Assalamualaikum dan hai semua !!
Read More»
Assalamualaikum…
Okay masa untuk sambungan kisah bahagian pertama MTH2013. Hari pertama takde apa sangat, just check in dan dinner sambil briefing mengenai aktiviti keesokan harinya.. Hari kedua kami mulakan dengan berkunjung ke Litar Antarabangsa Sepang untuk test drive kenderaan yang bakal kami bawak sepanjang minggu ini !!
Lebih dua puluh buah Proton Preve (ada jugak Inspira) ditaja oleh PROTON sebagai kenderaan rasmi kami peserta MTH2013 !! Yeahh ! Setiap kumpulan yang terdiri daripada 3 atau 4 orang ahli akan dapat sebuah kereta. Well, dalam group aku nampaknya, aku sajalah yang TIDAK AKAN memandu. Lesen pon tarak lagi masa nii..
Yeahhh kami KUMPULAN 14 gituhhh. Kumpulan aku terdiri dari Abg Hasraf (baju hitam) dari Rakan Muda, Pakcik Misrom (baju oren) dari Melaka Hari Ini dan Abang Bad (baju putih) dari TraxxFM. Andd… ehemm… yang baju PINK tuhh Nisa Kay dari blog nisakay.com hahaha !
Taklimat mengenai test drive di dalam litar Sepang.
Me and Kak Rubyy ! (Jom ke blog Kak Ruby)
Peringatan dan taklimat dari pihak Sepang International Circuit (SIC). Haaa haruslah berkembang hidong pat ploh inci kerana bukan sembarangan orang dibenarkan memandu di dalam litar Sepang ni!!! Thank you so much Gaya Travel, Tourism Malaysia dan SIC untuk pengalaman yang amat amat berharga ni !
Salah satu dewan di SIC.
Maaflah ye.. gambar semasa di atas litar takdok pulak.. Sibuk menghayati feel racing F1 gituhh.. Padahal takdelah laju mana pon kereta yang dipandu.. Kekekeee… Okay now have to say goodbye to SIC, we’re going to PUTRAJAYA EQUESTRIAN PARK untuk horse riding dan lunch ! Yeayy!
Sesampainya kami di sana, kami diberi taklimat, well macam biasalah.. Eiiii nampaknya minah baju pink tak hengat tu?? Nak jugakkk berposing, pantang dihalakan kamera dia nih !! Dengar taklimat la woii.
Unicorn! Eh nooo! WHITE HORSE! Haaa perangai excited plus perangai budak-budak dah keluar dahh.. Hahahaha buat malu ja woii.. Tapi kuda besor ni memang tampak gagah giler. Korang kena datang Taman Ekuestrian Putrajaya ni untuk tengok sendiri kuda-kuda yang ada kat sini…
Kuda ni dibawa berlegar-legar sahaja.. Tak boleh tunggang..
Yeayyy dapat tunggang kuda ! Kalau korang berminat dengan horse riding, tapi tak berapa mahir atau tak pernah langsung, datanglah ke Taman Ekuestrian Putrajaya ni sebab dorang ade pakej pakej belajar menunggang kuda okay !
Dik kuda.. mari kita camwhore eh. Muahahaa… Sekian lawatan ke kandang kuda.. Lepas tu kami lunch sebelum balik ke hotel untuk rehat kejap dan tukar baju untuk aktiviti di sebelah petang nya…
Okay bila perut dah kenyang, kami semua balik berehat.. Then lepas sejam dua tu, kami keluar semula berkumpul di depan bangunan kehakiman Putrajaya dan lepak lepak di gerbang besi yang sungguh gah di Putrajaya ni… Aktiviti petang tu ialah berbasikal sekitar Putrajaya ! Yeayyy !!
Tapi disebabkan jumlah basikal yang terhad, hanya separuh dari kami je yang join berbasikal.. yang lain lain tu naik bas, cuci mata singgah tempat menarik di Putrajaya ni..
“Rayn… ohh Rayn.. ayuhlah kita berbasikal ke sana.” Cewahh propa tak habis dengan rakan dari majalah LIBUR ni.. Hew hew..
Berhenti kejap hirup udara segar tasik dan menghayati pemandangan indah bangunan megah di Putrajaya.
Abang Hasraf dan rakan blogger Shakiddo (beliau target turun 4 kilo setelah berbasikal di sekitar Putarajaya) Hahaha jangan marahh !
Sekitar Putrajaya.. Memang aku suka aktiviti outdoor macam ni. Haa nampak je aku ni suke bergaya feminin kan.. tapi sebenarnya aku suka outdoor. Rasa refreshed sangat dapat hirup udara sepanjang berbasikal menyusuri tasik di Putrajaya ni..
Posing dulu.. Hehehee…
THANK YOU SO MUCH geng berbasikal Perbadanan Putrajaya yang bawak kami beriadah naik basikal. Aku tak ingat last time aku naik basikal. Yang pasti memang syokk.. Semua abang abang geng berbasikal ni sporting gila ! Kalau korang nak beriadah naik basikal ni, boleh ke Perbadanan Putrajaya okeh !
Malam nye pulak kami makan malam secara open space, mengadap tasik dan pemandangan malam Putrajaya..
Persembahan live band yang memeriahkan suasana… Hidangan makan malam pulak sedap sedap. Kelaparan sampai tak sempat nak snap juadah malam tu. Hehee yang pasti seafood semua dibakar nyum nyum !
