Memaparkan catatan dengan label Acara. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Acara. Papar semua catatan

Isnin, 6 Ogos 2018

Malam Gala Pulang The Movie - Menitiskah air mata ???



Assalamualaikum...

Rindunya nak menaip di blog... tapi kekangan masa tak mengizinkan untuk Nisa berkongsi dengan lebih banyak di blog.. Banyak je event yang pernah Nisa hadiri.. ada yang memang Nisa nak kongsikan di sini, tapi tu lah kejap ke sana kejap ke sini, bila entah nak ada masa menaip blog ye dak. Haa ini ada lah waktu me time sikit, so boleh la taip blog. Nisa nak throwback sikit acara malam gala filem yang khabarnya telah mencecah kutipan RM1juta !! Haaa onz tak onz ???

Read More»

Khamis, 5 April 2018

Pencarian Wanita Melayu 2018 (PWM2018) Kembali !! Jom ramai-ramai sertainya !




Hai semuaaa !!

Rindunya nak update blog ! Sebenarnya entry ini telah Nisa karang beberapa hari lepas namun di atas kesilapan teknikal, entry ini tidak muncul di blog ini seperti yang sepatutnya dan Nisa terpaksa menulis semua dari awal hingga ke akhir ! Allahu.. sesungguhnya tiada ujian dari-Nya yang kita tidak mampu hadapi. Tak mengapalah kan. Haa kepada gadis-gadis melayu di luar sana, ada berita baik untuk anda !

Read More»

Jumaat, 27 Januari 2017

Bisnes naik dalam masa yang singkat, Nursajat kini mampu beli banglo jutaan ringgit !





Assalamualaikum,,


Dua malam lepas Nisa dan beberapa rakan blogger lain berkesempatan menghadiri sesi beramas mesra.. ehh ! Meet & Greet bersama pengasas produk kecantikan terkenal yang kini makin mendapat perhatian ramai. Apatah lagi baru-baru ini viral video celoteh Nursajat di laman sosial.. haa topik yang dibebelkan bukannya sebarang topik ! Topik kuih koci la, topik kahwin bukan sekadar nak sedap la. opps! Haha okay siapa yang tahu tu tahulah ye... 

Read More»

Isnin, 10 Oktober 2016

Book lovers.. ! Jom ke Pesta Lelong Buku Putrajaya !!





Assalamualaikum dan hai semua !!


Adakah anda semua pencinta buku tegar seperti Nisa ? Eh dah kenapa ayat Nisa macam ayat iklan radio pulak ni ? Hahaha bukan nak kata apa lah, Nisa memang sangat sangat suka beli buku novel, buku cerita kanak-kanak (masih suka baca walaupun dah besar !), buku biografi dan pelbagai lagi lahh.. Nisa suka kumpul dan baca bila berkelapangan. Rak buku kat rumah tu sampai tak muat dah tau ! Hahah..




Read More»

Rabu, 17 Ogos 2016

Pelancaran outlet OBERMAIN di Mid Valley, kini tampil dengan konsep dan wajah baru !






Assalamualaikum...

Wahh teruja kejap pabila kotak emel dijengah jemputan ke acara pelancaran outlet baru Obermain yang kini berwajah baru. Haa melihatkan foto di atas, jelas sekali bukan apa yang membuatkan Nisa tambah teruja ! Yaa... outlet Obermain akan dilancarkan oleh penyanyi berlesung pipit ini !! Oh my Afgan....


Okay.. taknak bebel panjang lagi.. jom baca sedikit info mengenai jenama OBERMAIN :
  • Jenama ini diasaskan di Jerman sejak tahun 1888 lagi.
  • Terkenal dengan rekaan kasut yang berkualiti, bergaya dan selesa.
  • Turut mempamerkan koleksi pakaian, kasut dan aksesori.
  • Rangkaian ini juga boleh didapati di Singapura, Malaysia dan Indonesia.
  • Menggunakan Active Technology serta Air Cool Technology dalam memastikan kasut berkualiti dan sangat selesa.



