer untuk menjadikan gambar itu secantik-cantiknya kerana gambar adalah a memory piece yang kita nak simpan lama. Aku tengok siapa pun yang shoot dengan Annas, dia akan sedaya upaya bagi gambar tu hasilnya kebabomm! Tak caya? sila tengok koleksi gambar Annas KAT SINI.

 

BAJU RAYA SAYA BERWARNA…

Hijau turqoise, pink, ungu dan maroon! Hehehe macam banyak je kan.. Alhamdulillah rezeki tahun ni aku mampu tempah sepasang baju raya guna duit sendiri dan beli jubah warna pink. Sepasang lagi baju warna maroon ungu tu hadiah dari orang :’) Alhamdulillah.

 

KATA-KATA SEMANGAT BUAT ANNAS EASKEY…

Kejayaan itu pasti buat mereka yang berusaha keras dan memohon berkat dan limpah rezeki dari yang Maha Esa. Namun perjalanan untuk ke puncak itu bukan semudah yang semua sangka. Segala penat lelah, pahit maung yang kita hadapi itu ujian Allah terhadap kita, apa kita layak menerima kejayaan yang diidamkan? Jika kita sentiasa sabar dengan setiap ujian, inshaAllah Allah akan beri semanis-manis kejayaan untuk kita kecapi. Dan jangan pula kita peduli terhadap mulut-mulut dan perbuatan tidak baik yang ditujukan terhadap kita. Sesungguhnya itu juga satu ujian agar kita terus-menerus berusaha untuk mengekalkan kecemerlangan. Dan keampunan buat mereka akan membuatkan hidup kita lebih aman dan gembira inshaAllah. Ya, kita BOLEH lakukannya :)

 

annas2

Ni adalah antara hasil photography Annas Easkey.. Walaupun Annas pernah shoot bintang-bintang popular sekalipun, tak pernah aku tengok Annas ni meninggi diri. Alhamdulillah… keep it up :)

 

 

 

Sign PNG NisaKay


Read More»

Copyright © Nisa Kay