Ouhh (dari kiri) Kak Sarah from Gaya Travel dan (di belah kanan) Kak Rayn dari majalah LIBUR. Kami dipanggil tiga serangkai. Hak hak. Miss you guyss !!
THANK YOU SO MUCH KERANA SUDI MEMBACA !
Malaysia Tourism Hunt 2013 - PART 1
Malaysia Tourism Hunt 2013 – PART 2
XOXO
Assalamualaikum..
Semalam aku dan photographer Fad Ali serta awek kesayangan beliau yang dikenali sebagai “pipi pau” berada di Putrajaya sampai ke petang. Nak photoshoot la apa lagi.. Tak banyak gambar yang di ambil, tapi alhamdulillah I like the result.
THIS PICTURE WAS TOTALLY A CANDID!!
Okay tu dia si gadis nerd sedang membetulkan tali beg. Nak gambar lagi boleh tunggu Fad Ali upload. Tapi kalau korang nak tunggu aku upload ke dalam blog memang lambat lagi la ye. Hohoo… sekarang aku busy dengan giveaway.
THANK YOU FOR READING!
LIKE or TWEET this entry! Thank you!
Assalamualaikum semua…
Heee rasa macam dah lama tak update pasal segmen AKU, DIA & DSLR ni. Bukan apa, aku sekarang dah last sem.. busy lah, so memang tak ada masa nak photoshoot. Hehehee… Gambar yang bakal aku share ni pun gambar lama.
Photoshoot ni dijalankan pada Ramadhan yang lalu. Tarikhnya aku dah tak ingat la pulak. Kebetulan photographer Syam Creativeheart ada berdekatan Putrajaya, so kitorang decide nak buat photoshoot di sana. Hehee.. Lokasi photoshoot ialah Taman Botani Putrajaya.
Gambar ni warm up duluu. Hekhekk.. tak tahu nak posing macam mana dah ni. Maklumlah, dah agak beberapa lama aku ak photoshoot dengan photographer profesional. So agak kaku di situ yeh! Herherherr..
Yeahhh aku suka hasil editing mata by Creativeheart ni! Memang menyerlah kat part mata. Herherherr… Lepas tu jerawat yang dok menonjol pon dia dah clean kan. Herrr thanks ye Syam!
Bila nampak rumput disuruhnye aku meniarap??? Erkkk.. aku tak pernah lagi kot disuruh meniarap oleh mana-mana photographer. Kalau photoshoot sendiri boleh lah meniarap ke, tergolek-golek ke. Ahaks…
Oke memang sayew shuke sanad sanad gambar ini! Oke boleh lempang aku gara-gara bahasa melayu tidak baku! Grrr…
And the last one is… my favorite picture everrrr!!! Love this one very much! Hehehe maybe sebab nampak heels aku di situ? Ahahaaa….
Okaylah, itu je gambar aku share dengan korang, kalau korang nak tengok lagi, boleh klik di album ini. Hehehe thank you very much untk abang photographer!
Kalau korang berminat nak ambil Syam jadi photographer untuk modelling / wedding / family portraiture, korang boleh tengok hasil kerja Syam di sini : CREATIVEHEART PHOTOGRAPHY FANPAGE
Kalau korang nak belajar editing, boleh tengok tutorial kat BLOG KISAH CREATIVEHEART
HUIIIIIII… Sangat basi okeh entry aku nih! Entah macam mana aku boleh terjumpa beberapa gambar yang sempat diambil semasa penggambaran vlog di Putrajaya bersama 1tube.my , alaaaaa yang ada abang Ben Ashaari encem tuh!
Hohohooo… penggambaran dijalankan dengan jayanya pada 20 FEBRUARI 2011, di Taman Canseri, Laman Diplomatik Putrajaya.
Mula-mula berkumpul dekat Restoran Ali Corner, restoran mamak feveret abang Ben la kot. Eh eh sorry ye Abang Ben kalau silap :P
Ahhaaa.. ini lah gegurls yang menghadirkan diri pada hari penggambaran tersebut. ALAMAK!! Gambar boys takde eyh? Eyh? Dalam kamera Eazy Izzuddin la kot? Haaa tak ingat dah! Ahaks.
JOM LAA LAYAN GAMBOR APE YANG ADA DALAM KAMERA AKU.
Tak dapat ambil banyak gambar pun, kamera aku mati gara-gara kehabisan bateri! Ahaaaaaaaaaa sangat lah sadis di tu yeh!
Ececehh.. malu malu miaw lak ye anda. Baru dijeling manja oleh Cik YUYU ZULAIKHA yang comel gilers tuh terus tak senang duduk ye cik abang! Hoho~
Semasa abang BEN ASHAARI menjalankan penggambaran. Muka mau cover macho der…
Haaaa puas lah Cik Yuyu Zulaikha kita touch up mana yang patut yeh! Ahakss :P
Haaaa nak tahu siapa mamat di sebalik kamera ini?? KLIK SINI DENGAN PENUH SOPAN SANTUN !!
Ahaaaa tu aje lah kot aku nak share dengan korang. Nak share rasa gembira aku pada hari itu kerana Allah bagi aku peluang untuk berkenalan dengan lebih ramai kawan baru, dan juga mendapat pengalaman yang sangat berharga dalam hidup aku.
ALHAMDULILLAH… Allah Maha Pemurah.. dikurniakan aku nikmat sebegini rupa. Syukran Ya Allah.
Copyright © Nisa Kay