Outlet Obermain yang terletak di unit F-057, Tingkat 1, Mid Valley Megamall (berhampiran Centre Court) mempamerkan konsep retro dan juga modern industrial sebagai wajah baru mereka. Menarik dan minimalis, Nisa suka betul dengan konsep begini ! Obermain turut menjayakan gabungan elemen yang kontras termasuk kombinasi maskulin dan feminin. Dari pandangan Nisa sendiri, Nisa lebih senang dengan kedai dengan hiasan dalam ringkas namun punya imej tersendiri ni.




Outlet terbaru Obermain di Mid Valley ini menawarkan pelbagai pilihan sesuai dengan lelaki dan juga wanita. Haaa kecik besar kecik besar je mata Nisa perhati koleksi baru mereka ni. Sangat bergaya, ringkas, tampak eksklusif dan bila Nisa cuba kasutnya.. wah selesa betul !! Terbaru dari Obermain juga merupakan koleksi pakaian lelaki yang mendapat inspirasi dari gaya maskulin yang "timeless" gituu... Lepas ni abang abang semua boleh dapatkan kemeja formal dan kasual di Obermain !




Meriah sungguh acara pelancaran ini kerana turut dihadiri oleh para VIP.. artis dan selebriti Malaysia.. rakan-rakan bloggers dan ramai lagi lah ! Haa penuh kejap kedai ni hehehe...



Haaa koleksi kasut wanita pun memang sesuai dengan keperluan setiap peringkat umur.. Untuk wanita muda yang bergaya, untuk para ibu yang mementingkan keselesaan, juga untuk wanita bekerjaya.. Semua ada.. Koleksi tas tangan pun sangat mengujakan ! Sampai pening kami nak pilih yang mana satu nii.. Hehehe..










Haa nampak tak berapa pasang tu Nisa dan rakan-rakan blogger cuba kasut. Semuaaa lawa dan sangat selesa bila dipakai ! Sesuai untuk banyak jenis acara pulak tu.. Sudahnya kami memang pening lah nak memilih ! HAHA.... Masa mula-mula sampai tu macam berkenan dengan kasut lain.. Bila dan pilih dan cuba.. aik berkenan pulak dengan kasut lain ! Haaa...





Nampaknya bahagianya muka Nisa bila berjaya jua memilih kasut yang berkenan di hati ! Haha... Oh yaa.. terima kasih tidak terhingga kepada pihak Obermain kerana sudi menjemput Nisa untuk sama-sama merasai kemeriahan pelancaran outlet terbaru ni. Dapat cuci mata tengok Afgan yang jaraknya hanya dua tiga langkah dari depan Nisa pun bahagia dah ! Haha..





Kepada semua, jom ke outlet terbaru Obermain di Mid Valley Megamall !!

OBERMAIN
F-057, TINGKAT 1, MID VALLEY MEGAMALL
(CENTRE COURT)






Read More»

NBOS 2016 - Persembahan pentas dan lelongan amal artis Malaysia





Assalamualaikum...


Sekali lagi, sajor lah nak war-warkan bahawasanya di acara NBOS 2016 yang sedang berlangsung di PCC sehingga Sabtu (20 Ogos) ini terdapat banyak sangat aktiviti menarik dan tertarik yang berlangsung di sana. Selain daripada booth-booth informasi, gerai pameran, aktiviti untuk kanak-kanak (rujuk di sini) ada jugak aktiviti hiburan dan Fashion Bazaar by Roopawan.com berlangsung di sana ! Meriah ke idokkk !



Persembahan oleh artis-artis terkenal Malaysia:
Artis-artis Malaysia akan turut menggegarkan PICC Putrajaya sepanjang minggu ini dengan persembahan mantap masing-masing ! Haa bukan calang-calang artis tuuu nak mendendangkan sebuah dua buah lagu sepanjang minggu ni ! Datang jangan tak datanggg !


AHAD, 14 OGOS 2016
1. Aizat Amdan & Ippo Hafiz (11.00 pagi)
2. Tasha Manshahar & One Nation Emcee (5.10 petang)

ISNIN, 15 OGOS 2016
1. Drama Band & Ronnie Hussein (12.20 tengahari)
2. Siti Nordiana & Khai Bahar (5.25 petang)

SELASA, 16 OGOS 2016
1. Dayang Nurfaizah & Caliph Buskers (12.20 tengahari)
2. Aliff Satar & Sandra (5.30 petang)

RABU, 17 OGOS 2016
1. Encik Mimpi & Zarul Umbrella (12.20 tengahari)
2. Sixth Sense & Sakura Band (5.20 petang)

KHAMIS, 18 OGOS 2016
1. Mark Adam & Aman Nasim (12.05 tengahari)
2. Syazwan Shuhaimi (2.20 petang)
3. Bunkface & Haiza (5.10 petang)

JUMAAT, 19 OGOS 2016
1. Sarah & Shiela Abdul (11.10 pagi)
2. Dafi & Putera (5.15 petang)

SABTU, 20 OGOS 2016
1. Ewal AF & Zariff AF (12.30 tengahari)
2. Sazrin & Aina MentorLegend (4.35 petang)



Lelongan amal oleh artis & selebriti Malaysia:
Artis dan selebriti Malaysia pun tidak melepaskan peluang untuk beramal. Pelbagai produk berjenama yang akan dilelong untuk tujuan amal. Tengok senarai artis di bawah. Haa kalau ada yang anda minat atau ada yang anda nak tengok koleksinya tu, meh meh datang !


AHAD, 14 OGOS 2016
4.35 petang : One Nation Emcee

ISNIN, 15 OGOS 2016
3.40 petang : Siti Nordiana

SELASA, 16 OGOS 2016
4.55 petang : Aliff Satar

RABU, 17 OGOS 2016
4.35 petang : Nur Sajat

KHAMIS, 18 OGOS 2016
4.00 petang : Bunkface

JUMAAT, 19 OGOS 2016
3.35 petang : Dafi

SABTU, 18 OGOS 2016
2.20 petang : Che Ta & keluarga



Fashion Bazaar by Roopawan

Haa banyak sebenarnya booth jualan yang turut memeriahkan acara NBOS 2016 ! Meh lah semua datang dengan keluarga, kawan-kawan dan sanak saudara.. Bloggers dan team Projek Travel serta selebriti Malaysia ramai yang bukak booth niii ! Haa jangan lepaskan peluang ! Kot ada sale kaw kaw dari mereka kan kan ! Untuk maklumat lanjut mengenai Fashion Bazaar ni, baca di sini.



Acara Perasmian
  • Perasmian pameran NBOS 2016 oleh Tan Sri Dr Ali (Ketua Setiausaha Negara) pada 14 Ogos 2016 di PICC Putrajaya.
  • Perasmian Fashion Bazaar by Roopawan.com oleh Tan Sri Irwan Siregar (Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Kementerian Kewangan) pada 14 Ogos 2016.


Selain daripada persembahan pentas oleh artis, lelongan amal dan Fashion Bazaar ni, ada banyak lagi sesi yang menarik ! Ada sesi perbincangan di pentas, haa ada jugak sesi perbincangan kaunseling, sesi makeover, shawl tutorial dan sesi Musykil Muslimah bersama Ustazah Isfadilah. Ishh nak cerita kat sini sampai esok pun tak habis menaip ! Apa kata korang pergi ramai-ramai ke PICC, Putrajaya haa... 



Haaa ni dia booth team Projek Travel di acara NBOS 2016, PICC Putrajaya. Ada kudapan khassss dari blogger Pena Berkala (picture credit to him) ! Fuhh nampak sedap ! Korang kena beli cepat cepat okayy ! Dengar kata laku keras ni, asyik kena retsock je ! Hahahaha... Marilah mari semua, borong kudapan mereka ni okay ! Kompem nak lagii !





Baiklah.. apa-apa pun boleh rujuk di website NBOS 2016 untuk maklumat lanjut ya !















Read More»

Sabtu, 13 Ogos 2016

Cawangan 7-Eleven yang ke 2000 kini dibuka !





Assalamualaikum...


Haa tidak asing lagi bukan, bila kita bercakap mengenai kedai serbaneka 7-Eleven ? Hampir di setiap kawasan kita mudah jumpa kedai serbaneka ini dan kedai serbaneka ini beroperasi selama 24 jam setiap hari. Di taman-taman perumahan, pusat bandar, kawasan membeli-belah dan kawasan tumpuan orang ramai, pasti mudah kita nak jumpa 7-Eleven ni.


Untuk pengetahuan semua, pihak 7-Eleven baru-baru ini telah melancarkan outlet yang ke 2000 mereka ! Haa banyak tuuuu... !!! Dalam erti kata lain, 7-Eleven kini mempunya 2000 outlet di serata Malaysia ! Wahh satu pencapaian yang besar dan membanggakan bagi sebuah rangkaian kedai serbaneka di negara kita ni.






Outlet 7-Eleven yang ke 2000 ini terletak di The Scott Garden, Jalan Klang Lama. Senang je nak cari sebab lokasi nya sangat strategik, di bahagian luar bangunan yang mengadap ke jalan besar. Haa semua orang kalau lalu kat situ pun boleh nampak dan boleh lah singgah nak beli makanan ke minuman ke kan ?


Menurut wakil dari 7-Eleven, mereka telah mensasarkan untuk menambah 600 outlet baru dalam tempoh 3 tahun iaitu bermula 2014 hingga tahun 2016. Pelancaran ini juga turut mempamerkan konsep kedai terbaru dari 7-Eleven yang lebih moden, tersusun dan mesra pengguna. Kalau korang perasan, kedai-kedai 7-Eleven telah melalui proses pengubahsuaian secara berperingkat sejak tahun 2013 lagi.





Nisa berpeluang hadir ke majlis pelancaran outlet 7-Eleven yang ke 2000 ini di The Scott Garden. Haa meriah nau nau ! Ramai sungguh yang hadir bagi sama-sama menyambut pencapaian ini. Banyak jugak makanan dan minuman free.. ehh ! Hahaha...





Siapa yang rajin ke kedai 7-Eleven (terutamanya outlet yang berwajah baru), mesti korang perasan kan.. 7-Eleven kini menawarkan makanan yang disediakan segar setiap hari ! Yang penting, makanan tu sesuai sangat untuk kita yang sibuk mengalahkan menteri dan memerlukan makanan yang boleh terus dimakan untuk alas perut !


Dinamakan sebagai Fresh to Go, pihak 7-Eleven Malaysia kini lebih komited untuk menyediakan lebih pilihan yang mudah dan segera untuk pelanggan setia mereka. Wah ayat aku ada macam surat khabar tak ? Haha.. Okay nak cakap sikit pasal Fresh to Go ni.. Kita ni buat kerja apa pun, bila dah busy ke sana ke mari, manalah sempat nak singgah kedai and duduk makan kat situ ye dak ? Kan mudah sekarang ni 7-Eleven ada Fresh to Go dan kita boleh beli makanan siap dalam masa kurang 5 minit !




Kalau nak alas perut boleh beli roti yang dibakar segar setiap hari, ada macam-macam jenis boleh anda pilih, nak makanan bebola ayam yang cucuk-cucuk tu pun boleh. Kalau nak makan berat sikit dan berjimat semasa waktu lunch, boleh pilih sandwich, nasi lemak.. mi goreng atau macam-macam lagi lah di ruangan Fresh to Go ni ! Mudah yakmat wehhh ! Kalau beli minuman panas pulak, harga serendah RM2 je weh !




haa ni Nisa nak kongsikan antara menu hot di 7-Eleven ni.. nasi lemak ! Senang lah kalau tak sempat sarapan di rumah tu.. Sebelum sampai ke tempat kerja, boleh beli mana-mana menu di ruangan Fresh to Go di 7-Eleven dan panaskan. Lepas tu boleh makan ! Haaa.. Maklumlah kan ramai warga kota terutamanya, keluar awal dari rumah sebab nak redah kesesakan jalan raya.. Jadi yang sampai awal tu, boleh ke 7-Eleven untuk sarapan dan nikmati minuman panas !




Kalau tak sempat jugak, boleh sambar je sandwich segar kat 7-Eleven niii.. anak-anak or adik-adik yang nak gi sekolah pun boleh ke 7-Eleven dan beli sandwich ni untuk dimakan pada waktu rehat ! Wah wah kemain bernas nyaa cadangan sis ! Mohon hujani sis dengan confetti ! Wahahaha...




Hehehe... 7-Eleven punya famous signature niii.. Slurpee !! Memang syok sangat minum slurpee bila musim panas... wahh segar anak tekak weh ! 




Haha kalau dapat Surpee dengan Big Cup besor yakmat macam ni.. agaknya berapa lama masa diambil untuk habiskan keduanya ? Hahaha...




Beribu-ribu tahniah diucapkan kepada 7-Eleven Malaysia di atas pelancaran outlet yang ke 2000 ini ! Yeaahhhh cheerrrsss ! (Err tu jus oren je tu muehehehe..) dan terima kasih juga di atas jemputan untuk Nisa sama-sama merasai kemeriahan dan kebanggan 7-Eleven di atas pembukaan cawangan baru ! Memang meriah sangat !!


Jangan lupa ramai-ramai singgah ke cawangan 7-Eleven terdekat ! Duk tulis pasal Fresh to Go ni haa lapar lak, teringin pulak nak rasa nasi lemak dia tu. Wahahaha.... Selain daripada makanan di ruangan Fresh to Go, korang boleh beli pelbagai jenis minuman, makanan ringan, majalah, surat khabar.. haa macam-macam lagi lah !






Read More»

Khamis, 11 Ogos 2016

Bazaar by Roopawan.com di NBOS 2016, dimeriahkan oleh artis-artis Malaysia !





Assalamualaikum semua...


Terima kasih lah masih sudi baca blog Nisa yang hagak sendu dua tiga menjak ini.. Gituu... Oh ye ! Masih ingat lagi blog post Nisa mengenai acara NBOS 2016 ? Apa benda NBOS ni ? Haa sila baca sekali lagi DI SINI okayyy ! Bercakap mengenai NBOS 2016 ini, kalau korang tak pergi yang tahun lepas.. Huii meriah sungguh lahai !





Senarai aktiviti dan artis-artis yang akan terlibat dengan acara NBOS 2016 ini Nisa dah kongsi di blog post ini. Haaa meriah nau nau !! Seronok lahaiii ada artis.. ada aktiviti, ada perkongsian info.. dan tak lupa juga ada bazaar untuk kalian membeli-belah !!




Haa selain daripada persembahan artis, sebuah bazaar membeli-belah turut akan diadakan dan diselia oleh ROOPAWAN.COM ! Haa padia la Roopawan pulak ni kan ? ROOPAWAN.COM merupakan sebuah laman web e-commerce yang menawarkan pelbagai jenama fesyen, produk kecantikan dan banyak lagi. Di laman web ROOPAWAN.COM ni jugak boleh beli produk keluaran artis Malaysia. Tapi di acara NBOS 2016 ini, pihak ROOPAWAN.COM akan melancarkan laman web mereka secara rasmi dan mengadakan bazaar jualan.


Di bazaar oleh ROOPAWAN.COM ini pelbagai jenama fesyen akan turut serta, malah ramai artis Malaysia akan turut sama bukak booth haa ! Seronok la untung-untung dapat selfie sekali dengan tokey kedai ! Wahahah.. Nak beli snek makanan, tudung, baju lelaki dan wanita.. semua adoo ! 


Ehemm.. Nisa pun bukak booth ??!!! Betul ke niii ! Haa Nisa akan buat CLEARANCE SALE ! Satu baju RM20, beli lah dua helai harga jadi RM35 sahaja ! Kalau beli tiga helai dan ke atas, sehelai akan jadi RM15 sahaja.. adoi murah sangat ni ! Haha opss terpromote baju sendiri pulak uollss !!!






Sekali lagi.. jangan lupa datang ke acara NBOS 2016 (PICC, Putrajaya) yee ! Banyak aktiviti menarik lagi tertarik untuk semua peringkat umur.. Ada booth-booth yang menawarkan info menarik untuk semua yang hadir.. ada aktiviti untuk kanak-kanak sekolah rendah dan menengah.. setiap hari ada persembahan artis.. gerai jualan.. dan macam-macam lagi lah ! Haaa susah sangat nak paham apa tu NBOS 2016 ni.. sila lah baca blog post Nisa yang ini okay !!







Read More»

Rabu, 3 Ogos 2016

Jom beramai-ramai ke HARI TERBUKA NBOS 2016 di Putrajaya





Assalamualaikum..

Hari ni Nisa nak berkongsi informasi mengenai Hari Terbuka NBOS 2016 yang akan diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC). Acara ini diadakan bersempena Minggu Antarabangsa Strategi Lautan Biru Kebangsaan. Haa bila ? You guys boleh pergi ke PICC mulai 14 Ogos hingga 20 Ogos 2016. Ada banyakkk aktiviti kat sana nanti tau.


Pelbagai aktiviti telah dirangka bagi memeriahkan Hari Terbuka NBOS 2016 di PICC Putrajaya. Antaranya ialah pameran oleh agensi-agensi kerajaan, NGO serta badan swasta. Berikut adalah senarai pihak yang akan menjayakan pameran :
  1. NSU
  2. CODING
  3. VIP
  4. UTC
  5. BR1M
  6. MINDEF
  7. MOHA
  8. KPDNKK
  9. MDEC
  10. MOHR
  11. MAGIC
  12. KPKT
  13. 1M4U
  14. KPWKM
  15. BIOTECH
  16. KPM
  17. JPA
  18. PP1M
  19. PR1MA
  20. KPT
  21. MOTAC
  22. MOH
  23. MOA


ANTARA AKTIVITI MENARIK YANG LAIN :


- Coding Bootcamp 
khas untuk kanak-kanak sekolah rendah dan pelajar sekolah menengah

- Kem Keusahawanan 1MEt : terbuka kepada orang awam
Platform yang baik untuk orang ramai mendapatkan lebih info serta guideline bidang keusahawanan

- Aktiviti sukan berbasikal dan larian
Penggemar aktiviti suka boleh turut serta dalam acara NBOS Run & Ride

- Pameran Inisiatif-Inisiatif NBOS
Pengunjung berpeluang mendapatkan lebih pencerahan mengenai Strategi Lautan Biru Kebangsaan (NBOS)

- Booth pameran oleh Perbadanan PR1MA
Menyampaikan maklumat berkaitan rumah PR1MA kepada umum

- Booth Pameran Perumahan Penjawat Awam 1Malaysia
Bagi mereka yang ingin mendapatkan info lanjut mengenai perancangan memiliki rumah pertama

- F1 Simulator oleh Petronas
Pengunjung berpeluang merasai pengalaman seperti memandu kereta lumba F1



Pelbagai lagi aktiviti menarik yang akan diselia oleh 1M4U serta FIT Malaysia, dan ia akan berlangsung sepanjang hari ketika acara Hari Terbuka NBOS 2016 ini. Artis-artis Malaysia pun ramaii akan memeriahkan suasana !


Haaa boleh lah masukkan Hari Terbuka NBOS 2016 ini ke dalam jadual anda ! Ada banyak input yang kita boleh dapatkan hanya di satu acara yang akan diadakan dengan meriah ! Hmmm.. Nisa pun mungkin akan berada di sana ! Soo... jom jumpa di sana !




HARI TERBUKA NBOS 2016
PICC Putrajaya
14 hingga 20 Ogos 2016








Read More»

Copyright © Nisa Kay